رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 595100

تل‌آویو: غرب نباید به ایران امتیاز بیشتری بدهد

ساعت24-نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی در حاشیه نشست مجمع عمومی سازمان ملل از نخست‌وزیر انگلیس خواست که غرب در مذاکرات وین، امتیازات بیشتری به ایران ندهند.

html>

به گزارش فارس، در حالی که نخست‌وزیر انگلیس با همتای صهیونیست خود درباره احتمال انتقال سفارت لندن به قدس اشغالی حرف زده است، نخست‌وزیر صهیونیست‌ها علیه ایران لفاظی کرد.

منابع رسانه‌ای رژیم صهیونیستی از قبیل «تایمز اسرائیل» خبر دادند که یائیر لاپید نخست‌وزیر این رژیم در حاشیه نشست مجمع عمومی سازمان ملل در نیویورک با «لیز تراس» نخست‌وزیر انگلیس دیدار کرد.

به گزارش روزنامه انگلیسی «تلگراف»، لیز تراس به یائیر لاپید گفت که او در اندیشه انتقال دادن سفارت انگلیس از تل‌آویو به قدس اشغالی است.

روزنامه تایمز اسرائیل خبر داد، نخست‌وزیر انگلیسی به همتای اسرائیلی خود گفته که او در حال بررسی موضوع انتقال سفارت لندن به قدس اشغالی است.

یک سخنگوی نخست‌وزیری انگلیس به روزنامه «گاردین» گفت که لیز تراس به یائیر لاپید «درباره بازنگری او در مکان جاری سفارت بریتانیا در اسرائیل است».


یائیر لاپید و لیز تراس

تاکید نخست‌وزیر انگلیس بر تدارک احتمالی او برای انتقال سفارت به قدس اشغالی در حالی انجام شده که به دنبال اعلام تصمیم سال ۲۰۱۷ دونالد ترامپ رئیس‌جمهور وقت آمریکا برای انتقال سفارت به قدس اشغالی و به رسمیت شناختن آن به عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی، ترزا می نخست‌وزیر وقت انگلیس از این اقدام انتقاد کرده بود.

لیز تراس ماه گذشته میلادی قبل از تصدید منصب نخست‌وزیری انگلیس در جمع «دوستان محافظه‌کار اسرائیل» در لندن گفته بود که او در صورت نخست‌وزیر شدن، موضوع انتقال سفارت لندن به قدس اشغالی را مورد بررسی قرار خواهد داد.

تراس در جمع حامیان رژیم صهیونیستی گفته بود: «من اهمیت و حساسیت مکان سفارت بریتانیا در اسرائیل را درک می‌کنم. من با دوست خوبم، نخست‌‎وزیر یایر لاپید، گفت‌وگوهای زیادی در این زمینه داشته‌ام».

طبق گزارش تایمز اسرائیل، علاوه بر آمریکا، تاکنون هندوراس، گواتمالا و کوزوو سفارت خودشان را به قدس اشغالی منتقل کرده‌اند.

بنا بر گزارش رسانه‌های رژیم صهیونیستی، یائیر لاپید نخست‌وزیر این رژیم با همتای انگلیسی خود درباره روابط لندن و تل‌آویو و مذاکرات هسته‌ای وین رایزنی کرد.

به نوشته این رسانه، یائیر لاپید به لیز تراس «تاکید کرد که در مذاکرات بر سر بازگشت به توافق هسته‌ای ۲۰۱۵ (برجام)، نباید دیگر امتیازی از سوی غرب به ایران داده شود».

تایمز اسرائیل در گزارش خود خبر داد، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی همچنین چشم انداز خود درباره یک توافق هسته‌ای «طولانی‌تر و قوی‌تر» را بیان کرد.

رسانه‌های رژیم صهیونیستی به جزئیات بیشتری درباره توافق مدنظر نخست‌وزیر تل‌آویو برای مذاکرات وین در دیدار او با نخست‌وزیر انگلیس اشاره نکردند.

نسخه‌پیچی نخست‌وزیر تنها دارنده سلاح اتمی در منطقه غرب آسیا برای مذاکرات هسته‌ای وین در حالی مطرح شده که رژیم صهیونیستی به رغم درخواست‌های بین‌المللی اجازه بازرسی از تاسیسات اتمی خود را نمی‌دهد.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها