رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 595814

استقرار سربازان نروژ در تاسیسات نفت و گاز

ساعت24-ارتش نروژ در پی حادثه نشت گاز از خطوط لوله نورد استریم، سربازان را برای کمک به حفاظت از تاسیسات نفت و گاز مهم این کشور، اعزام کرد.

html>

در پی انفجاری که ۲۶ سپتامبر در خطوط لوله گازی نورد استریم ۱ و ۲ روسیه روی داد، میزان زیادی گاز در دریای بالتیک نزدیک سواحل دانمارک و سوئد، نشت کرد. زلزله شناسان انفجارهایی را در این محدوده ثبت کردند و پلیس در چندین کشور اروپایی، تحقیقاتی را آغاز کرد.

نروژ که بزرگترین صادرکننده گاز اروپا و صادرکننده مهم نفت است، هفته گذشته، نیروی دریایی و نیروی هوایی را برای گشت زنی اطراف میادین نفتی فراساحلی بکار گرفت و اعلام کرد برای این منظور، از انگلیس، آلمان و فرانسه هم کمک می گیرد.

به درخواست پلیس نروژ، گارد داخلی نروژ که نیروی بسیج سریع است، روز دوشنبه نیروهایش را در تاسیسات محل فرآوری و صادرات نفت و گاز بکار گرفت.

بر اساس گزارش رویترز، اگرچه دولت نروژ اعلام کرده که از تهدید خاصی علیه زیرساخت نفت و گاز اطلاع ندارد، همچنان بنا بر احتیاط، امنیت را تقویت کرده و به دنبال آرام کردن نگرانیهای کارکنان است.

در این حال، روزنامه نیویورک تایمز به نقل از آژانس انرژی دانمارک، گزارش کرد نشت گاز از خطوط لوله نورد استریم ۱ و نورد استریم ۲ که هفته گذشته شناسایی شده بود، سرانجام متوقف شده است. شرکت "نورد استریم ای جی" که مسئول اداره این خطوط لوله است، به آژانس انرژی دانمارک اعلام کرد به نظر می رسد فشار ثابت در هر دو خط لوله نورد استریم ۱ ایجاد شده که به معنای عدم جریان داشتن گاز در آنهاست. چندین رسانه خبری گزارش کرده بودند که این شرکت اعلام کرده است فشار آبی که به خطوط لوله صدمه دیده، وارد شده، نشت گاز را متوقف کرده است.

این دو شاه لوله بزرگ که برای ارسال گاز از روسیه به آلمان ساخته شده بودند، هفته گذشته پس از انفجارهایی که در دریای بالتیک صورت گرفت، در سه محل مختلف، صدمه دیدند.

اگرچه علت رسمی این حادثه شناسایی نشده است اما سران سیاسی در اروپا و آمریکا، اعلام کرده اند این حادثه، یک اقدام خرابکارانه بوده است و بیشتر گمانه زنی ها به دست داشتن روسیه در این حادثه متمرکز شده است. شرکت دولتی گازپروم روسیه، مالک این خطوط لوله است. دیمیتری پسکوف، سخنگوی کرملین، این ادعاها را احمقانه خواند و احتمال دست داشتن آمریکا در این حادثه را مطرح کرد.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها