رفتن به محتوا
سام سرویس
کد خبر 595650

عبور دلار از مرز ۳۳هزار تومان

ساعت 24- قیمت ارز های معتبر در بازارارز ایران از ابتدای معاملات هفته جاری صعودی شد و از مرز روانی ۳۳ هزار تومان عبور کرد. بررسی‌ها نشان می‌دهد دیروزهردلاراسکناس آمریکایی با ۹۰۰ تومان افزایش قیمت به ۳۳ هزار و ۱۰۰ تومان رسید. پرش قیمتی دلار بعد از آن اتفاق می‌افتاد که خبرهایی در خصوص به بن‌بست رسیدن مذاکرات در روزهای گذشته منتشر شد. بدیهی است این خبر باعث بدبینی معامله‌گران نسبت به آینده سیاسی و اقتصادی کشور شده و انتظارات افزایشی را در میان آنها تقویت کرده است.

صف دلار
html>

هرچند پیش‌بینی در خصوص وضعیت آتی قیمت‌ها در بازار ارز کمی دشوار به نظر می‌رسد با این حال اگر خبر مثبتی در خصوص مذاکرات به بازار نرسد باید منتظر تداوم روند رو به رشد قیمت دلار در بازار باشیم.به گزارش جهان صنعت پیش از ظهر روز گذشته قیمت دلار از نیمه کانال ۳۲ هزار تومان عبور کرد و به ۳۲ هزار و ۸۲۰ تومان رسید.تا لحظه تنظیم این خبر نیز دلار توانسته وارد کانال ۳۳هزار تومانی شود و با قیمت ۳۳ هزار و ۱۰۰ تومان مورد معامله قرار گیرد. این نرخ در حالی برای دلار به ثبت رسیده که در معاملات پنجشنبه هفته اخیر دلار به ۳۲ هزار و ۲۰۰ تومان رسیده بود. آن‌طور که در خبرها آمده، دو اتفاق مهم سیاسی باعث تغییر جهت بازار ارز شده است. نخست آنکه پایگاه اینترنتی واشنگتن فری‌بیکن مدعی شده مقام‌های ارشد دولت آمریکا طی یک جلسه توجیهی محرمانه به کنگره آمریکا اطلاع داده‌اند که مذاکرات غرب با ایران برای احیای برجام به بن‌بست رسیده است. این خبر موجب شد تا قدرت معامله‌گران افزایشی بیشتر شود و میزان تقاضا برای خرید دلار افزایش پیدا کند. در کنار این موضوع نیز وزارت خزانه‌داری آمریکا در بیانیه‌ای اعلام کرده ۱۰ شرکت و یک کشتی را به بهانه تسهیل صادرات نفت ایران در فهرست تحریم قرار داده است. همین مساله موجب شده که دلار در چند روز اخیر صعودی شود و مسیر ورود خود به کانال ۳۳ هزار تومانی را نیز باز کند.

اما دیروز دلار در بازار ارز هرات هم وارد کانال ۳۲ هزار تومان شد و به قیمت ۳۲ هزار و ۱۵۰ تومان معامله شد. این قیمت نسبت به روز پنجشنبه گذشته بیش از ۵۰۰ تومان افزایش را نشان می‌دهد. در سلیمانیه هم نرخ دلار غوغا به پا کرد. روز گذشته قیمت دلار در بازار یادشده از دو مرز مقاومتی عبور کرد و به یک قدمی مرز مقاومتی ۳۲ هزار و ۸۰۰ تومان نزدیک شده است. قیمت دلار در بازار سلیمانیه دیروز ۳۲ هزار و ۷۴۰ تومان بود که با قیمت نقدی روز پنجشنبه گذشته بیش از ۶۰۰ تومان رشد کرد. به نظر می‌رسد بعد از تحریم‌های جدید آمریکا علیه ایران و خبر به بن‌بست رسیدن مذاکرات برجام در اواخر هفته گذشته، بازار ارز تهران نسبت به توافق برجام بدبین شده و همین امر موجب شده قیمت دلار به پرواز درآید.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تیتر داغ
تازه‌ترین خبرها