رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 575772

پاسخ معاون رئیسی به «هیاهوی فروختن کشور به چین و روسیه»

ساعت 24 - معاون پارلمانی رئیس جمهور گفت: برخی هیاهو می‌کنند که داریم کشور را به چین و روسیه می‌فروشیم در صورتی که اصلاً این گونه نیست و هیچ‌گاه این اتفاق نخواهد افتاد.

html>

سید محمد حسینی در دیدار با نخبگان شهرستان‌های خلیل‌آباد و بردسکن گفت: دولت سیزدهم با کمک نخبگان به دنبال گره‌گشایی از مشکلات کشور است

وی مطرح کرد: در حوزه دیپلماسی، صنعت، کشاورزی کارهای بسیاری انجام شده و با فرصت مغتنمی که در کنار مجلس انقلابی داریم می‌توانیم اعتلای کشور را رقم بزنیم.

معاون پارلمانی رئیس جمهور اظهار کرد: وزارت مسکن و شهرسازی در کنار پرداختن به موضوع مسکن در دولت سیزدهم به مطالبات مردم منطقه در حوزه جاده توجه جدی دارد. در توافق راهبردی ۲۵ ساله که با چین آغاز شده یکی از مواردی که مقرر شده سرمایه‌گذاری توسط چینی‌ها صورت گیرد حمل و نقل و راه‌آهن هست که در این حوزه تحولاتی در دست انجام است.

بیشتر بخوانید:

فراخوان معاون رئیسی خطاب به «نخبگان» برای کمک به دولت در دو چالش ملی

انتقاد معاون رئیسی به کسانی که«دلواپسانه از روسیه هراسی می‌گویند!»

وی مطرح کرد: دولت طی ۵ ماهی که کار خود را آغاز کرده در اولین ریل‌گذاری در سند بودجه به دنبال جبران عقب‌ماندگی‌هاست لذا با توجه به ظرفیت‌ها باید آستین همت را بالا زد.

وی با بیان اینکه برای رفع مشکلات اقتصادی و معیشتی نباید منتظر چند کشور اروپایی که تمامی مبادلات تجاری که با آن‌ها داریم کمتر از افغانستان است، باشیم، گفت: عده‌ای کشور را معطل نگه داشته‌اند که ببینند نتیجه مذاکرات چه می‌شود.

حسینی افزود: هرچند برای لغو تحریم‌ها با جدیت وارد شدیم اما از سویی داریم خنثی‌سازی می‌کنیم، حضور رئیس جمهور در روسیه گام مهمی در دیپلماسی اقتصادی است.

وی عنوان کرد: طی ۵ ماه اخیر بر اساس گزارش گمرک، صادرات غیر نفتی ۴۲ درصد افزایش یافته و ما در برقراری ارتباط با سایر کشورها حفظ عزت، حکمت و منافع را در نظر داریم.

معاونت پارلمانی رئیس جمهور افزود: ما مشکلات کشور را می‌دانیم و معتقدیم باید روان‌سازی شده و مشکل بروکراسی اداری حل شود لذا تفویض اختیار به استانداران از همین امسال داده می‌شود تا کارها انجام و زمینه سرمایه‌گذاری فراهم شود.

وی در ادامه با اشاره به وجود برخی قوانین و آیین‌نامه‌های دست و پاگیر اظهار کرد: نخبگان باید دیدگاه‌هایشان را در حوزه مباحثی از جمله جایگزین ارز ترجیحی، اینترنت ملی و ... که هم اکنون در حال بحث در دولت است اعلام کنند تا دولت برای خدمت و گره‌گشایی مشکلات مردم برنامه‌ریزی کند.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها