رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 595270

پیش‌بینی صادرات ۱۵ میلیارد دلاری در صنعت پتروشیمی

ساعت24-دبیرکل انجمن کارفرمائی صنایع پتروشیمی ایران گفت: سال گذشته میزان صادرات صنعت پتروشیمی از نظر ارزی ۱۲.۵ میلیارد دلار بوده و امسال نیز پیش بینی می شود که این عدد به ۱۴ تا ۱۵ میلیارد دلار برسد.

html>

احمد مهدوی ابهری در گفت و گو با ایسنا، با اشاره به پتانسیل بالا صادرات در حوزه پتروشیمی، اظهار کرد: در بخش صادرات محصولات پتروشیمی با چالش و مشکلی مواجه نیستیم علت آن‌هم نیاز دنیا به این محصولات بوده، در شرایط فعلی نیز برخی محصولات از سه ماه گذشته پیش فروش شده است.

وی ادامه داد: در حوزه صادرات هیچ مشکلی وجود ندارد و اگر بتوانیم مشکلات داخلی را برطرف و یک استراتژی درست برای این صنعت پر پتانسیل کشور تعریف کنیم می توانیم به نقطه مطلوب برسیم.

دبیر کل انجمن کارفرمائی صنایع پتروشیمی ایران با اشاره به نیاز سرمایه گذاری صنعت پتروشیمی، اظهار کرد: بر اساس برآوردهای صورت گرفته صنعت پتروشیمی تا سال ۱۴۰۴ معادل ۱۹ میلیارد دلار نیار به سرمایه گذاری دارد تا برخی از طرح ها آماده و به بهره برداری برسد و ظرفیت از حدود ۱۰۰ میلیون تن به ۱۳۱ میلیون تن ارتقا یابد.

مهدوی ابهری با اشاره به راه های جذب این سرمایه گذاری گفت: این سرمایه را می توان از طریق خوراک پایدار، مطمئن و قیمت مناسب بدست آورد، اگر این موارد رقم بخورد قطعا سرمایه لازم جذب خواهد شد.

وی با تاکید بر اهمیت ثبات در مقررات و تصمیم‌گیری‌ها، اظهار کرد: تصمیمات آنی و غیرکارشناسی مانع بزرگی در این بخش خواهد بود، باید شرایط به گونه ای رقم بخورد که سرمایه‌گذار به آینده و نرخ خوراک در درازمدت مطمئن باشد.

انتهای پیام

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها