رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 584576

بیادی : چرا از مقامات به عنوان اسطوره و قهرمان ملی یاد و قدردانی نمی شود؟ / باندهای فساد مخالف یارانه جدید هستند

ساعت24-نامه نیوز نوشت:جراحی اقتصادی با بیهوش کردن مردم صورت نمی پذیرد بلکه با تقویت روحیه و مشارکت مستقیم و رضایت عمومی آنان قابل اجراست.

html>

حسن بیادی درباره طرح جراحی اقتصادی و هدفمندی یارانه‌ها گفت: جراحی اقتصادی روشهای خود را دارد و بدون مدیریت یکپارچه و تقویت بنیه معیشتی مردم و رشد فرهنگی اجتماع و گسترش تولید و اشتغال غیر ممکن است. جراحی اقتصادی با بیهوش کردن مردم صورت نمی پذیرد بلکه با تقویت روحیه و مشارکت مستقیم و رضایت عمومی آنان قابل اجراست فلذا با زور و عاجز بودن از نظارت بر روند رشد قیمتها و گرانی افسار گریخته امکان پذیر نیست.

وی افزود: همانطور که میدانید دو نرخی شدن قیمت ارز آن هم از سوی دولت دوازدهم از ابتدا بی‌ جا و بدون نظرات کارشناسی و با نظرات شخصی معاون اول دولت قبل صورت گرفت که نتیجه آن جز ضرر و نابسامانی خاصی برای کشور نداشت.

دبیرکل جمعیت آبادگران جوان ایران اسلامی افزود: آقای رئیسی در مصاحبه با صدا و سیمای جمهوری اسلامی صادقانه با مردم گفتگو و مردم عزیز را از اهداف عالیه خود باخبر و برنامه‌های خود را بصورت واضح مخصوصا در مورد یارانه‌ها ارائه کردند که از شجاعت ایشان در بیان معضلات و مشکلات آینده باید تقدیر کرد اما در دولت سیزدهم هم به دلیل ضعف دستگاه‌های نظارتی و فساد اداری خانمان برانداز اداری پنهان و مرموز باقی مانده از گذشته -که هم ‌اکنون هم بصورت آشکارا قابل مشاهده است- و همچنین عدم هماهنگی قوای سه‌گانه در اجرای امور نتیجه واضح این است که در دو صورت حذف یا ابقاء ارز دلار با قیمت ۴۲۰۰ تومان نتیجه‌ای جز گرانی و بالا رفتن نرخ بیکاری و کاهش اشتغال و تولید نداشته و نخواهد داشت.

بیادی اظهار کرد: ضمن عبرت از عملکرد گذشتگان باید به این موضوع بسیار مهم دقت داشت که اجرای کار بزرگ نیاز به آدم بزرگ و تیم کاری متجرب دارد در غیر این صورت متضرر اصلی ارز ۴۲۰۰ تومانی مردم بی‌دفاع هستند و تا زمانی که باندهای متصل به قدرت و ثروت با نفوذ خود و ایجاد فضای فساد در جامعه بر اریکه قدرت پنهان و غیرپنهان سوار هستند چنانچه دولت تمام مدیران و اقتصاددان‌های متبحّر جهان را هم به‌کار گیرد از این گرداب نامردی‌ها و گرانی رهایی نخواهند یافت.

وی عنوان کرد: برای برون رفت از این معضلات نباید شک کرد که مبارزه با فساد که سرلوحه برنامه‌های تبلیغاتی آقای رئیسی بود باید در اولویت و رأس امور همه مسئولین حاکمیت باشد به شرط اینکه این کار با فرار از مدیریت‌های جزیره‌ای و با هماهنگی قوای سه‌گانه و دولت‌های در سایه و دیگر نهادهای دولتی و غیردولتی از طریق «مدیریت یکپارچه» و متحد صورت پذیرد.

این فعال اصولگرا ادامه داد: به اعتقاد من از گذشته تاکنون اغلب سازمان‌ها و نهادهای دولتی از خارج هیات دولت اداره و ساماندهی می‌شوند که اغلب قربانی اصلی حلقه اول هیات دولت بوده و هستند و از حداقل اختیارات بهره‌مند بوده‌اند و مدام باید پاسخگو عملکرد زیر دستان بعضاً نفوذی این باندها باشند.

بیادی با بیان این سوال که آیا تاکنون مشاهده‌ کرده‌اید که از رئیس مجلس، رئیس جمهور و یا نماینده و وزیری بصورت عمومی در جامعه از زحمات و فداکاری آنان تقدیر و بعنوان یک اسطوره و قهرمان ملی یاد شود، گفت: مگر دولت آقای رئیسی چند ماه است شروع به‌کار کرده‌ که این حد از هجمه‌های نابرابر و بدون در نظر گرفتن انصاف به وی صورت می‌پذیرد که آنها باید پاسخگوی نابسامانی‌های حداقل ۴۰ سال مدیریت قبل از خود باشند.

وی بیان کرد: پس اگر معضل و نابرابری و بی‌تدبیری وجود دارد باید همه حکومت مدیریتی جامعه به‌خصوص قوای سه‌گانه پاسخگو باشند نه اینکه همه تقصیرات را به گردن مردم و یا دولت بیندازیم پس تاکی باید شاهد باشیم که باندهای نامیمون بر خر مراد خود سوار باشند .

وی ادامه داد: چه شایسته است که در این زمینه با استفاده از بیانات گهربار پیامبر اکرم حضرت رسول معظّم (ص) سخن بگوییم که چنین می‌فرمایند: هر کدام از شما در جامعه خود که مدیریت آنرا دارید مسئول و درباره افرادی که به سخن شما گوش می‌دهند بازخواست خواهید شد.

دبیرکل جمعیت آبادگران ایران اسلامی ادامه داد: حضرت محمد (ص)در ادامه به مسئولین با نهیب و هشدار می‌فرمایند که«هان به هوش باشید که همه شما که نگاهبان و مراقب و ناظر هستید در برابر کسانی که مسئولیت اداره و هدایت و تربیت آنان را به عهده گرفته‌اید مسئول هستید. امیر و پیشوای برگزیده جامعه نگاهبان مردم است و در برابر آنان باید پاسخگو و نقد خواه و محاسبه‌پذیر باشد و احساس مسئولیت کند.»

بیادی گفت: همه ما مسئولین باید بدانیم که ناهنجاری‌های اجتماعی مانند اختلاس و بزهکاری‌هایی از جمله اعتیاد، سرقت و بداخلاقی و فساد اداری در جامعه حاصل سهل‌انگاری و بی تدبیری در امور است و این امر متوجه همه متولیان امر فرهنگ و سیاست و اقتصاد میباشد که به حق مصداق بارز سخن پیامبر گرامی اسلام است.

وی اضافه کرد: باید قبول کنیم که طرح هدفمندی ‌یارانه‌ها از اصولی‌ترین مصوباتی بود که بطور کارشناسانه در چند دوره قبل در مجلس شورای اسلامی برای حداقل هفت موضوع مختلف و مهم و اثرگذار به تصویب رسید که فقط یکی از مهمترین آنها یارانه مردمی بود.

این فعال اصولگرا یادآور شد: استقرار و اجرایی شدن کل این طرح بصورت یکجا می‌توانست بخش مهمی از مشکلات کشور را در سطوح مختلف حل و فصل کند اما متاسفانه با نفوذ باندهای فساد متصل به قدرت این امر مهم ناقص انجام و در نهایت به نتیجه نرسید.

بیادی گفت: این امر به این دلیل محقق نشد که باندهای مذکور متصل به قدرت و ثروت از بسیاری یارانه‌های پنهان در وزارتخانه‌های گوناگون از جمله وزارت نیرو و نفت بهره‌های هنگفتی به جیب می‌زدند و شوربختانه هنوز هم ادامه دارد توجه داشته باشید که یارانه‌ای که ابتدا برای هر نفر واریز می‌شود ۴۵ دلار ارزش داشت ولی الان یارانه بیش از ۱/۵ دلار ارزش ندارد.

وی بیان کرد: دقت کرده‌اید که چرا پرداخت یارانه به مردم و نیز به بخش مطالعات و تحقیقات و توسعه تولید اینقدر مخالف جدی دارد و مخالفین آن از طریق مختلف به‌خصوص رسانه‌های در اختیار خود همه فریاد یا محمدا سر می‌دهند اما برای اختلاس‌ها و دزدی‌های آشکار هیچ اشکی نمی‌ریزند.

این فعال سیاسی تصریح کرد: به همین دلیل آشکار است که اجرای این طرح بطور کامل به ضرر آنها است و اجرای و به روز شده این طرح می‌تواند قیمت تولید اجناس، انرژی و دیگر خدمات و به‌خصوص حقوق کاری مردم را به سطح اصلی خود ارتقاء دهد بدون آنکه قاچاقی صورت بگیرد و نتوانند از یارانه‌های پنهان و غیرپنهان سوء‌استفاده کنند .

بیادی اظهار کرد: اگر بخواهیم ریشه فساد را بخشکانیم جز با اصلاح ساختار حکومتی و مدیریتی و اداری کشور و شفاف کردن و اصلاح بعضی از اصول قانون اساسی با نظرات کارشناسان خبره و متعهد به دور از این جریانات سیاسیِ پلاسیده‌ چپ و راست نمیتوان برای اصلاح اصولی امور راهی منطقی و معقول دیگری را جستجو کرد.

وی خاطرنشان کرد: باید قدردان زحمات مردم انقلابی و مظلوم و شاکله اصلی نظام جمهوری اسلامی و رهنمودها و حمایت‌های قاطعانه و مدبرانه مقام معظم رهبری باشیم که همیشه آمادگی خود را در همه زمان‌ها و مقاطع گوناگون برای مبارزه با فساد اعلام و به اثبات رسانده‌اند و در این راستا هزینه‌های سنگینی را در سطوح مختلف حتی در زندگی روزمره خود متقبل شده‌اند.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها