رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 603893

زننده تاریخی‌ترین گل تقابل‌های پرسپولیس و فولاد در گفت‌وگو با «اعتماد»:

بازیکنان ایرانی نمیتوانستند چنین گلی به پرسپولیس بزنند/نیمکت فولاد با حربه خواباندن بازی روی نتیجه تاثیر گذاشت!

ساعت24-مهاجم سابق پرسپولیس که یکی از خاطره‌انگیزترین گل‌های تاریخ دیدارهای مستقیم پرسپولیس و فولاد را به ثمر رسانده، می‌گوید گلی که شاگردان نکونام وارد دروازه بیرانوند کردند یک گل خاص بود که فقط از بازیکن سطح اول دنیا برمی‌آمد. پرسپولیس به عنوان صدرنشین لیگ روز گذشته در فولاد آره‌نا به مصاف فولاد رفت و با یک گل مغلوب شد. تک‌گل این بازی را روبرتو تورس خرید جدید نکونام از لالیگا با یک ضربه والی تماشایی به ثمر رساند.

امیرحسین اصلانیان در رابطه با این بازی به «اعتماد» گفت: «بازی پرسپولیس با فولاد همیشه در بیرون از خانه و در اهواز سخت بوده. از قدیم‌ها که زمین به کیفیت الان نبود معمولا بازی‌ها کم گل می‌شد ولی بازی روز گذشته گرچه کم‌گل بود ولی بازی خوبی بود. مخصوصا یک ربع آخر و در اوقات اضافه. ولی خب در نهایت پرسپولیس خیلی دیر توانست سوار فولاد شود. یعنی می‌توان گفت فولاد تقریبا 80-85 دقیقه مقاومت کرد و پایاپای بازی کرد و از تک‌موقعیتش هم به خوبی بهره برد. پرسپولیس در وقت‌های اضافه چند موقعیت خوب داشت ولی دیر شده بود.»

اصلانیان که بهمن سال 79 موفق شده بود خاطره‌انگیزترین گل تاریخ تقابل پرسپولیس با فولاد را با یک حرکت مارادونایی به ثبت برساند در مورد گل بازیکن اسپانیایی فولاد گفت: «می‌شود گفت فولاد روی خلاقیت آن بازیکن خارجی‌شان که از لالیگا آمده به گل رسید. این بازیکن ضربه‌ای استثنایی به توپ زد. شاید بازیکنان داخلی کمتر بتوانند چنین ضربه‌ای به توپ بزنند. اینکه توپ ارسالی را بتوانند به شکل والی وارد دروازه کنند. این گل فراتر از فوتبال داخلی ما بود.»
اصلانیان در پاسخ به این سوال که در 15 دقیقه آخر فولاد عقب نشست یا پرسپولیس تغییر تاکتیک داد اظهار داشت: «دقیقا فولاد عقب نشست. برای اینکه بتواند نتیجه را حفظ کند. به همین دلیل پرسپولیس موفق شد چند بازیکن به جلو اضافه کند و بازیکنان از کناره‌ها ارسال کردند و در نهایت موقعیت خلق شد. یک ضربه سر به سمت دورازه زدند و دو سه تا ضربه هم با کیفیت البته پایین دیاباته زد. ولی فورواردهای پرسپولیس تا 10 دقیقه آخر خیلی از بازی به دور بودند. برای همین خیلی موقعیتی ایجاد نشد.»
او افزود: «فولاد روز خوبی داشت. بازیکنانش خوب کار کردند. دوندگی بسیار بالایی داشتند. فیزیکی بازی کردند. حالا کادر فنی فولاد هم از حربه خواباندن بازی و اخراج شدن و این چیزها استفاده کرد. با توجه به اسم‌هایی که روی نیمکت فولاد می‌بینیم که معمولا با پرسپولیس وارد حاشیه می‌شوند به هر حال توانستند بازی را چند دقیقه بخوابانند.»
اصلانیان در مورد اینکه کدام بازیکن پرسپولیس خوب بود، گفت: «خیلی بازیکن شاخصی نداشت پرسپولیس. کسی را نمی‌توان اسم برد که بگوییم خوب بود. حتی بیرانوند که در بازی‌های قبلی درجه یک بود در بازی با فولاد اشتباهاتی داشت. گلی هم که تیم دریافت کرد به خاطر جایگیری کاملا اشتباه دفاع بود. مهاجم فولاد خیلی آزاد در آن منطقه و بدون یار ایستاده بود.» او ادامه داد: «الان که تماشاچی نیست کیفیت هم پایین آمده. اگر تماشاچی در این بازی حضور داشت کیفیت بازی خیلی بالاتر می‌بود. مخصوصا تیم‌هایی که هوادار دارند این وسط ضرر کرده‌اند. پرسپولیس و استقلال و تیم‌های صنعتی که طرفدار دارند. نمی‌دانم چطور قرار است پیش برود. همه هم می‌دانیم علت این امر چیست ولی امیدوارم به هر حال شکلی هست به یک مقداری به هر تیمی اجازه بدهند که از طرفداران‌شان استفاده کنند. این شکلی با ورزشگاه خالی که نمی‌شود فوتبال بازی کرد. انگار همه بازی‌ها دوستانه است.»
مهاجم سرخپوشان در دهه 80 در رابطه با کیفیت دیاباته گفت: «دیاباته بدن آماده‌ای ندارد. از نوع دویدنش انگار به نظر می‌رسد که عضلاتش خسته‌اند. آن دیاباته‌ای که در استقلال آقای گل شد، نیست. اسم همان است ولی بدن، بدن آن نیست. عضلاتش پیر شده‌اند و به خاطر مصدومیت از شرایط به دور است. اینکه بخواهد یک نفر را از مقابل بردارد یا حداقل بتواند روی توپ‌های هوایی اثر بگذارد را در او ندیدم.» اصلانیان افزود: «بازیکن برزیلی را خریدند چون در آن پوزیشن به چنین بازیکنی نیاز دارند. هر تیمی به هر حال یک بازیکن بلند لازم دارد که بتواند روی ارسال‌ها اثرگذار باشد. باید کیفیت این بازیکن را ببینیم. اگر مثل لوکادیا باشد چند هفته طول می‌کشد تا به شرایط آمادگی برسد.» پیشکسوت پرسپولیس در مورد کاهش فاصله سرخ‌ها با سایر مدعیان گفت: «همه ادامه لیگ چشمش به سه بازی 6 امتیازی پرسپولیس با رقبای مستقیمش است. بازی با سپاهان، استقلال و گل‌گهر. این سه تا بازی تکلیف قهرمان لیگ را مشخص خواهد کرد. من خودم انتظار داشتم پرسپولیس حداقل مقابل فولاد نبازد. ولی این اتفاق افتاد. نمی‌توان پیش‌بینی کرد. یا مثلا تصورم این بود که گل‌گهر مشکلی جلوی مس رفسنجان نداشته باشد ولی دیدیم که از پس مس برنیامد. بازی‌های دیگر هم به همین شکل. استقلال یکهو می‌آید چهار تا به ملوان می‌زند و خلاصه نتایج سینوسی شده. خود پرسپولیس در بازی با ذوب‌آهن با یک نتیجه اقتصادی برد. تاکید می‌کنم سه بازی پرسپولیس با رقبای اصلی نتیجه لیگ را مشخص می‌کند.» اصلانیان در مورد شانس قهرمانی پرسپولیس گفت: «با توجه به خریدهایی که کرده، می‌تواند قهرمان شود. هرچه کادرفنی خواسته خریداری شده. فصل قبل یادتان بیاید که ما چقدر در دفاع و گلر امتیاز دادیم. امسال خدا را شکر همه بازیکنان ملی‌پوش جذب شدند. فوروارد هم بازیکن خوبی جذب شد و یک نیم‌فصل بود و 6 گل زد و امتیازات خوبی کسب کرد. از آکادمی بازیکن جوان آوردند. این خیلی خوب است. پرسپولیس پتانسیل قهرمانی را دارد اما نباید از استقلال و سپاهان و گل‌گهر به راحتی گذشت. اینها تیم‌هایی هستند که تنه به تنه دارند بالا می‌آیند و این اختلاف امتیازی فعلی در آن بازی‌های رودر رو مهم می‌شود.»

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها