رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 604239

نمیدانم چرا از وزیر ورزش انتقاد میشود!

دلیل شکایت نکردن پرسپولیس از لوکادیا

ساعت24-حسین خبیری در گفت‌وگو با «اعتماد» درباره شرایط باشگاه پرسپولیس بعد از شکست تیم فوتبال این باشگاه برابر فولاد خوزستان و قبل از بازی حساس مقابل آلومینیوم اظهار کرد: شکست ما برابر فولاد همراه با حواشی عجیبی بود. پرسپولیس الان با وجود آن شکست شرایط خوبی دارد و در صدر جدول قرار دارد. کادر فنی ما بهترین کادر فنی ایران است و به خوبی تیم را هدایت می‌کند تا امسال در بهترین شرایط، نتایج خوبی بگیریم. ما بازی به بازی پیش می‌رویم و می‌دانیم که سه امتیاز هر بازی چقدر ارزش دارد. ان‌شاءالله با همین شرایط کار را ادامه دهیم و در انتها به قهرمانی برسیم.

او ادامه داد: «در بازی با فولاد، شرایط غیرفوتبالی بر متن بازی غلبه کرد که فکر می‌کنم آن حواشی شیرینی فوتبال را از بین برد. واقعا تعجب می‌کنم که چنین اتفاقاتی در فوتبال ایران رخ می‌دهد. مسوولان باید تمهیداتی بیندیشند که شاهد این مسائل نباشیم. درست است که در این بازی ما درگیر حواشی شدیم اما مهم این است که با ادامه این روند در پایان فصل نتیجه خوبی کسب کنیم. ما از کادر فنی خودمان حمایت می‌کنیم و اجازه نمی‌دهیم کسی به کادر فنی تیم ما بی‌حرمتی کند.»
او در ادامه درباره جدایی لوکادیا و آمدن پریرا گفت: «در حوزه نقل و انتقالات باشگاه، بهتر است آقای درویش صحبت کند، چون همه کارهای نقل و انتقالات باشگاه در اختیار مدیرعامل است. با این حال می‌دانم که با نظر آقای گل‌محمدی کار نقل و انتقالات انجام می‌شود. لوکادیا به یک‌باره باشگاه را رها کرد و رفت، اما یک مهاجم برزیلی جذب کردیم تا شرایط‌مان در خط حمله خوب باشد. آقای درویش تا به حال در نقل و انتقالات عملکرد خوبی داشته است. به‌طوری که قبل از آغاز فصل هم بسیار خوب کار کردند و بازیکنان خوبی را به پرسپولیس آوردند. الان هم بحث جذب یک مهاجم خارجی بود، با توجه به تجربیات تلخ گذشته، به دنبال این بودیم که بهترین گزینه را به پرسپولیس بیاوریم. ما به دنبال این بودیم که بازیکنی بگیریم که در شأن پرسپولیس باشد و بتواند به تیم ما کمک کند، چون به هر حال هزینه سنگینی برای بازیکن خارجی پرداخت می‌کنیم. باشگاه پرسپولیس بسیار بزرگ است و هر کس به این باشگاه می‌آید، باید به حضور خود افتخار کند. الان هم همه‌ چیز خوب است و تیم ما در بهترین شرایط به کارش ادامه می‌دهد.»
او در پاسخ به این سوال که چرا باشگاه درباره پرونده لوکادیا به فیفا شکایت نمی‌کند؟ گفت: «خیلی از جزییات این پرونده اطلاع ندارم و آقای درویش بهترین فردی هستند که می‌توانند درباره این پرونده صحبت کند. اگر لازم به توضیح باشد، مدیرعامل باشگاه صحبت می‌کند تا مواضع باشگاه در این زمینه مشخص شود. نکته مهم و حایز اهمیت این است که در این زمینه باشگاه پرسپولیس همه تلاش خود را می‌کند که از حق و حقوق خود دفاع نمی‌کند. ما اجازه نمی‌دهیم حق باشگاه ضایع شود.»
عضو هیات‌مدیره باشگاه پرسپولیس در بخش دیگری از صحبت‌های خود درباره مشکلات مالی این باشگاه گفت: «متاسفانه پرونده‌های زیادی علیه این باشگاه شکل گرفته و هر روز، یک پرونده جدید شکل می‌گیرد. بدهی‌های گذشته وجود دارد و طلبکاران از باشگاه شکایت می‌کنند. نکته مهم و حایز اهمیت این است که در باشگاه پرسپولیس، ما به دنبال یک انضباط مالی هستیم تا در آینده شاهد این مسائل نباشیم. خدا را شاکریم که این روزها، به این انضباط مالی رسیده‌ایم، اما متاسفانه پرونده‌های گذشته کار ما را سخت کرده است. الان باید همه انرژی و تمرکز ما روی این باشد که برای آینده برنامه‌ریزی کنیم، اما به جای آن در حال پیگیری پرونده‌های گذشته هستیم. متاسفانه برخی پرونده‌ها آن‌قدر سنگین است که برای خود ما هم جای سوال است که آنها چطور شکل گرفته‌اند، اما طلبکاران پرونده‌ها را به انتها برده و علیه باشگاه حکم گرفتند.»
او در ادامه درباره بحث واگذاری باشگاه پرسپولیس و اینکه قرار است 51 درصد سهام باشگاه به صورت بلوکی واگذار شود هم گفت: «کار بسیار خوبی که در دولت فعلی در حال انجام است، قابل تقدیر خواهد بود. بعد از دهه‌ها این اتفاق رخ می‌دهد و ما از آن خوشحال هستیم. رویای هواداران پرسپولیس این بود که این باشگاه خصوصی شود. بسیار خوشحالیم که این کار به صورت اصولی در حال انجام است تا باشگاه واگذار شود. قبل از آقای سجادی، هر کس می‌آمد، درباره واگذاری باشگاه فقط وعده می‌داد و بهره‌برداری سیاسی خود را می‌کرد، اما در این دولت و وزارت آقای سجادی، کارها در حال انجام است. سازمان خصوصی‌سازی، در تلاش است که این مهم انجام شود. جای تشکر از سازمان خصوصی‌سازی دارد که کار را پیش می‌برد. بسیار خوشحالیم به صورت بلوک 51 درصدی، سهام باشگاه واگذار می‌شود. قطعا حالا که باشگاه به بخش خصوصی واگذار می‌شود، مشکلاتی که در گذشته داشته است را نخواهد داشت، چون یکی از مهم‌ترین ایراداتی که بر سر مجوز حرفه‌ای داشتیم، همین موضوع مالکیت باشگاه بود. امیدوارم هر کسی که قرار است سهام باشگاه را بخرد، اهلیت لازم را داشته باشد و این‌گونه نباشد که بدون پشتوانه برای خرید باشگاه اقدام کند. هر کسی که می‌آید باید با یک پشتوانه خوب بیاید و شرایط به گونه‌ای باشد که بتواند باشگاه را از نظر مالی و مدیریتی حمایت کند. یکی از محاسن دیگر این کار این است که باشگاه به سمت یک انضباط مالی حرکت می‌کند و قطعا مشکلات مالی گذشته را نخواهد داشت. در این شرایط می‌توانیم برای کسب مجوز حرفه‌ای اقدام کنیم تا بعد از یک‌سال محرومیت، به لیگ قهرمانان آسیا برگردیم. در این زمینه باید به آقای دکتر سجادی خسته نباشید گفت که پیگیری‌های لازم را انجام دادند تا واگذاری باشگاه محقق شود. هم دولت و هم سازمان خصوصی‌سازی در جهت واگذاری باشگاه، اراده داشتند و الان تلاش‌های آنها نتیجه می‌دهد. اراده و تلاش‌های مسوولان برای واگذاری باشگاه، بسیار صادقانه بود و امیدواریم پرسپولیس بتواند از ظرفیت‌های خود استفاده کرده و تمام حق و حقوق خود را وصول کند. قطعا بعد از خصوصی‌سازی احقاق حق باشگاه، راحت‌تر انجام خواهد شد. پرسپولیس باید مثل یک باشگاه خصوصی، درآمدزا و حرفه‌ای اداره شود. قطعا باشگاه باید هم در بعد تشکیلاتی و هم در بعد فنی، در بالاترین درجه اداره شود. مطمئن باشید با این شرایط هواداران هم بسیار خوشحال خواهند بود.»
عضو هیات‌مدیره باشگاه پرسپولیس درباره انتقاداتی که برخی نمایندگان مجلس خطاب به حمید سجادی، وزیر ورزش و جوانان مطرح می‌کند، گفت: «چون شناخت قدیمی از آقای دکتر سجادی دارم، احساس می‌کنم حجب و حیای او اجازه نمی‌دهد پاسخ برخی انتقادات را بدهد. او با یک روحیه قهرمانی و پهلوانی کارش را ادامه می‌دهد و متاسفانه با چالش‌های زیادی روبه‌رو است. متاسفانه برخی این چالش‌ها را با بی‌انصافی تمام ایجاد می‌کنند. من حدود 23 سال در ورزش هستم و می‌دانم که کار در این حوزه چقدر سخت است. آقای سجادی قهرمان ملی است و الان هم برای ورزش کشور زحمت می‌کشند و می‌خواهند ورزش ایران به اعتلا برسد. او همه تلاشش را انجام داده تا ورزش ایران بدون کوچک‌ترین کم و کاستی کار کند. هنوز هم برخی رکوردهای آقای سجادی در دوره‌ای که ورزش می‌کردند، شکسته نشده است. آقای سجادی یک روحیه ورزشی دارد و متاسفانه وارث مشکلاتی است که در گذشته ایجاد شده است. ما باید به دنبال حل آن مشکلات باشیم. من نمی‌دانم برخی نمایندگان که به سجادی انتقاد می‌کنند، دلیل و منطق‌شان چیست. برخی انتقادات که مطرح می‌شود، صرفا به فوتبال ارتباط دارد و در حوزه اختیارات آقای سجادی نیست. برای من عجیب است که از یک طرف می‌آیند و می‌گویند فوتبال خصوصی است و از یک طرف می‌گویند وزیر در کار فدراسیون دخالت نمی‌کند. وقتی فوتبال مشکل دارد، باید از متولیان امر این حوزه پاسخ بخواهید نه اینکه وزیر ورزش را مجبور کنید تا در فوتبال دخالت کند. این رفتارها درست نیست. آقای سجادی از وقتی آمده‌اند، همه تلاش خود را کردند تا بهترین نتیجه را ورزش ایران به دست بیاورد. من دلیل مواخذه‌هایی که از سوی برخی نمایندگان مجلس می‌شود را نمی‌دانم. متاسفانه برخی نمایندگان مجلس به خاطر محقق نشدن خواسته‌های شخصی‌شان از آقای سجادی، انتقاد می‌کنند. این دوستان می‌خواهند دخالت کنند تا افراد نزدیک به خود را در جاهای مختلف مشغول به کار کنند.»

اعتماد

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها