رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 595038

افزایش دوباره قیمت گاز در اروپا

ساعت24-در بحبوحه نگرانی از بحران انرژی در فصل زمستان در اروپا، منابع خبری از افزایش دوباره قیمت گاز خبر دادند.

html>

در حالیکه بحران انرژی هر روز در کشورهای اروپایی بیشتر شده و این کشورها نگرانی خود را از زمستان سخت ابراز می‌کنند، منابع خبری از افزایش دوباره قیمت انرژی در اروپا خبر دادند.

به گزارش بلومبرگ قیمت گاز طبیعی اروپا پس از سه روز کاهش دوباره افزایش یافت، معیار در معاملات آتی ۶.۶ درصد بالاتر رفت و ضررهای قبلی به دلیل کاهش قیمت‌ها به پایین‌ترین سطح از اواخر جولای، را معکوس کرد.

در حال حاضر دولت‌های کشورهای مختلف میلیاردها دلار بودجه برای این اختصاص داده‌اند که از عرضه کافی گاز در زمستان مطمئن باشند. به طور مثال، آلمان که یکی از غول‌های تامین انرژی اروپاست، در حال آماده‌ساز خطوط گازی جدید است و «اولاف شولتس» صدراعظم این کشور، در جریان سفرهای خود به خاورمیانه سعی در رایزنی در این زمینه دارد.

افراد مطلع به بلومبرگ گفتند که انگلیس هم قصد دارد در زمستان امسال قیمت‌های قبوض انرژی کسب و کار را کاهش دهد.

پیشتر از این منابع خبری اعلام کرده بودند شولتس در سفری دو روزه به خاورمیانه در ابتدا به عربستان سعودی سفر خواهد کرد و در این سفر با «محمد بن سلمان» ولیعهد سعودی دیدار می‌کند. قطر و امارات مقصدهای بعدی صدر اعظم آلمان خواهند بود.

«رابرت هابک» وزیر اقتصاد آلمان هم از امضای توافقات گازی با امارات در این سفر خبر داد. برلین به قطر و امارات به عنوان تامین کننده گاز آلمان در زمستان پیش رو چشم دوخته است.

دو رقمی شدن نرخ تورم اروپا

در همین حال نرخ تورم اتحادیه اروپا برای نخستین بار از تاریخ تاسیس این اتحادیه ۲ رقمی شده و به ۱۰.۱ درصد رسید.

پایگاه خبری کمیسیون اروپا (یورو استات) اعلام کرد متوسط نرخ تورم در اتحادیه اروپا طی اوت ۲۰۲۲ به ۱۰.۱ درصد رسیده است. نرخ تورم اتحادیه اروپا در این ماه نسبت به ماه قبل ۰.۳ واحد افزایش داشته است. در ماه جولای متوسط نرخ تورم ۲۷ عضو اتحادیه اروپا ۹.۸ درصد اعلام شده بود.

روز گذشته نیز خبرها حاکی از آن بود که بر اساس داده‌های منتشر شده به دلیل افزایش قیمت‌ها که بخش عمده آن به افزایش قیمت انرژی مربوط می‌شود، تورم در آلمان به بالاترین میزان رسید.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها