رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 603317

ریزش سفر عراق

ساعت24-رییس سازمان حج و زیارت، افزایش انصراف از سفر عراق را تایید کرد و گفت: در آذر ماه نیمی از افرادی که ثبت‌نام کرده بودند انصراف دادند. ریزش در سفرهای عتبات به دنبال نوسانات و افزایش نرخ ارز بوده است.

خبر
به گزارش ایسنا، سفر ارزان‌قیمت عتبات عراق وارد کانال چهار میلیون تومان شده، این درحالی است که اوایل تابستان سفرهای ارزان قیمت با نرخ دو میلیون و ۷۰۰ هزار تا سه میلیون تومان به اجرا گذاشته شده بود. بررسی‌ها بیانگر آن است که هزینه سفر زمینی به عراق با کف قیمتی پنج میلیون و ۲۰۰ هزار تومان درحال اجرا است که این هزینه به هفت میلیون تومان هم می‌رسد. هزینه سفر هوایی به عراق با کاروان‌های زیارتی نیز با کف قیمتی ۱۰ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان آغاز می‌شود و در مسیرهای هوایی طولانی‌تر، از جمله مشهد از مرز ۱۳ میلیون تومان عبور می‌کند.

سیدصادق حسینی ـ رییس سازمان حج و زیارت ـ، این افزایش را متأثر از نوسانات و افزایش نرخ ارز به‌ویژه در ماه‌های اخیر دانسته و گفته که سبب انصراف از سفر زیارتی عراق شده است.

به گفته او، در آذرماه ۱۴۰۱ حدود ۹۲ هزار نفر برای سفر عتبات ثبت‌نام کرده بودند که نیمی از آن‌ها به خاطر نوسانات ارز انصراف داده‌اند.

رییس سازمان حج و زیارت پیش‌تر هم گفته بود: دلار پیش از این ۲۹ هزار تومان بوده که متأسفانه در حال حاضر با افزایش قیمت قابل توجهی مواجه شده است. بر همین اساس قیمت‌ها افزایش پیدا کرده است. البته شرکت‌ها به خاطر زائرانی که از قبل ثبت نام کرده بودند ضرر کردند یا سود خود را کاهش دادند اما نگذاشتند، قیمت‌ها افزایش پیدا کند. اگر این روند ادامه پیدا کند و ما نتوانیم ارز با نرخ مصوب برای یک دوره از دولت بگیریم قیمت‌ها افزایش می‌یابد.

امیرپویان رفیعی‌شاد ـ رییس هیأت مدیره انجمن دفاتر سفر هوایی، گردشگری و زیارتی استان تهران ـ نیز در آذرماه گفته بود: بسیاری از پروازهای تهران ـ‌ نجف و تهران ـ‌ بغداد باطل شده و سفر عراقی‌ها به ایران نیز با افت و کاهش مواجه شده است.

سازمان حج و زیارت با این احتمال که در صورت ادامه نوسانات ارز، قیمت سفر عتبات عراق باز هم افزایش دیگری را تجربه خواهد کرد، مکاتباتی با رییس‌جمهور و وزیر اقتصاد داشته تا علاوه‌بر اختصاص خط اعتباری ارزی برای هر فصل با هدف تثبیت نرخ ارز برای سفر عتبات عراق، وام شش میلیون‌تومانی قرض‌الحسنه نیز برای ۱۰۰ هزار نفر تخصیص پیدا کند که هنوز پاسخی به این مطالبات داده نشده است.

انتهای پیام

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها