رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 562619

پاسخی به یک فضاسازی رسانه‌ای؛ توافق صالحی با آژانس چه بود؟

ساعت24-یک سایت خبری امروز در مطلبی به بررسی توافق جدید ایران با آژانس اتمی پرداخته و ضمن تمجید از آن، از توافقی که در دوره علی اکبر صالحی رییس پیشین سازمان انرژی اتمی کشورمان حاصل شده بود شدیدا انتقاد کرده است.

html>

این پایگاه خبری با تاکید بر اینکه «توافق فعلی با توافق گروسی مدیرکل آژانس بین المللی انرژی اتمی و دکتر صالحی تفاوت زیادی دارد»، مدعی شده که طبق توافق قبلی همکاری ایران و آژانس بدون محدودیت و به طور کامل بوده است.

این در حالی است که توافق گروسی و دکتر صالحی می گفت که همکاری ایران و آژانس بر اساس «تعهد پادمانی باشد، نه چیزی فراتر از آن.

بر این اساس، در بند یک توافق گروسی و دکتر صالحی به زبان انگلیسی آمده است:

That Iran continues to implement fully and without limitation its Comprehensive Safeguards Agreement with the IAEA as before.

که ترجمه آن به فارسی می شود: «ایران مثل گذشته به تعهد پادمانی خود با آژانس بین المللی انرژی اتمی کاملا و بدون محدودیت ادامه خواهد داد».

اما این سایت با حذف کلمه «تعهد پادمانی» مدعی شده که توافق قبلی ایران، توافقی بدون محدودیت بوده است و همین مسأله را هم دستمایه انتقاد از دکتر صالحی رئیس پیشین سازمان انرژی اتمی کشور قرار داده است.

مشخص نیست چرا برخی جریانات، برای پیشبرد امور خود هر نوع تحریف و دروغی را مباح می دانند؟!

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تیتر داغ
تازه‌ترین خبرها