رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 595234

4 ایده جذاب برای راه‌اندازی کسب و کار خانگی

ساعت24-چندین سال قبل، ایده‌آل‌ترین شغل برای افراد پشت‌میز نشینی بود. درواقع افراد با نیت اینکه یک روزی بتوانند استخدام شوند و پشت یک میز به فعالیت روزانه پرداخته و ماهانه حقوق بگیرند، درس می‌خواندند، دانشگاه می‌رفتند و در آزمون‌های استخدامی شرکت می‌کردند. البته در حال حاضر هم تعدادی از افراد به همین صورت عمل می‌کنند. اما عده بیشتر افراد از این طرز فکر فاصله گرفته و به فکر راه‌اندازی کسب‌وکارهای مستقل برای خود هستند. خوشبختانه فضای داخلی کشور نیز برای ایجاد کسب‌وکارهایی بسیار مناسب است. بنابراین در ادامه به بررسی 4 ایده جذاب برای راه‌اندازی کسب و کار خانگی می‌پردازیم که می‌تواند به شما مسیر یا الگوی کافی برای ایجاد کسب‌وکار شخصی خودتان را بدهد. پس با ما همراه باشید.

image.png
html>

صدها و هزاران ایده برای راه‌اندازی کسب ‌و کار خانگی وجود دارد که هرکدام دارای مزایا و معایب خاص خود هستند. همچنین هرکس بسته به شرایط، استعدادها، توانمندی‌ها و علایق خود باید به دنبال طیف شغلی متناسب با خود باشد. اما در اینجا به‌صورت کلی 4 ایده برتر را برای راه‌اندازی کسب‌وکار خانگی بررسی می‌کنیم تا در صورت تمایل آن‌ها را انتخاب کرده یا از آن‌ها برای راه‌اندازی کسب‌وکار موردنظر خود الگو بگیرید. این 4 ایده به قرار زیر هستند:

1) ویرایش صدا و ویدئو

در حال حاضر افراد در رسانه‌های اجتماعی مختلف به انتشار محتوای ویدئویی و صوتی می‌پردازند. تمام این محتواها باید توسط ادیتورها ویرایش یا ادیت شوند و سپس در رسانه‌ها انتشار یابند. شما می‌توانید با یادگیری نرم‌افزارهای اختصاصی ویرایش صوت مانند ادوبی ادیشن «Adobe Audition»، اوداسیتی «Audacity»، ساونداپ «Soundop» یا ..... و نرم‌افزارهای ویرایش ویدئو مانند ادیوس «Edius»، افترافکت «After Effects»، فیلمورا «Filmora»‌، پریمیر «Premiere» یا .... برای انجام این کار اعلام آمادگی نمایید. می‌توانید از طریق صفحات اجتماعی خود برای جلب مشتری اقدام نموده یا یک وبسایت شخصی برای فعالیت خود به عنوان کسب و کار خانگی راه‌اندازی کنید. برای این امر نیاز به دانش فنی برای راه‌اندازی وبسایت نیست؛ چراکه شما می‌توانید از قالب‌های آماده وبسایت استفاده نمایید و نمونه کارهای خود را در آن قرار دهید.

2) سمساری آنلاین

وبسایت‌های بزرگی همچون شیپور و دیوار وجود دارند که روزانه اقلام دست دوم را برای خریدوفروش قرار می‌دهند. اما باز هم گروه‌ها و صفحات محلی برای فروش لوازم دست دوم، طرفداران خاص خود را دارند. شما می‌توانید لوازم خانگی را به عنوان شاخه اختصاصی خود انتخاب کرده و لوازم خانگی دست دوم را با قیمت‌های مناسب خریداری کنید. سپس آن لوازم را با قیمت بالاتر از طریق صفحات اجتماعی یا وبسایت خود برای فروش بگذارید. طبیعتاً تا پیدا کردن مشتری‌های ثابت باید تلاش کنید و خود را به شکل مؤثر معرفی نمایید. اگر چند مشتری اول از خرید از شما راضی باشند، کم‌کم تعداد مشتریان شما بیشتر خواهند شد. برای این امر می‌توانید علی‌رغم وجود صفحات اجتماعی، از وبسایت استفاده کنید تا اعتبار بیشتری به کار خود ببخشید. در این زمینه می‌توانید از فروشگاه‌ساز بیدُک استفاده کنید. بیدک برای راه‌اندازی کسب و کار خانگی امکاناتی را در اختیار شما قرار می‌دهد که به راحتی می‌توانید با چند گزینه، فروشگاه سمساری آنلاین خود را راه‌اندازی کنید!

3) عکاسی

عکاسی یکی از مشاغل هنری است که با توسعه اینترنت و رسانه‌های اجتماعی، بسیار بیشتر از گذشته مورد توجه قرار گرفته است. امروزه عکاس‌ها در محیط‌های مختلف و با سبک‌های مختلف از مخاطبان خود عکس می‌گیرند. شما می‌توانید در زمینه موردعلاقه خود برای عکاسی آموزش ببینید. اگر به عکاسی عروس و داماد علاقه دارید، باید در زمینه عکاسی فرمالیته عروس آموزش ببینید یا اگر به عکاسی خیابانی علاقه دارید، می‌توانید در همین زمینه فعالیت کنید. شما می‌توانید سبک‌های مختلف عکاسی را شناسایی کرده و با استفاده از دوره‌های آموزشی آزاد یا فنی حرفه‌ای، توانایی لازم برای پرداختن به این شغل را به‌دست آورید. برای جلب مشتری نیز می‌توانید از صفحات مجازی، وبسایت و سایر روش‌های موجود استفاده نمایید.

4) آموزش آنلاین

هرکسی یک سری توانایی یا مهارت خاص دارد. شما در هر زمینه‌ای مهارت یا اطلاعات بالا داشته باشید، می‌توانید آن را به دیگر افراد نیز آموزش دهید. فرقی ندارد شما در زمینه دورس ریاضی و فیزیک، زمینه‌های فنی مانند تعمیرات، کارهای هنری، خیاطی، آشپزی، موسیقی و... مهارت داشته باشید، در هر صورت می‌توانید هرآنچه که خودتان بلد هستید را به افراد دیگر بیاموزید از این راه برای خود یک کسب‌ و کار خانگی و شخصی ایجاد کنید. شما می‌توانید آموزش‌های خود را دسته‌بندی کرده و ضمن ارائه آموزش از خود ویدئو بگیرید. سپس ویدئوها را ویرایش کرده و در وبسایت شخصی خود برای فروش قرار دهید. البته می‌توانید در کنار فروش خود از وبسایت‌هایی چون فرادرس، فرانش و... نیز قرار دهید تا سریع‌تر به فروش برسید. البته اگر وقت بیشتری را روی بازاریابی وبسایت شخصی خود بگذارید، در نهایت می‌توانید موفقیت بیشتری کسب کنید.

4 ایده فوق جزو ایده‌هایی هستند که با کسب مهارت در آن‌ها می‌توانید یک کسب‌وکار ایده‌آل و پردرآمد برای خود ایجاد کنید. البته ناگفته نماند که رسیدن به درآمد قابل توجه از این ایده‌ها به صبر، تلاش و حوصله نیاز دارد. اما باید این نکته را نیز در نظر داشته باشید که داشتن مهارت سبب می‌شود تا شما در کار خود به‌عنوان متخصص شناخته شوید. بنابراین انتخاب کاری که نیاز به مهارت دارد، به نسبت کارهایی که نیاز به مهارت ندارند، شانس موفقیت بیشتری دارند!

چرا برای راه اندازی کسب‌ و کار خانگی به وبسایت نیاز داریم؟

شاید با خودتان فکر کنید که با وجود رسانه‌های اجتماعی همچون اینستاگرام، تلگرام، لینکدین و... دیگر نیازی به وجود وبسایت برای معرفی کسب‌وکار شخصی خود نداریم. این تصور تا حدودی درست است. در واقع کسب‌وکارهای کوچک برای معرفی حرفه خود نیازی به وبسایت ندارند و فقط وجود صفحات اجتماعی برای آن‌ها کفایت می‌کند. اما کسب‌وکارهایی که مهارت‌محور هستند و در نظر دارند تا اعتبار بیشتری به کسب‌وکار خود ببخشند، بهتر است که در کنار رسانه‌های اجتماعی، یک وبسایت نیز داشته باشند. چراکه:

1) وبسایت‌ها پشتوانه و مرکز اصلی کسب‌وکارهایی هستند که در رسانه‌های اجتماعی فعالیت می‌کنند.

2) با وجود وب‌سایت، هم از گوگل مشتری می‌گیرید و هم از رسانه‌های اجتماعی مخاطب جذب می‌کنید.

3) وب‌سایت به نسبت صفحات اجتماعی امکانات بیشتری برای معرفی کسب‌وکارها دارد.

4) از آن مهم‌تر، مخاطبین هدف شما می‌توانند از طریق جست‌وجوی گوگل محصولات شما را پیدا کنند

باید توجه داشته باشید که بسیاری از افرادی که در رسانه‌های اجتماعی شما را دنبال می‌کنند، مخاطبین هدف شما نیستند. اما تمام افرادی که از طریق گوگل شما را پیدا می‌کنند، در پی جست‌وجوی شخصی خود به وبسایت شما ورود کرده‌اند؛ پس امکان تبدیل شدن آن‌ها به مشتری بسیار بالاتر است!!

آیا برای راه‌اندازی وبسایت باید دانش برنامه‌نویسی داشته باشیم؟

همان‌طور که قبلاً هم اشاره شد، برای داشتن وبسایت نیازی نسبت تا دانش فنی این کار را داشته باشید. بنابراین نیازی نیست حتی برای آن کدنویسی کنید. شما می‌توانید با چند کلیک ساده وبسایت آماده خود را دریافت نموده و محصولات خود را در آن قرار دهید. فروشگاه ساز بیدک می‌تواند گزینه ایده‌آلی برای این منظور باشد. شعار پلتفرم بیدک «ساخت فروشگاه اینترنتی در کوتاه‌ترین زمان ممکن و با کم‌ترین هزینه» است. بیدک همچنین می‌تواند بدون مراجعه به بانک، درگاه پرداخت آنلاین را در اختیار شما قرار دهد. همچنین امکان اتصال به نرم‌افزار حسابداری هلو نیز از طریق این پلتفرم امکان‌پذیر است. شما می‌توانید قبل از ثبت سفارش برای دریافت وبسایت از بیدک، از کارشناسان این مجموعه مشاوره رایگان دریافت کنید. برای این منظور باید به وبسایت بیدک مراجعه کرده و شماره تماس خود را ثبت کنید تا با شما تماس بگیرند.

این مطلب تبلیغاتی است و محتوای آن توسط سفارش دهنده تهیه شده است.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها