رفتن به محتوا
سام سرویس
کد خبر 570020

بررسی کامل موقعیت و شرایط خرید آپارتمان های پهنه C چیتگر

ساعت 24 - منطقه 22 منطقه‌ای نسبتاً نوظهور در غرب کلان‌شهر تهران است. وجود مراکز تفریحی، تجاری و گردشگاه‌های مختلف باعث رونق فراوان آن شده است. پروژه‌های متعدد ساختمانی در حال انجام در کنار وضعیت گردش نقدینگی در پروژه‌ها باعث می‌شود تا سرمایه‌گذاری در هر سطحی در آن توجیه‌پذیر باشد.

image-20211122103251-1.png
html>

مقدمه

پهنه C شهرک چیتگر از شمال به شهربازی هزار و یک شهر و مرکز تجاری ایرانمال، از جنوب به باغ گیاه‌شناسی ملی و جنگل چیتگر، از شرق به دریاچه مصنوعی شهدای خلیج فارس و مجتمع تجاری اداری ارتمیس محدود می‌شود. قرار گرفتن در چنین موقعیت بی‌نظیری کنجکاوی همه را درباره چند و چون شرایط خرید این پروژه برمی‌انگیزد. شاید مطالعه ادامه مطلب شما را برای خرید از پهنه C چیتگر مصمم کند.

نگاهی به منطقه 22

منطقه 22 منطقه‌ای نسبتاً نوظهور در غرب کلان‌شهر تهران است. وجود مراکز تفریحی، تجاری و گردشگاه‌های مختلف باعث رونق فراوان آن شده است. پروژه‌های متعدد ساختمانی در حال انجام در کنار وضعیت گردش نقدینگی در پروژه‌ها باعث می‌شود تا سرمایه‌گذاری در هر سطحی در آن توجیه‌پذیر باشد.

بررسی کامل موقعیت برج هایی که در پهنه C قرار گرفته اند

پهنه C یا «نارنجستان» در منطقه 22 تهران واقع شده است. این منطقه مزیت‌های نسبی و مطلق فراوانی نسبت به سایر مناطق شهرداری کلان‌شهر تهران دارد. از مهم‌ترین مزایای آن می‌توانیم به موارد زیر اشاره کنیم.

  • برخورداری از هوایی پاک
  • مناظری چشم‌نواز و دائمی
  • ظرفیت‌های فوق‌العاده گردشگری به‌واسطه وجود مراکز تجاری و تفریحی
  • رعایت کامل اصول شهرسازی و مهندسی شهری در منطقه
  • دسترسی آسان به شریان‌های اصلی ارتباطی شهر

کار ساخت برج‌های پهنه C به‌سرعت در حال انجام است طوری‌که در ورودی غرب تهران کاملاً قابل تشخیص هستند.

معرفی دسترسی پروژه های این پهنه

پهنه C به بزرگراه‌های همدانی، حکیم، خرازی، همت، تهران - کرج و لشگری دسترسی دارد. این بزرگراه‌ها ارتباط شرقی-غربی و شمالی – جنوبی را برای این پهنه فراهم می‌کنند. ایستگاه‌های متروی وردآورد و ایران خودرو نیز در نزدیکی پهنه C قرار دارند. مجموعه این دسترسی‌ها می‌توانند تمامی نیازمندی‌های ارتباطی این پهنه را تأمین کنند.

سازه‌های در حال ساخت در پهنه C

در مجموع 8 برج در پهنه C به شرح زیر پیش‌بینی شده‌اند.

1. چهار برج مسکونی متعلّق به تعاونی مسکن اداره مهندسی نیروی زمینی ارتش (نزاجا) هستند. این برج‌ها عبارتند از:

  • نارنج 1
  • نارنج 2
  • نارنج 7
  • نارنج 8

اداره مذکور ساخت سه برج 1، 2 و 7 را بر عهده دارد و برج 8 توسط بخش خصوصی ساخته می‌شود و قابلیت فروش آزاد دارد.

2. یک برج دو قلو به نام H2 متعلّق به نیروی هوایی ارتش

3. یک برج دو قلو به نام مرجان مربوط به نیروی دریایی ارتش

4. دو برج دو قلو مربوط به پدافند هوایی و پدافند عامل

شرایط خرید از پهنه C شهرک چیتگر متناسب با وضعیت ساخت سازه‌های آن متفاوت است. به‌طور کلی دو حالت برای خرید از این پهنه وجود دارد.

  • خرید واحدهایی که انتخاب واحد مالکین آن‌ها انجام شده که برحسب متراژ فروخته می‌شوند؛
  • خرید امتیاز از مالکین اولیه درباره واحدهایی که هنوز به مالکان تخصیص داده نشده‌اند و به‌صورت دفترچه‌ای واگذار می‌شوند.

در صورت خرید امتیاز از سازه‌های در حال ساخت پهنه C چیتگر، در زمان تحویل واحد هزینه‌های مازاد آن از خریدار اخذ خواهند شد. به‌نام شدن دفترچه‌های امتیاز منوط به به‌روز نمودن کلیه بدهی‌های مربوطه است.

هزینه‌های مربوط به خرید واحد از پهنه C

برای اعضای تعاونی‌های پهنه C چیتگر، هزینه تراکم زمین در نظر گرفته نمی‌شود و صرفاً هزینه تمام‌شده ساخت به‌صورت اقساطی از آنان دریافت می‌شود. امتیازهای واحدهای پهنه C دارای نظام اولویت‌بندی هستند. تأثیر این اولویت‌بندی به زمان تخصیص واحدها در زمان فراخوان مربوط می‌شود. این اولویت‌ها بر قیمت امتیازها تأثیر دارد.

ملاحظات مربوط به پیش‌خرید واحدها یا امتیازهای پهنه C شهرک چیتگر

1- توجه به اصالت مستندات: توجه کردن به وضعیت مستندات در هنگام واگذاری توسط خریدار یا وکیل وی باعث می‌شود تا خریدار از تمامی شرایط امتیاز یا واحد در حال پیش‌خرید مطلع شود. می‌توانید از فروشندگان معتبر مختص منطقه 22 و پهنه C راهنمایی لازم را بخواهید.

2- در نظر گرفتن هزینه‌های آتی واحدها: پیش‌خرید در هر حالتی هزینه‌هایی جانبی برای خریدار در پی خواهد داشت. با اطلاع از این هزینه‌ها می‌توانید از نرخ بازگشت سرمایه خود در آینده مطمئن شوید.

3- اعتبار کار تعاونی‌های ارتش: حُسن پیش‌خرید از پهنه C چیتگر انجام کار برخی از برج‌ها توسط تعاونی‌های ذیل بنیاد تعاون ارتش است. این شرکت‌ها طبق برنامه منظم و منسجم کار ساخت سازه‌ها را پیش می‌برند.

4- توجه به ارزش آتی امتیازها: چنانچه صرفاً با قصد سرمایه‌گذاری به‌دنبال خرید امتیاز واحدها هستید، می‌توانید از ارزش آتی امتیازها در آینده با توجه به شرایط کلی منطقه 22 مطمئن باشید.

5- امتیازهای اولویت‌دار: صاحبان امتیازهای اولویت‌دار پهنه C، امکان انتخاب واحدهایی با موقعیت بهتری را از نظر جهت و طبقه دارند. لذا اگر برایتان این ارجحیت مهم است خرید امتیازهای اولویت‌دار را توصیه می‌کنیم.

موقعیت پهنه C چیتگر از منظر مدیریت شهری

عمده شهرک‌های منطقه 22 تازه‌تأسیس هستند. سازه‌های پهنه C با آخرین روش‌های مهندسی طراحی شده‌اند. از منظر مدیریت شهری با توجه به ملاحظات جغرافیایی، زیست‌محیطی و توزیع امکانات شهری می‌توانیم پهنه C را متناسب با الگوی ساخت شهری منطقه در نظر بگیریم. برج‌ها پس از انجام مطالعات آمایشی اولیه طراحی و در نظر گرفتن عوامل مختلف شهری در پهنه C در دست ساخت هستند.

نتیجه‌گیری

بدون شک پهنه C چیتگر یکی از آینده‌دارترین پهنه‌های منطقه 22 است. 8 بلوک با آخرین روش‌های طراحی مهندسی و پیش‌بینی تمامی امکانات برای رفاه ساکنین پیش‌بینی شده‌اند. موقعیت کم‌نظیر پهنه C خرید امتیاز یا واحد در آن را کاملاً از نظر اقتصادی توجیه‌پذیر می‌کند. با پیش‌خرید از واحدهای پهنه C می‌توانیم از نرخ بازگشت سرمایه خود مطمئن باشیم.

این مطلب تبلیغاتی است و محتوای آن توسط سفارش دهنده تهیه شده است.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تیتر داغ
تازه‌ترین خبرها