رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 571836

مقام امنیتی صهیونیستی: نزدیکی امارات و ایران نگران کننده است

ساعت 24 - یک مقام امنیتی رژیم صهیونیستی گفت که نگرانی‌های عمیقی در خصوص بهبود روابط میان امارات و ایران در بین مقامات این رژیم وجود دارد.

html>

روزنامه یدیعوت احارونوت امروز (سه شنبه) به نقل از یک مقام امنیتی رژیم صهیونیستی نوشت که مقامات این رژیم در خصوص نزدیکی میان ایران و امارات نگرانی‌های عمیقی دارند.

یدیعوت احارونوت این مقام صهیونیستی را «بسیار عالی‌رتبه» توصیف کرد. او گفت: «نزدیکی همزمان امارات با ایران و رژیم اسرائیل با یکدیگر همخوانی ندارد. نگرانی عمیقی وجود دارد، به خصوص اینکه هزاران اسرائیلی به امارات سفر می‌کنند و از آن‌ها به گرمی استقبال می‌شود، اما حضور ایرانی‌ها ممکن است که خطرآفرین باشد.»

این مقام عالی‌رتبه امنیتی صهیونیستی، سفر «طحنون بن زاید» به تهران را «اتفاقی نادر» توصیف کرد و افزود: «با چشمان باز به مسیر تازه ایجاد شده بین تهران و ابوظبی نگریسته می‌شود. اگر درهای ایران و امارات به روی یکدیگر گشوده شود، تمامی این قصه (گسترش روابط اسرائیل و امارات) ممکن است که به سمت و سوی بدی تغییر مسیر یابد.»

این روزنامه عبری‌زبان سپس نوشت که شیخ طحنون بن زاید، پس از حاکم امارات دومین فرد مهم این کشور است و پیش از این نیز به صورت محرمانه به سرزمین اشغالی سفر کرده و با «یوسی کوهن» رئیس وقت موساد دیدار کرده بود.

احارونوت نوشت که مشاور امنیت ملی امارات در دیدار با «علی شمخانی» همتای ایرانی خود گفته است که ایران کشور بزرگ و قوی در منطقه است که در موقعیت ژئوپلتیک منحصر بفردی قرار گرفته و نقطه اتصال شرق و غرب جهان است.

به نوشته این روزنامه نزدیکی میان ایران و کشورهای عربی حاشیه خلیج فارس تنها نگرانی این روزهای رژیم صهیونیستی نیست، بلکه مذاکرات وین و احتمال توافق بر سر برنامه هسته‌ای ایران، از دیگر منابع اصلی نگرانی صهیونیست‌هاست.

«فیصل مقداد» وزیر خارجه سوریه نیز روز گذشته در سفر به تهران گفت که هرگونه مانع‌تراشی در مقابل توافق هسته‌ای خدمت به اسرائیل است.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها