رفتن به محتوا
سام سرویس
کد خبر 606984

تحصیل پرستاری در آلمان

تحصیل پرستاری در آلمان انتخاب دانشجویانی است که شیفته زیرشاخه‌های پزشکی هستند.

h1 dir="RTL" style="text-align:center">

1. تحصیل پرستاری در آلمان برای دانشجویان بین‌المللی

تحصیل پرستاری در آلمان انتخاب دانشجویانی است که شیفته زیرشاخه‌های پزشکی هستند. هدف این دانشجویان تحصیل در بهترین دانشگاه‌ها، بهره‌مندی از کامل‌ترین امکانات و تجهیزات آموزشی، در دسترس بودن آزمایشگاه‌های مدرن و مجهز و البته مدرکی معتبر در سراسر جهان است.

جمعیت کشورهای توسعه‌یافته به شدت در حال پیر شدن است. همان‌طور که می‌دانید افراد بالای 65 سال به مراقبت‌های بهداشتی و درمانی خاص نیاز دارند. در کشورهای توسعه‌یافته، دولت‌ها سیستم مراقبت‌ بهداشتی خود را گسترش داده و متخصصان پرستاری را استخدام می‌کنند. پس تحصیل پرستاری در آلمان می‌تواند فرصت خوبی باشد چون حتی در دوران تحصیل نیز درآمد کسب می‌کنید.

آلمان یکی از کشورهای پیشرفته با جمعیتی سالخورده است. این موضوع نشان می‌دهد که آلمان هر سال به پرستاران بیشتری در مراکز درمانی، بیمارستان‌ها، کلینیک‌ها و مراکز نگهداری از سالمندان نیاز پیدا می‌کند. یک مطالعه نشان می‌دهد که کشور آلمان در 5 سال آینده حداقل به 1.5 میلیون پرستار جدید نیاز خواهد داشت. پس اگر به رشته پرستاری علاقمند هستید، بهترین انتخاب، تحصیل پرستاری در آلمان خواهد بود.

اما نکته اصلی اینجاست که آیا شما واجد شرایط تحصیل پرستاری در آلمان هستید؟ چه دوره‌های تحصیلی در آلمان در رشته پرستاری ارائه می‌شود؟ کدام دانشگاه‌های آلمان بهترین امکانات و شیوه تدریس را دارند؟ هزینه تحصیل پرستاری در آلمان چقدر است؟ درآمد پرستاران در آلمان چقدر است؟

تحصیل پرستاری در آلمان

2. تحصیل پرستاری در آلمان چگونه است؟

گزینه‌های رایج برای تحصیل پرستاری در آلمان برای دانشجویان بین‌المللی، شامل گذراندن دوره کارآموزی در یک بیمارستان آلمانی است. پرستاری یک برنامه معمولی در مقطع کارشناسی یا کارشناسی ارشد نیست که در دانشگاه‌های آلمان تدریس شود. قبل از درخواست برای کارآموزی در بیمارستان‌های آلمان، باید حداقل مدرک زبان آلمانی سطح B2 را داشته باشید. پس از پذیرش، در مجموع به مدت 3 سال تحت آموزش‌های تئوری و عملی قرار می‌گیرید و در این دوره نیز حقوقی بین 1000 تا 2100 یورو در ماه دریافت خواهید کرد. تحصیل پرستاری در آلمان مستلزم گذراندن 2100 ساعت آموزش تئوری و 2500 ساعت کارآموزی است.

3. شرایط تحصیل پرستاری در آلمان چیست؟

اگر هدف‌تان تحصیل پرستاری در آلمان است، پس باید با شرایط آن بیشتر آشنا شوید.

- ابتدایی‌ترین الزامات و شرایط تحصیل پرستاری در آلمان، داشتن حداقل مدرک سطح B2 دوره زبان آلمانی است.

- باید مدرک پایان تحصیلات متوسطه یا معادل آن را ارائه کنید.

- باید ریز نمرات مقاطع تحصیلی مختلف را ارائه کنید.

- دانشجویان بین‌المللی غیر از شهروندان اتحادیه اروپا، باید برای تحصیل پرستاری در آلمان ویزا دریافت کنند.

- محدودیت سنی برای درخواست تحصیل پرستاری در آلمان وجود ندارد. دانشجویان معمولا بین 16 تا 20 سال سن دارند اما امکان شرکت در دوره‌ها برای افراد تا 40 سال نیز فراهم است.

- برنامه 3 ساله تحصیل پرستاری در آلمان دانشجویان را ملزم به چند روز کار در بیمارستان می‌کند، البته همزمان با کار باید دروس را نیز بگذراند.

- در طول دوره کارآموزی، از بیمارستان حقوق دریافت می‌کنید، اما مبلغ آن به میزان حقوق یک پرستار تمام‌وقت نیست.

- هزینه تحصیل پرستاری در آلمان برای دانشجویان بین‌المللی 300 تا 400 یورو در سال است.

جزئیات بیشتر مانند طول تحصیل پرستاری در آلمان را در ادامه بخوانید.

تحصیل پرستاری در آلمان

4. تحصیل در رشته پرستاری در آلمان چقدر زمان می‌برد؟

تحصیل پرستاری در آلمان، 3 سال زمان می‌برد. البته شرکت در دوره‌ها به صورت پاره‌وقت نیز ممکن است اما زمان تحصیل طولانی‌تر خواهد شد. آموزش در رشته پرستاری شامل ترکیبی از آموزش تئوری و عملی است که برای پرستاران نوپا شامل 2100 ساعت آموزش در کلاس خواهد بود. علاوه‌براین، دانشجویان باید 2500 ساعت در بیمارستان یا خانه سالمندان کارآموزی کنند. به این ترتیب با شرایط واقعی محیط کار آشنا شده و حرفه‌ای می‌شوند. در پایان دوره، دانشجویان تحصیل پرستاری در آلمان، در یک آزمون دولتی شرکت می‌کنند تا اجازه کار در آلمان برای آن‌ها صادر شود.

با توجه به قانون جدیدی که در سال 2020 مصوب شد، دانشجویان بین‌المللی به جای تصمیم‌گیری در مورد یک برنامه آموزشی خاص از همان ابتدا، برای 2 سال تحت آموزش عمومی پرستاری قرار گرفته و در سال سوم می‌توانند پرستاری عمومی یا تخصص‌های دیگر را انتخاب کنند.

5. بهترین مدارس برای تحصیل پرستاری در آلمان کدامند؟

آلمان مدارس و دانشگاه‌های زیادی دارد که به تدریس رشته پرستاری می‌پردازند. اما از میان آن‌ها، دانشگاه‌های زیر جزو بهترین‌ها هستند.

- دانشگاه علوم کاربردی HAW Hamburg

HAW سومین دانشگاه بزرگ علمی‌کاربردی در آلمان است. این دانشگاه دارای 4 دانشکده و 18 دپارتمان است. تحصیل پرستاری در آلمان در دانشگاه HAW یک دوره 7 ترمه است و دانشجویان ملزم به پرداخت 335.60 یورو برای هر ترم هستند.

- دانشگاه علوم کاربردی Hochschule Bremen City

این دانشگاه دولتی، طیف وسیعی از برنامه تحصیلی را پوشش می‌دهد که یکی از آن‌ها پرستاری است. دوره تحصیل در رشته پرستاری در این دانشگاه 8 ترم زمان می‌برد. زبان تدریس آلمانی است و دانشجویان بین‌المللی باید حداقل مدرک B2 زبان آلمانی را داشته باشند. تحصیل پرستاری در آلمان در دانشگاه Hochschule شهریه ندارد اما دانشجویان باید در هر ترم 300 یورو برای دریافت خدمات اجتماعی پرداخت کنند.

- دانشگاه دولتی DHBW Wurettemberg

این دانشگاه، آموزش دوگانه ارائه می‌دهد. یک سیستم آموزشی که ترکیبی از تحصیل پرستاری در آلمان در یک مدرسه حرفه‌ای و کارآموزی در یک بیمارستان یا مرکز درمانی خواهد بود. مدت تحصیل پرستاری در این دانشگاه، 6 ترم بوده و دانشجویان بین‌المللی باید مدرک زبان آلمانی ارائه دهند.

هزینه تحصیل پرستاری در آلمان چقدر است؟ پرستاران در آلمان چقدر حقوق می‌گیرند؟ پاسخ سوالات خود را در بخش بعدی بیابید.

6. هزینه تحصیل پرستاری در آلمان چقدر است؟

برخلاف بسیاری از کشورهای پیشرفته، تحصیل پرستاری در آلمان هزینه کمتری برای دانشجویان بین‌المللی دارد. با شروع دوره تحصیل پرستاری و کارآموزی در بیمارستان‌های آلمان می‌توانید درآمد داشته باشید. بنابراین به‌راحتی هزینه تحصیل پرستاری در دانشگاه‌های آلمان را که بسته به دانشگاه بین 200 تا 400 یورو است، پرداخت خواهید کرد. این مبلغ شامل هزینه‌های اداری، کمک‌ هزینه تامین مالی مسکن دانشجویان، امکانات ورزشی و غیره است.

7. حقوق پرستاران در آلمان چقدر است؟

حقوق یک پرستار در آلمان بسته به ساعات و روز کاری، متفاوت خواهد بود. دولت آلمان همواره به دنبال حمایت از کادر درمان است. بنابراین چون کار در شب برای سلامتی افراد مضر است، بیمارستان‌ها برای شیف شب، دستمزد بیشتری در نظر می‌گیرند. میزان دستمزد یک پرستار، بیشتر توسط بیمارستان یا مرکزی که در آن کار می‌کند، تعیین می‌شود. اما اگر یک قرارداد با بخش دولتی داشته باشید، دستمزد اولیه حداقل 33000 یورو در سال خواهد بود.

اداره آمار آلمان انتظار دارد که تا سال 2030 میزان استخدام پرستاران در حوزه‌های مختلف، 9% افزایش یافته و در نتیجه 276800 فرصت شغلی دیگر ایجاد شود. با افزایش فرصت‌های شغلی برای کسانی که قصد تحصیل پرستاری در آلمان را دارند، افقی روشن برای داشتن شغلی با درآمد بالا وجود دارد.

8. مشاغل پردرآمد پرستاری در آلمان کدامند؟

در حال حاضر 4 شغل پرستاری در آلمان بیشترین درآمد سالانه را دارند که به شرح زیر هستند.

- پرستار بیهوشی با درآمد سالانه 195610 یورو

- رئیس پرستاری با درآمد سالانه 188778 یورو

- پرستار عمومی با درآمد سالانه 120680 یورو

- پرستار ماما خبره با درآمد سالانه 116253 یورو

اگر توانسته‌اید حداقل مدرک B2 را در زبان آلمانی دریافت کنید، بنابراین دانشگاه‌های این کشور بهترین انتخاب برای شما خواهند بود. تحصیل پرستاری در آلمان هزینه‌ای بسیار کمتر از دیگر کشورهای جهان دارد و مدرک آن معتبر است. اگر در خصوص نحوه پذیرش و دریافت ویزای تحصیلی نیاز به مشاوره دارید، وکلای خبره و کارشناسان حرفه‌ای موسسه سروش فردا می‌توانند راهنمای شما بوده و در کلیه فرایندهای اخذ پذیرش و مهاجرت تحصیلی به آلمان همراه شما باشند.

این مطلب تبلیغاتی است و محتوای آن توسط سفارش دهنده تهیه شده است.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها