رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 563290

دریافت وام مسکن برای خرید خانه در ترکیه به چه صورت است؟

رپورتاژ تبلیغی/ترکیه این روزها به یکی از رایج ترین و محبوب ترین مقصد های ایرانیان برای مهاجرت تبدیل شده است. نزدیکی این کشور به ایران و همچنین سادگی پروسه ی مهاجرت به ان و دریافت اقامت که تنها با خرید خانه به راحتی میسر می شود از جمله دلیل هایی هستند که بسیاری از افراد برای مهاجرت به این کشور مطرح می کنند.

html>

دریافت وام مسکن برای خرید خانه در ترکیه یکی از آفرهایی است که دولت این کشور برای خارجی ها و مهاجران ارائه کرده است تا آنها بتوانند همانند یک شهروند ترک برای خرید ملک در ترکیه و دریافت پاسپورت ترکیه اقدام کنند. در این مطلب قصد داریم تا مختصری راجع به دریافت وام مسکن برای خرید خانه در ترکیه صحبت کنیم. پس اگر شما هم قصد مهاجرت به این کشور به وسیله ی خرید ملک را دارید پیشنهاد میکنیم این مطلب را از دست ندهید.

دریافت وام مسکن برای خرید خانه در ترکیه

مختصری توضیح در مورد دریافت وام مسکن برای خرید خانه در ترکیه

کشور ترکیه با در اختیار داشتن آب و هوایی خوب و مناسب، طبیعتی دلنشین، فرهنگی نزدیک به فرهنگ ایران، مسافتی کم با ایران و بسیاری ویژگی های دیگر به یکی از محبوب ترین مقاصد مردم ایران برای مهاجرت تبدیل شده است. با توجه به این که پروسه ی دریافت اقامت ترکیه نسبتا ساده بوده و سختگیری های زیادی راجع به آن وجود ندارد، برخی افراد که موفق به دریافت اقامت کشورهای دیگر نظیر کانادا، آلمان، آمریکا و ... نشده اند می توانند شانس خود را برای مهاجرت به ترکیه امتحان کنند. دولت ترکیه راه های زیادی را برای مهاجرت به این کشور اعلام کرده است که یکی از آنها مهاجرت از طریق خرید مسکن است. برای این کار محدودیت ها و حداقل و حداکثر میزان سرمایه گذاری وجود دارد که در قسمت بعدی به آنها می پردازیم. نکته ای که در این میان وجود دارد این است که شما در صورتی که ترک تبار نباشید یا تبعه ی ترک به حساب نیایید به دشواری میتوانید برای دریافت وام مسکن برای خرید خانه در ترکیه از بانک هااقدام کنید.

دریافت اقامت ترکیه به وسیله ی خرید مسکن

یکی از راهکارهای گرفتن اقامت ترکیه خرید ملک در این کشور است. در صورتی که فردی ملکی را خریداری کند که ارزش آن کمتر از 250هزار دلار باشد آنگاه می بایست 5 سال به صورت پیوسته در این کشور زندگی کند و تنها شش ماه اجازه خروج از کشور را دارد. در این صورت است که این افراد می توانند پاسپورت ترکیه را در اختیار داشته باشند و از مزیت های آن بهره مند شوند. اگر ملکی که خریداری می کنید بالای دویست و پنجاه هزار دلار ارزش داشته باشد طی سه ماه می توانید دریافت پاسپورت ترکیه را برای خود و خانوادیتان داشته باشید. همانطور که می بینید خرید خانه در شهرهای بزرگ این کشور نظیر خرید خانه در استانبول، ازمیر، بدروم، آنکارا، آنتالیا و ... خیلی آسان انجام می شود و فرد به این شکل اقامت را دریافت کرده و می تواند پاسپورت ترکیه خود را در اختیار داشته باشد.

مزیت های دریافت وام مسکن برای خرید خانه در ترکیه به چه شکل است؟

اگر به دنبال خرید آپارتمان در استانبول، کوش آداسی، آنکارا، ازمیر و ... هستید به شما پیشنهاد میکنیم از دریافت وام مسکن برای خرید خانه در ترکیه غافل نشوید زیرا مزیت های فراوانی دارد که در زیر به مهم ترین آنها اشاره کرده ایم:

1. این وام بازپرداختی 120 ماهه دارد و از نظر بهره ی دریافتی و شرایطی که برای آن لحاظ شده است بسیار مناسب است.

2. شما می توانید تا سقف سه چهارم بهای واقعی ملک مورد نظر خود وام دریافت کنید. البته این کار منوط به در اختیار داشتن ساپورت های مالی مناسب از سوی شما به عنوان وام گیرنده است.

3. ملکی که قصد خرید آن را دارید توسط موسسه های معتبر بررسی و مورد ارزیابی قرار می گیرد. این موسسه ها از سوی نهاد CMB یا همان هیئت نظارت بازار سرمایه دارای تاییدیه ها و جوازهای مورد نیاز برای این کار هستند.

ترکیه

میزان نرخ تعیین شده برای بهره ی وام مسکن در ترکیه برای اتباع خارجی

یکی از مهمترین مواردی که در زمینه ی دریافت وام مسکن برای خرید خانه در ترکیه مطرح می شود قطعا میزان بهره ای است که شما می بایست به بانک پرداخت کنید. معمولا در کشور ترکیه یک رنج مشخص برای بهره ی وام های بانکی وجود دارد که از 4.4 درصد آغاز شده و تا نهایت 7.5 درصد افزایش پیدا می کند. در این میان یک نکته و یا بهتر بگوییم شرط هم وجود دارد و آن هم این است که اقساطی که به صورت ماهیانه برای این وام مسکن پرداخت می شود می بایست تنها به اندازه ی یک سوم درآمد فرد وام گیرنده بوده و از این مقدار تجاوز نکند. به همین منظور هم بانک ها از شما مدارکی درخواست می کنند تا به کمک آنها بتوانید این توانایی مالی خود برای پرداخت اقساط با این شرایط را به اثبات برسانید. از جمله ی این مدارک می توان به صورت حساب بانکی، گواهی اشتغال به کار و بقیه ی اسناد و مدارکی که در زمینه ی خرید خانه در این کشور به صورت قسطی و به کمک وام به آنها نیاز دارید اشاره کرد.

شرایط موجود برای بازپرداخت وام مورد نظر

بازپرداخت موضوع مهم دیگر در مورد دریافت وام مسکن برای خرید خانه در ترکیه است. حداکثر طول دوره ای که برای بازپرداخت وام مسکن در این کشور در نظر میگیرند 15 سال است. به همین علت هم یکی از شرایط دریافت این وام این است که سن فردی که برای گرفتن وام درخواست می دهد نباید بالای 80 سال باشد. البته که این محدودیت در سن فرد وام گیرنده با توجه به برخی عامل ها می تواند تغییراتی داشته باشد. این عامل ها را می توانموارد زیر به شمار اورد: دارایی که این فرد در اختیار دارد از چه نوعی است، منطقه ای که فرد متقاضی قصد خرید خانه در آن را دارد در کجا واقع شده است و همچنین اینکه وام قرار است از کدام بانک با چه شرایطی دریافت شود.

مسکن

این مطلب تبلیغاتی است و محتوای آن توسط سفارش دهنده تهیه شده است.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها