رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 599654

بازداشت ۳۲۱ مجرم در تهران/ افزایش جرائم و کاهش کشف پلیس پایتخت در ۲ ماه گذشته

ساعت24-فرمانده انتظامی تهران بزرگ با دستگیری ۳۲۱ نفر از مرتکبان جرائم مختلفی چون زورگیری، سرقت، آدم‌بایی،قتل و... اعلام کرد که در دو ماه اخیر و درپی بروز ناآرامی در نقاط مختلفی از پایتخت و کشور وقوع جرائم افزایش و کشفیات پلیس نیز کاهش داشته است.

سردار حسین رحیمی در اجرای پنجمین مرحله از طرح کاشف پلیس آگاهی که صبح امروز در ستاد مرکزی پلیس آگاهی تهران بزرگ به اجرا درآمد گفت: امروز پنجمین مرحله از طرح کاشف پلیس آگاهی در سال‌جاری به اجرا درآمد و در جریان آن ۳۲۱ نفر از سارقان زورگیر، موبایل‌قاپ، خودرو، منزل، محموله و... و همچنین دیگر مرتکبان جرائمی مانند، جعل، کلاهبرداری، قتل و آدم‌ربایی دستگیر شدند. ۲۰۴ نفر از این افراد سابقه‌دار هستند و مابقی برای اولین‌بار دستگیر شده‌اند.

وی با بیان اینکه در اجرای این طرح ۶۸ باند که برخی از دستگیر شدگان در آن فعال بودند، شناسایی و منهدم شدند. همچنین از دستگیر شدگان در این طرح پنج قبضه سلاح جنگی کشف شده و این افراد تاکنون به دو هزار و ۱۲۸ فقره سرقت اعتراف کرده‌اند.

انهدام دو شرکت هرمی

رحیمی از انهدام دو شرکت هرمی با ۳۰ عضو خبر داد و گفت:‌ از دیگر مواردی که در این پرونده با آن برخورد شد بازداشت ۲۷ محکوم فراری و تحت تعقیب محاکم قضایی بود. شش باند حرفه‌ای سرقت از منازل هم کشف و ضبط شد. انهدام چهار باند سرقت خودرو و به خصوص سرقت مزدا۳ از دیگر موارد کشف شده بود. همچنین در پرونده‌ای سارقان حرفه‌ای تلفن همراه که بیش از یک میلیارد تومان تلفن همراه را به سرقت برده بودند، شناسایی و بازداشت شدند. این افراد گوشی‌های تلفن همراه سرقتی را از طریق مرز نیمروز به کشور افغانستان منتقل می‌کردند.

فرمانده انتظامی تهران بزرگ ادامه داد: انهدام شرکتی که تحت پوشش لیزینگ خودرو از ۲۰۰ نفر کلاهبرداری کرده بود، بازداشت عامل ارتکاب دو قتل که به کشور ترکیه متواری شده بود، بازداشت سارقان موتور سیکلت و ... نیز از دیگر موارد رسیدگی شده در این مرحله از طرح رعد است.

افزایش وقوع جرائم و کاهش کشفیات پلیس در ۲ ماه اخیر

وی همچنین در پاسخ به پرسشی درباره وقوع جرائم در پایتخت اظهارکرد:‌متاسفانه طی دو ماه اخیر ودر جریان اغتشاشات رخ داده در نقاط مختلفی در پایتخت و کشور و صرف بخشی از تمرکز و توان پلیس به این موضوع ما شاهد افزایش ۱۰ درصدی وقوع جرائم در تهران بودیم. در عین حال با توجه به اینکه پلیس درگیر اغتشاشات و ... شده است، قدرت کشف پلیس نیز ۳۰ درصد کاهش داشته است.

رحیمی در پاسخ به پرسش ایسنا درباره فعالیت گشت‌های ویژه پلیس نیز اظهارکرد:‌ در همین راستا نیز ما دوباره و از چند روز پیش فعالیت گشت‌های ویژه پلیس را برای برخورد با جرائم خشن وبه عنف و ... در پایتخت آغاز کردیم.

در همین زمینه بخوانید:‌ بازداشت ۶۳ اخلالگر ارزی و کشف بیش از ۳ میلیون ارز

فرمانده انتظامی تهران بزرگ همچنین با اشاره به افتتاح بخشی جدید برای تکریم ارباب رجوع در پلیس آگاهی گفت: امروز فضای جدید و مناسب‌سازی شده‌ای در پلیس آگاهی برای رسیدگی به پرونده‌های سرقت و به خصوص سرقت از منزل افتتاح شد و ما امیدواریم که خدمات بهتری را به مردم عزیز ارائه کنیم.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها