رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 573005

بورس کالا چه تاثیری در قیمت میلگرد و تیرآهن دارد

ساعت24-سنگ آهن یک جزء ضروری صنایع آهن و فولاد جهانی است. تقریباً 98 درصد از سنگ آهن استخراج شده در صنعت فولادسازی استفاده می‌ شود. حدود 50 کشور سنگ آهن استخراج می‌کنند و استرالیا و برزیل بر سهم بازار صادراتی تسلط بیشتری دارند. همان‌طور که می‌دانید ایران

سنگ
html>

سنگ آهن یک جزء ضروری صنایع آهن و فولاد جهانی است. تقریباً 98 درصد از سنگ آهن استخراج شده در صنعت فولادسازی استفاده می‌ شود. حدود 50 کشور سنگ آهن استخراج می‌کنند و استرالیا و برزیل بر سهم بازار صادراتی تسلط بیشتری دارند. همان‌طور که می‌دانید ایران نیز از معادن بسیار زیادی برخوردار است و سهم قابل توجه‌ای در صادرات و بازار فروش آهن و فولاد دارد. سنگ آهن سومین عنصر متداول تشکیل‌ دهنده زمین است. اجزای اصلی سنگ آهن هماتیت و مگنتیت هستند. تاکونیت یک سنگ آهن کم عیار است و به این شکل قابل استفاده نیست. این سنگ آهن برای ساخت و ساز و سایر اهداف به اندازه کافی قوی و مستحکم نیست، بنابراین آهن خام با عناصر دیگری مانند تنگستن، منگنز، نیکل، وانادیوم و کروم آلیاژ می‌ شود. فولاد ساخته شده از سنگ آهن در ساخت و ساز، خودروسازی و سایر کاربردهای صنعتی مانند ساخت میلگرد، تیر آهن، انواع ورق‌های آهنی، پروفیل و ... استفاده می‌ شود.

آهن الات

در سال 2019، قیمت جهانی سنگ آهن به‌طور متوسط 93.85 دلار در هر تن بود که افزایش 40 درصدی نسبت به 69.75 دلار در هر تن در سال 2018 اتفاق افتاد. قیمت‌ها در سال 2015 به‌دلیل کاهش تقاضای فولاد در چین به پایین‌ترین حد خود رسید. سنگ آهن به‌دلیل پاندمی‌کووید-19 که باعث کاهش مصرف و تولید فولاد در جهان شد، به کمترین میزان در سال 2020 یعنی 82.90 دلار کاهش یافت.

سرمایه‌گذاران می‌توانند با سرمایه‌گذاری در شرکت‌های تولیدی مقاطع فولادی ،در معرض نوسانات قیمت سنگ آهن قرار بگیرند و با توجه به تغیرات ایجاد شده در بازار فروش، سیاست‌های اقتصادی و تجاری خود را مدیریت نمایند. مجموعه آهن البرز https://www.ahanalborz.com به‌عنوان یکی از فعالان تولید قطعات فولادی و آهنی طی سالیان دراز تجارب زیادی را در این زمینه کسب نموده است و خدمات ویژه‌ای را برای ارائه محصولات خود در نظر گرفته است. در ادامه قصد داریم با تأثیرات بازار بورس کالا بر تغیر قیمت آهن و همچنین با خدمات ویژه مجموعه آهن البزر آشنا شویم.

بازار بورس کالا در ایران

خرید انواع اقلام فلزی از جمله میلگرد و موارد مشابه آن از طریق بازار بورس کالا و از طریق مجموعه های زیادی امکان‌پذیر است. بازار بورس ایران در سال 1382 راه‌اندازی شد و هم اکنون نیز در بازار بورس کالای ایران، انواع اقلام و کالاها از جمله کالاهای بخش صنعتی و فولاد موجود هستند.

بورس کالای ایران به‌منظور سامان‌ دهی و ترویج تجارت کالایی و تخصیص بهینه منابع و سرمایه، خدمات متنوعی را به بخش اقتصادی کشور ارائه می‌کند. مهمترین عملکردها و خدمات آن به شرح زیر است:

  • ایجاد و توسعه بازار، کشف قیمت منصفانه و ایجاد مرجع قیمت
  • مدیریت ریسک نوسانات قیمت: توانایی پوشش‌دهی و بهبود برنامه‌ریزی تولید برای تولیدکنندگان
  • بهبود فضای سرمایه‌گذاری
  • تسهیل مبادلات فیزیکی از طریق افزایش استانداردهای کیفی و تضمین تعهدات قراردادی
  • تقویت زیرساخت‌های نگهداری از کالاها
  • تسهیل تأمین مالی
  • ایجاد امکان تنظیم بازار و تنظیم ذخایر استراتژیک کالا برای مؤسسات دولتی.

فولاد یکی از کالاهای مهمی است که در بورس کالای ایران عرضه می‌ شود. صنعت فولاد ایران که هم در تحقق شعار کشور مبنی بر خوداتکایی و هم در رونق صادرات غیرنفتی نقش بسزایی دارد و در سال‌ های اخیر در مسیر توسعه قرار گرفته است. گزارش‌ های منتشر شده از سوی سازمان‌های معتبر بین‌المللی مانند انجمن جهانی فولاد((WSAنشان می‌دهد که صنعت فولاد ایران در برابر همه فشارها و موانع ایجاد شده از سوی نیروهای خارجی مانند تحریم‌های آمریکا و شیوع ویروس کرونا که به شدت بر عملکرد شرکت‌ ها تأثیر گذاشته است، همواره در حال توسعه بوده است. امروزه کشور ایران جزء برترین تولیدکنندگان فولاد جهان محسوب می‌ شود و نقش بسزایی در تأمین فولاد جهان دارد. مجموعه‌ های تولیدی آهن‌ آلات ایران نیز از پیشرفته‌ ترین ابزار و امکانات بهره‌ مند است. مجموعه آهن البرز با فعالیت چندین ساله در این زمینه جز یکی از بهترین و موفق‌ ترین تولیدکنندگان محصولات فولادی شناخته می‌ شود.

بورس کالا چه تاثیری در قیمت میلگرد و تیرآهن دارد

صنعت فولاد و تولید مشتقات آن مانند میلگرد و تیر آهن در حال توسعه است و با اجرای پروژه‌ های مختلف در سال‌ های اخیر بازار خوبی برای آهن‌ آلات و محصولات فلزی شکل گرفته است. با وجود این توسعه و پیشرفت همچنان بر سر قیمت‌ ها اختلاف نظر است و اختلافاتی بین صنایع بالاتر و تولیدکنندگان وجود دارد.

بنابراین تاثیر بورس کالا بر افزایش و تغییر قیمت آهن و میلگرد، قابل توجه است و اعتقاد بر این است که با بازار بورس کالا می‌ توان به تمام چالش‌ها از نظر قیمت پایان داد، زیرا این استراتژی به بازار اجازه می‌ دهد تا قیمت واقعی را با توجه به مزایای واحدهای مختلف صنعتی به دست آورد.

تأثیر بورس کالا بر افزایش قیمت آهن و میلگرد

به‌طور کلی بورس، محلی برای عرضه مواد اولیه کارخانه‌ ها با هدف برقراری تعادل در بازار عرضه و تقاضا است و فعالیت خود را از ابتدای دهه هشتاد آغاز نمود حضور تولیدکنندگان آهن، مانند آهن البرز، با کاهش میزان تولید خود، نسبت تقاضا را به نسبت تولید افزایش داده و موجب افزایش قیمت آهن در بازار شده‌ اند. یکی از مواردی که موجب تنظیم بازار می‌ شود، عرضه محصولات آهن‌ آلات در بورس کالا و ادامه‌ دار بودن این روند است و این امر باعث می‌ شود قیمت محصولات به قیمت واقعی نزدیک‌ تر بشود. بازار عرضه و تقاضای آهن نیز بر حسب قوانین و مقررات خاصی است که تحت نظارت وزارت صنعت و معدن است. در این بازار محصولات فولادی توسط تولیدکنندگان به بورس کالا عرضه شده و بعد در اختیار خریداران قرار خواهد گرفت.

قیمت فولاد در حدود یک ماه گذشته افزایش یافته است و به‌ منظور افزایش قیمت آن تولیدکنندگان اقلام فولادی به پیشرفت خوبی دست یافته‌ اند. اما به‌طور کلی در ماه‌های اخیر بازار فروش آهن و میلگرد مزایای کمتری نسبت به آن چه پیش‌ بینی می‌ شد به همراه داشت و کمبود تقاضا در بازار به‌ عنوان یک عامل خطر بزرگ به نظر می‌ رسید. تا پایان نوامبر سال گذشته، تولیدکنندگان و کاربران به‌طور گسترده بر این باور بودند که کاهش فعالیت‌ ها در بخش کالای تولید شده از فولاد به پایین‌ ترین حد خود رسیده است.

با توجه به آمارها یکی از با ارزش‌ ترین بازارهای بورس کالا در ارتباط با بازار معاملات محصولات فلزی به‌ویژه فولاد و اقلام آن است. بازار آهن‌ آلات در صدر معاملات بازار بورس کالا قرار دارد و به همین دلیل تغیرات قیمت کالاهای فلزی وابستگی زیادی به این بازار دارد. یکی از روش‌های مدیرت معاملات بازار بورس آهن و اطلاع از بروزرسانی قیمت محصولات فولادی مراجعه به سایت آهن البرز است.

میلگرد اجدار

خرید میلگرد و تیرآهن

برای خرید میلگرد و تیرآهن دیگر لازم نیست به‌صورت حضوری به مراکز فروش در سطح کشور مراجعه کنید. امروزه خرید آنلاین یکی از اصلی‌ ترین و به‌صرفه‌ ترین روش‌های خرید کالا است. برای خرید کالای درخواستی می‌توانید به سایت فروشگاه مربوطه مراجعه کنید و با تکمیل فرم درخواست خرید، محصول و کالای مورد نظر خود را خریداری نمایید. در آهن البرز کارشناسان فروش و مشاوران با دریافت مدارک مورد نیاز و ثبت سفارش مشتریان، امکان خرید آسان و سریع را برای آن‌ها مهیا می‌سازند.

فروشگاه ذکر شده با هدف تولید و ارائه انواع اقلام فولادی اعم از میلگرد، تیرآهن، پروفیل، نبشی، ناودانی و انواع ورق‌ های فلزی با بهترین کیفیت و نازل‌ترین قیمت فعالیت خود را آغاز نموده است. همان‌طور که گفته شد برای اطلاع از قیمت به‌روز آهن و نوسانات آن می‌توانید به سایت فروشگاه آهن البرز با نشانی https://www.ahanalborz.com مراجعه کنید و اطلاعات مورد نظر خود را دریافت نمایید.

این مطلب تبلیغاتی است و محتوای آن توسط سفارش دهنده تهیه شده است.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها