رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 562598

آمریکا سه ایرانی را متهم کرد

ساعت24-وزارت دادگستری آمریکا اعلام کرد که سه فرد ایرانی الاصل در دادگاهی فدرال در میامی به آنچه نقض تحریم های ایران خوانده است، متهم شده اند.

html>

وزارت دادگستری آمریکا با انتشار اطلاعیه ای که روی وب سایت این وزارتخانه قرار گرفته است از متهم شدن سه شهروند آمریکاییِ ایرانی الاصل به نقض تحریم های ایران در دادگاه منطقه ای فدرال خبر داد.

در این اطلاعیه آمده است: محمد فقیهی ٥٢ ساله، همسرش، فرزانه مدرسی ٥٣ ساله و همچنین خواهر او، فائزه فقیهی که هر سه ساکن فلوریدا هستند در دادگاه منطقه ای فدرال در شهر میامی به نقض تحریم های آمریکا علیه ایران در سال های ٢٠١٦ تا ٢٠٢٠ متهم شده اند.

بنابر ادعای وزارت دادگستری آمریکا، این سه نفر صاحبان شرکت Florida company Express Gene هستند که از اکتبر ٢٠١٦ تا نوامبر ٢٠٢٠ نقل و انتقالاتی را از چین، سنگاپور، مالزی، ترکیه و امارات متحده عربی دریافت کرده اند که ارزشی بالغ بر سه ونیم میلیون دلار داشته است. اکنون این گمان وجود دارد که آنها بخشی از این پول را برای خرید تجهیزات تعیین توالی ژنتیک (DNA) از شرکت های تولید کننده آمریکایی استفاده و آنها را بدون کسب مجوزهای لازم از وزارت خزانه داری آمریکا به ایران منتقل کرده اند.

همچنین در این اطلاعیه آمده است که این سه نفر به انجام اقداماتی خلاف قوانین آمریکا و پولشویی متهم شده اند و محمد فقیهی و همسرش علاوه براین، به قاچاق کالا به بیرون از خاک آمریکا و صادرات غیرقانونی کالاهای آمریکایی به ایران نیز متهم هستند. محمد فقیهی به همراه خواهرش متهم به قاچاق کالا به داخل آمریکا و بیان اظهارات خلاف واقع هستند.

در اطلاعیه وزارت دادگستری آمریکا ادعا شده است که محمد فقیهی در شیراز یک موسسه تحقیقاتی در زمینه ژنتیک با نام خودش دارد و تمام اسناد و وسایلی که او روز بیستم فوریه هنگام بازداشت در فرودگاه بین المللی میامی به همراه داشته برای انجام تحقیقات از سوی پلیس فدرال آمریکا ضبط شده است.

وزارت دادگستری آمریکا در بیانیه ای دیگر نیز اعلام کرد فردی با ملیت ایرانی را به اتهام تلاش برای دست یابی با قطعات دو کاربرد حساس نظامی و انتقال آن ها به ایران به ۶۳ ماه زندان محکوم کرده است.

این بیانیه با مطرح کردن ادعاهایی علیه ایران افزود: مهرداد انصاری ٤٠ ساله، ساکن امارات متحده عربی و آلمان توسط هیئت منصفه ی فدرال در مه ۲۰۲۱ با ادعای نقش داشتن در طرحی برای دست یافتن به قطعات حساس نظامی برای ایران، محکوم شد.

طبق ادعای این بیانیه، مارک جی. لِسکو دستیار دادستان کل در بخش امنیت ملی وزارت دادگستری در این باره گفته است: انصاری و هم دستانش تلاش کرده بودند از طرحی گسترده برای دور زدن تحریم های آمریکا علیه ایران بهره ببرند.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها