رفتن به محتوا
سام سرویس
کد خبر 574743

بیزینس پلن چیست business plan

بیزینس پلن business plan ( طرح کسب و کاری تجاری ، BP یا طرح تجاری) سندی است که جزئیات نحوه رسیدگی شما به تمام جنبه های مهم کسب و کارتان را نشان می دهد.

html>

بیزینس پلن business plan ( طرح کسب و کاری تجاری ، BP یا طرح تجاری) سندی است که جزئیات نحوه رسیدگی شما به تمام جنبه های مهم کسب و کارتان را نشان می دهد. چندین طرح دیگر جمله طرح مالی ، طرح بازاریابی ، طرح ریسک ، ... را ترکیب می کند و به یک بیزینس پلن ختم میشود.

از زبان و حقایق و ارقام واضح و مختصر استفاده کنید (به جای زبان التماس و احساسی) برای جذب سرمایه گذاران بالقوه.

یک بیزینس پلن خوب مشخص می کند که کجا هستید، کجا می خواهید باشید و چگونه به آنجا برسید. این یک "سند زنده" است که با شما و ایده های شما رشد و تغییر خواهد کرد.

بیزینس پلن چیست business plan

موارد زیر بخش های کلیدی یک بیزینس پلن است.

خلاصه اجرایی بیزینس پلن چیست ؟

خلاصه اجرایی یک نمای کلی از کل مفهوم کسب و کار شما ارائه می دهد. این اولین بخش از برنامه شما است، اما بهتر است آن را زمانی بنویسید که درک روشنی از جهت کسب و کار خود داشته باشید. باید توجه خواننده را جلب کند (سرمایه داران خطرپذیر صدها بیزینس پلن را می بینند).

مشخصات و سابقه کسب و کار

نمایه کسب و کار، کسب و کار شما را شامل نام، مکان و هدف آن توصیف می کند. همچنین اغلب شامل اطلاعاتی در مورد صاحبان کسب و کار، مانند تخصص، تجربه و تحصیلات آنها است که زیربنای عملیات موفقیت آمیز کسب و کار خواهد بود.

چشم انداز بیزینس پلن

گنجاندن چشم‌انداز و جهت‌گیری برای کسب‌وکارتان در ببزینس پلن، گام مهمی برای شناسایی جاه‌طلبی‌تان و جایی است که می‌خواهید باشید.

چشم انداز به شما کمک می کند:

مسیری را که می خواهید کسب و کار خود را به کجا ببرید، ثبت کنید

اهداف بلند مدت کسب و کار خود را بیان کنید

ارزش های کسب و کار شما را منعکس کنید

تجزیه و تحلیل بازار محصول یا خدمات

بیزینس پلن باید حاوی تجزیه و تحلیل بازار محصولات و خدماتی را که ارائه می دهید باشد. باید به شناسایی، توصیف و تجزیه و تحلیل کند. این بخش از بیزینس پلن شامل بازار هدف، سهم بازار و رقبای شما می شود. از این تجزیه و تحلیل برای تصمیم گیری در مورد قیمت گذاری محصولات و خدمات و مکان کسب و کار خود استفاده کنید.

پس از تکمیل تجزیه و تحلیل خارجی، از تجزیه و تحلیل SWOT (نقاط قوت، ضعف، فرصت ها و تهدیدها) دز بیزینس پلن استفاده کنید تا به شما کمک کند بزرگ ترین فرصت ها را شناسایی کنید و چگونه می توانید موانع دستیابی به نتایج مورد نظر خود را کاهش دهید.

برنامه ی بازاریابی مارکتینگ پلن

برنامه بازاریابی Marketing Plan ، استراتژی های بازاریابی شما را برای جذب مشتریان جدید و حفظ مشتریان فعلی مشخص می کند. در برنامه بازاریابی درون بیزینس پلن خود، تفاوت محصول یا خدمات شما با آنچه در حال حاضر موجود است را در نظر بگیرید.

برنامه بازاریابی بیزینس پلن شما باید بازار هدف شما و اینکه کدام کانال های بازاریابی (دیجیتال، چاپی و غیره) برای دستیابی به آنها بهترین موقعیت را دارند، در نظر بگیرد.

طرح حقوقی و مدیریت ریسک در بیزینس پلن

طرح قانونی و مدیریت ریسک یکی از نقاط ضعف بسیاری از بیزینس پلن های آماتوری و ارزان بازار است. این بخش از بیزینس پلن شامل اطلاعاتی در مورد ساختار کسب و کار، ثبت نام تجاری و مجوزها و مجوزهای مورد نیاز است.

برنامه عملیاتی

برنامه عملیاتی نحوه عملکرد کسب و کار شما را خلاصه می کند، از جمله اطلاعاتی در مورد نحوه تولید یا ارائه خدمات شما. این شامل جزئیات محل شما و شرایط اجاره، تجهیزات، مواد، نیروی کار، فناوری و نگرانی های زیست محیطی است. یک برنامه عملیاتی در بیزینس پلن ضروری است.

بیزینس پلن چیست business plan

برنامه مدیریت منابع انسانی در بیزینس پلن

برنامه مدیریت و پرسنل وظایف کارکنان، شرح وظایف، خط مشی های منابع انسانی، برنامه ریزی و آموزش نیروی کار را در بیزینس پلن بررسی می کند. اعتبار شما و کارکنان شما در موفقیت کسب و کار شما بسیار مهم است.

برنامه مدیریت مالی

برنامه مالی در بیزینس پلن شامل هزینه های ایجاد کسب و کار شما، فروش مورد نیاز برای شکستن، جریان نقدی پیش بینی شده، ترتیبات تامین مالی، و برنامه های بازپرداخت را فهرست می کند.

قسمت برنامه مالی از بیزینس پلن شما در تامین منابع مالی و جذب شرکا مهم است و ضروری است که این طرح دقیق باشد و بازگشت سرمایه کوتاه مدت آنها را نشان دهد.

مدیریت جریان نقدینگی، درک هزینه‌های شما، درک مالیات و الزامات مجوز، و درک پیش‌بینی‌های مالی می‌تواند بین ماندن در تجارت و بستن درهای شما تفاوت ایجاد کند.

برنامه اقدام در بیزینس پلن

برنامه اقدام، وظایفی را که برای دستیابی به اهداف خود باید انجام دهید، از جمله منابع مورد نیاز را مشخص می کند.

وقتی به سادگی انجام شود، یک بیزینس پلن شامل 3 مرحله اصلی است:

1. ارزیابی وضعیت فعلی

2. شناسایی جایی که می خواهید باشید - چشم انداز و اهداف

3. اقدام - برنامه ای برای دستیابی به چشم انداز و اهداف شما.

مطمئن شوید که یک چارچوب زمانی مشخص برای تحویل در نظر گرفته‌اید و کارکنان اصلی را برای ارائه نتایج منصوب کنید.

مثل : سفارش نوشتن بیزینس پلن

بیزینس پلن چیست business plan

آیا واقعاً به یک بیزینس پلن نیاز دارید؟

از دهه‌ها پیش که ایده نوشتن بیزینس پلن پذیرفته شده است. همه چیز در حال حاضر بسیار سریع‌تر پیش می‌رود و شروع یک کسب‌وکار آسان‌تر از همیشه است. و حتی اگر بتوانید یک بیزینس پلن قابل اجرا در کمتر از یک ساعت بنویسید، ممکن است بپرسید آیا واقعا ارزشش را دارد؟

بنابراین، منطقی است که فکر کنیم استارتاپ‌ها دیگر نیازی به طرح‌های تجاری ندارند. هر چند وسوسه انگیز، شروع یک کسب و کار بدون برنامه ایده خوبی نیست، در اینجا دلیل آن است:

بیزینس پلن فقط مربوط به تامین مالی نیست

برنامه ریزی هنوز بخش مهمی از شروع یک کسب و کار است، اما نه به دلایلی که ممکن است فکر کنید. اکثر مردم فکر می کنند که این طرح برای نشان دادن آن به افراد دیگر برای جمع آوری پول یا گرفتن وام است. اما، این دلیل واقعی مهم بودن برنامه ریزی نیست.

فرآیند چیزی است که ارزش دارد

نوشتن یک بیزینس پلن به دلیل فرآیندی که هنگام تنظیم برنامه طی خواهید کرد، مهم است. وقتی برنامه‌ریزی می‌کنید، متوجه می‌شوید که برای راه‌اندازی کسب‌وکار خود چه کارهایی باید انجام دهید و برای موفقیت چه کارهایی باید انجام دهید. نوشتن یک بیزینس پلن همه چیز در مورد شماست و روشن کردن ایده کسب و کارتان برای خودتان و شرکای تجاریتان.

ایده بسیار مشخص می شود

از این گذشته، قبل از اینکه بتوانید ایده کسب و کار خود را برای دوستان، خانواده و سرمایه گذاران بالقوه توضیح دهید، باید بتوانید ایده خود را برای خودتان توضیح دهید. ارزش نوشتن بیزینس پلن ناشی از طی کردن فرآیند است، نه از چاپ یک سند.

با بیزینس پلن ریسک خود را کاهش دهید

صرف کمی زمان برای برنامه ریزی قبل از شروع کسب و کار، خطر از دست دادن پول و مرتکب اشتباهات احمقانه را کاهش می دهد. بیزینس پلن شما به شما کمک می کند تا بفهمید که آیا کسب و کار شما واقعاً می تواند پول در بیاورد و برای موفقیت آن به چه چیزهایی نیاز دارید. مطمئناً، می‌توانید بدون بیزینس پلن وارد کار شوید و کسب‌وکارتان را شروع کنید، اما احتمال اینکه زمان، پول و منابع را تلف کنید بسیار بیشتر است، مگر اینکه برنامه‌ای داشته باشید.

تحقیقات ثابت می کند که کمک می کند

برنامه ریزی در واقع تضمین می کند که شما موفق تر خواهید بود. در طول سال‌ها، مطالعات آکادمیک متعددی درباره شرکت‌هایی که برنامه‌ریزی می‌کنند و شرکت‌هایی که برنامه‌ریزی نمی‌کنند، انجام شده است. و بارها و بارها، نتایج نشان می‌دهد که شرکت‌هایی که برنامه‌ریزی می‌کنند موفق‌تر هستند، احتمال بیشتری برای دریافت بودجه دارند و احتمال بیشتری برای دستیابی به اهداف خود دارند.

این حتی در زمان بحران هنوز هم صادق است. در بررسی اخیر وضعیت کسب و کارهای کوچک، متوجه شدیم که 58 درصد از مشاغلی که از سلامت کسب و کار خود اطمینان دارند، یک بیزینس پلن فعلی دارند. حتی در میان عدم قطعیت، داشتن بیزینس پلن راهنمایی و ثبات را فراهم می‌کند و به کسب‌وکارها اجازه می‌دهد تصمیم بگیرند، کسب‌وکار خود را محور قرار دهند و در یک محیط ناپایدار موفق شوند.

نوشته شده توسط تیم مشاوران مدیریت ایران IranMCT

این مطلب تبلیغاتی است و محتوای آن توسط سفارش دهنده تهیه شده است.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها