رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 607060

تاکید گروه‌های فلسطینی به عباس برای عدم حضور در نشست شرم‌الشیخ

ساعت24-جبهه مردمی آزادسازی فلسطین، جنبش جهاد اسلامی، حزب مردم، جبهه دموکرات و اتحادیه دموکراتیک (فدا) از تشکیلات خودگردان خواستند در نشست امروز (یکشنبه) در شرم الشیخ با حضور رژیم صهیونیستی، مصر و اردن و با نظارت آمریکا شرکت نکند.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری آناتولی، جبهه مردمی آزادسازی فلسطین و جنبش جهاد اسلامی در بیانیه مشترکی پافشاری تشکیلات خودگردان بر حضور در نشست امنیتی شرم الشیخ را به شدت محکوم کرده و آن را «کودتا علیه خواست مردم» دانستند.

جبهه مردمی و جنبش جهاد در ادامه بیانیه خود تاکید کردند که رژیم صهیونیستی از این اجلاس‌ها و نشست‌های امنیتی برای آغاز حملات بیشتر در حق مردم فلسطین استفاده می‌کند. آنها در ادامه نیز از رهبران تشکیلات خودگردان خواستند در این نشست شرکت نکنند.

احزاب مردم، جبهه دموکرات و فدا نیز در بیانیه مشترکی از مصر و اردن خواستند نشست شرم الشیخ را لغو کرده و در این مسیر بسیار پرخطر برای ملت فلسطین و حقوق آنها قدم برندارند.

این سه گروه فلسطینی در ادامه از محمود عباس، رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین خواستند حضور فلسطین در این نشست را متوقف کند. آنها در بیانیه خود تاکید کردند، این نشست‌ها دارای رویکردی امنیتی جدا از اصل مساله سیاسی ملت فلسطین یعنی توقف اشغالگری هستند.

جنبش حماس نیز پنج‌شنبه از تشکیلات خودگردان فلسطین خواست در نشست امنیتی شرم الشیخ شرکت نکند.

حازم قاسم، سخنگوی این جنبش بیانیه تشکیلات درباره قصدش برای حضور در نشست امنیتی دیگری با حضور رژیم صهیونیستی را محکوم کرد.

فوریه گذشته نشست پنج‌جانبه‌ای در شهر العقبه در جنوب اردن میان دو طرف فلسطینی و اسرائیلی و با حضور نمایندگانی از آمریکا، اردن و مصر برگزار شد که در نتیجه آن درباره توقف اقدامات یک‌جانبه از جمله توقف شهرک‌سازی‌ها برای چند ماه و نیز برگزاری دیدار دومی در شرم الشیخ توافق شد.

بر اساس بیانیه منتشر شده از سوی دفتر حسین الشیخ، دبیرکل کمیته اجرایی سازمان آزادی‌بخش فلسطین، تشکیلات خودگردان فلسطین تصمیم گرفت در نشست شرم الشیخ شرکت کند.

از ابتدای ۲۰۲۳ درگیری‌ها در کرانه باختری از جمله قدس شرقی شدت گرفته و در نتیجه آن ۸۴ فلسطینی به شهادت رسیده‌اند.

انتهای پیام

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها