رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 600525

تداوم تنفس هوای مطلوب در تهران بارانی

ساعت24-براساس اعلام شرکت کنترل کیفیت هوای شهر تهران، امروز (۱۴ آذرماه) کیفیت هوا در بیشتر مناطق در وضعیت قابل‌ قبول قرار دارد.

بنا بر پیش‌بینی‌های انجام‌شده در شرکت کنترل کیفیت هوای شهر تهران، با تداوم ناپایداری جوی و بارش باران تا صبح امروز(۱۴ آذرماه) غلظت آلاینده‌ها کاهش خواهد یافت و کیفیت هوا در بیشتر مناطق در وضعیت قابل‌ قبول قرار می‌گیرد.

حاکمیت این شرایط جوی در طول روز پراکندگی آلاینده‌ها را تسهیل خواهد کرد. ناپایداری جوی و احتمال بارش باران تا اواخر وقت دوشنبه ادامه خواهد داشت و سبب کاهش غلظت آلاینده‌ها و برقراری وضعیت قابل‌ قبول در بیشتر مناطق می‌شود.

وزش باد مؤثر تا صبح فردا (۱۵ آذرماه) از تجمع آلاینده‌ها جلوگیری خواهد کرد. افزایش نسبی تندی باد و استمرار شرایط ناپایدار جو در طول روز سبب پراکندگی آلاینده‌ها می‌شود. با تضعیف ناپایداری جوی و کاهش تندی باد همزمان با افزایش ترافیک شامگاهی تا ساعات پایانی سه‌شنبه تا حدودی بر میزان غلظت آلاینده‌ها افزوده خواهد شد و کاهش کیفیت هوا در برخی مناطق پرتردد پیش‌بینی می‌شود.

بر اساس اعلام شرکت کنترل کیفیت هوا هم اکنون شاخص آلاینده «ذرات معلق کمتر از ۲.۵ میکرون» روی عدد ۷۴ یعنی شرایط قابل قبول قرار دارد همچنین آلاینده شاخص هوای پایتخت طی ۲۴ ساعت گذشته «ذرات‌ معلق کمتر از ۲.۵ میکرون» با میانگین ۶۷ بود و کیفیت هوای پایتخت در شرایط قابل قبول قرار داشت.

گفتنی است که کیفیت هوا (AQI) به پنج دسته اصلی تقسیم‌بندی می‌شود که بر اساس آن از عدد صفر تا ۵۰ در محدوده هوای پاک تعریف می‌شود، از ۵۱ تا ۱۰۰ هوا در محدوده قابل قبول، سالم یا متوسط بوده و از محدوده ۱۰۱ تا ۱۵۰ هوا ناسالم برای گروه‌های حساس است. در بازه ۱۵۱ تا ۲۰۰ نیز هوا در محدوده ناسالم برای همه گروه‌ها و از محدوده از ۲۰۱ تا ۳۰۰ نیز هوا در محدوده بسیار ناسالم قرار می‌گیرد. بر اساس این دسته‌بندی در محدوده ۳۰۱ تا ۵۰۰ شرایط کیفی هوا خطرناک است.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها