رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 584584

۳ هشدار درباره بازار ارز/ بازار سکه، سکه شد

ساعت24-اکوایران نوشت: دلار هرات نیز تا حدودی دست‌انداز افزایش قیمت دلار در بازار تهران شد. بانک مرکزی طالبان یک بخشنامه زده که در آن گفته که صرافی‌هایی که جواز حرفه‌ای می‌خواهند باید پنج میلیون افغانی بدهند، به همین دلیل در هرات صرافی‌ها دست به اعتصاب زدند.

html>

صرافان در هرات اعتصاب کردند، معامله سکه در سقف داغ شد، امیرعبدالهیان به امارات می‌رود، آیا این بار قرار است در امارات خبری شود؟

بازار سکه، سکه بود

بازار سکه در معاملات دوشنبه، سکه بود، با وجود این‌که شاهد ایست قیمتی بودیم اما حجم خرید و فروش بالا رفته بود.

از نظر معامله‌گران بخشی از سرمایه‌گذاران ترجیح می‌دهند وارد بازار سکه شوند، ورود به بازار سکه در شرایطی که اونس در مرز ۱۸۰۰ دلار رفت و برگشت دارد، یک پیام می‌دهد، ریسک معامله در بازار ارز بالاست؛ یا به واسطه برخورد یا به واسطه برگشت قیمت.

معامله گران ارزی محتاط شدند

درمورد گزینه اول معامله‌گران نشانه‌ها را به تالارهای فضای مجازی ربط می‌دادند. به گفته آن‌ها در تالارهای معاملاتی فردایی هر کس جو خرید می‌داد بایکوت می‌شد، بنابراین معامله‌گران در بازار ارز دست به احتیاط شدند و حتی بعضا بازار را خالی کردند.

صرافان در هرات اعتصاب کردند

دلار هرات نیز تا حدودی دست‌انداز افزایش قیمت دلار در بازار تهران شد. بانک مرکزی طالبان یک بخشنامه زده که در آن گفته که صرافی‌هایی که جواز حرفه‌ای می‌خواهند باید پنج میلیون افغانی بدهند، به همین دلیل در هرات صرافی‌ها دست به اعتصاب زدند. معامله‌گران معقتقدند درهم امارات نیز جوگیر شده و بالاتر از سطح واقعی خودش حرکت می‌کند.

هشدار درباره بلوکه شدن بازار ارز

درباره آرایش معاملاتی ۳ ‌تا هشدار داده می‌شد، اول: بلوکه شدن بود. اول: بلوکه شدن بود. معامله‌گران می‌گویند حواسمان باشد که این روزها بازار بلوکه نشود. . وضعیت بلوکه به بازاری می‌گویند که در آن دلار نقدی امروزی کمتر از فردایی باشد و خالیفروشی در آن زیاد می‌شود، پس فروشنده فردایی در آن معاملات برنده‌ است.

سفر همزمان امیرعبداللهیان و هریس به امارات

دوم: همیشه در آخر ماه، ریال در هرات کم می‌شود و این می‌تواند ترمز افزایش قیمت‌ها باشد. سوم: بازارساز و عوامل نظارتی نسبت به یکسری کانال‌ها حساسیت دارند و حرکت بی‌احتیاط در این کانال‌ها ریسک بالایی دارد.

یکی از خبرهایی که دوشنبه جو افزایشی را تا حدودی تعدیل کرد، سفر همزمان امیرعبدالهیان، وزیر خارجه و سفر کاملا هریس، معاون جو بایدن به امارات بود. ابتدا این تصور بوجود آمد که این سفر همزمان با هدف گفتگو برای مذاکرات هسته‌ای است، اما این بار به جای عمان، قرار است امارات میزبان باشد. ولی بعدش خبر رسید که کاملا هریس با یک هیئت برای دلجویی دارد می‌رود و عبدالهیان برای کار دیگه‌ای. بنابراین آن خبر در بازار خنثی شد.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها