رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 607225

فوم ساندویچ پانل؛ مقابله با هرگونه صدا و حرارت

فوم ساندویچ پانل از جمله مواردی است که در ساخت ساندویچ پانل نقش مهمی را ایفا می کند. از آنجایی که تمامی افراد دوست دارند در محیطی امن به دور از شلوغی زندگی کنند، متخصصان به فکر ساخت ساندویچ پانل ها با فوم عایق افتادند تا نیاز های مشتریان را از یک سازه مستحکم و امن برآورده کنند.

امروزه ساندویچ پانل ها از مصالح ساختمانی پرطرفدار در ساخت ساختمان ها محسوب می شوند و جایگزین مصالح سنتی شده اند. ساندویچ پانل ها به دلیل داشتن عایق در هسته خود، محبوب و بسیار مقرون به صرفه هستند.

فوم عایق، لایه میانی در ساندویچ پانل ها بوده که برای ساخت دیوارها، سقف ها، درب ها و… مورد استفاده قرار می گیرد. جنس فوم ها معمولا از پلی یورتان (PUR)، پلی استایرن، پشم شیشه و پشم سنگ بوده و جنس لایه های بیرونی از فلز آلومینیوم، گالوانیزه و آلوزینک است.

با توجه به مشخصاتی که فوم ساندویچ پانل دارند، می توانند عایق صوتی، رطوبتی و حرارتی باشند و در ساختمان های اداری، مسکونی و…مورد استفاده قرار گیرند. امروزه عایق ها با تنوع بالایی که دارند، برای مصارف مختلف استفاده می شوند و در مصرف انرژی صرفه جویی می کنند.

فوم ساندویچ پانل چیست؟

مزایای فوم ساندویچ پانل چیست؟

فوم ساندویچ پانل، یکی از محبوب‌ترین و پرکاربردترین متریال‌هایی است که در صنایع مختلفی مانند ساختمان‌سازی، صنایع خودروسازی، آب و هواشناسی و زمین‌شناسی، تولید مواد غذایی و ... مورد استفاده قرار می‌گیرد و مزایای بسیاری دارد. برخی از مهم‌ترین مزایای فوم ساندویچ پانل عبارتند از:

  • مقاوم در برابر رطوبت: فوم ساندویچ پانل، در برابر رطوبت می‌تواند در شرایط مختلف به خوبی عمل کند.
  • حمل آسان: عایق ساندویچ پانل به دلیل وزن کمی که دارد، به راحتی قابل حمل است.
  • مقاوم در برابر گرما: ساندویچ پانل ها به دلیل ورق های فلزی و عایقی که دارند، در برابر گرما و دمای بالا مقاوم هستند.
  • استحکام بالا: فوم ساندویچ پانل، از نظر استحکام و سختی، بسیار مقاوم و پایدار است. به همین دلیل، در معماری ساختمان‌ها، حمل و نقل، تاسیسات صنعتی و ... کاربرد فراوانی دارد.
  • قیمت مناسب: فوم پانل های ساندویچی، در مقایسه با سایر متریال‌های ساختمانی و صنعتی، قیمت بسیار مناسبی دارد. به همین دلیل، از تقاضای بالایی در بازار برخوردار است.

کاربردهای فوم ساندویچ پانل

پانل ها دارای دو نوع دیواری و سقفی هستند و در مدل های مختلف با کارایی های متفاوت عرضه می شوند. فوم ساندویچ پانل یک ماده ساختمانی است که شامل دو صفحه فلزی با یک هسته فومی در میان آنها می شود. کاربردهای فوم ساندویچ پانل عبارتند از:

ساخت بدنه کارخانه ها، سوله ها، کارگاه ها، سردخانه ها و انبار ها
ساخت فضاهای خشک و مرتبط با ساختمان ها مانند خشکشویی، کارخانه
ساخت دیوارهای داخلی و خارجی در ساختمان های مسکونی و تجاری
ساخت پوشش های سقف و دیوار نماها مانند سقف های چوبی، فلزی و گچبری
استفاده در ساخت نمایشگاه ها، کنفرانس ها و مراسم ها

با وجود ظرفیت عالی و قدرت مقاومت در برابر زلزله، فوم ساندویچ پانل ها انتخابی مناسب برای کاربردهای ساختمانی هستند.

انواع عایق ساندویچ پنل سقفی و دیواری

انواع عایق ساندویچ پانل با توجه به کاربردی که دارند، در ساخت سازه های مختلف به کار می روند. به طور کلی عایق ها دارای دو دسته عایق حرارتی گرم و سرد هستند.

فوم پشم شیشه و فوم پشم سنگ در دسته عایق های حرارتی گرم قرار دارند و فوم پلی استایرن، پلی یورتان و پلی اتیلن جزو عایق های سرد هستند. این فوم ها تحمل حرارتی و انرژی بالایی دارند و در انواع ساندویچ پانل ها استفاده می شوند.

فوم پلی اورتان

فوم پلی اورتان یا همان پلی یورتان تا دمای 100 الی 110 درجه سانتی گراد مقاومت داشته و از ترکیب پلی یول و ایزوسیانات به دست می آید. عایق پلی یورتان، یک پلیمر پرکاربرد است که به صورت فوم سفید رنگ تولید می شود و دارای چگالی کمی است.

عایق پلی اورتان به دلیل خواص متعددی که دارد، در صنایع مختلف مورد استفاده قرار می گیرد. از جمله موارد استفاده این فوم در صنعت ساختمان برای ساخت نرده های فلزی و همچنین در صنایع الکترونیکی به عنوان عایق حرارتی و صوتی اشاره کرد. بنابراین فوم پلی یورتان به دلیل خواص برجسته خود، به عنوان یک جنس پلیمری مهم در صنایع مختلف استفاده می شود.

فوم پلی استایرن

فوم پلی استایرن تحت دمای بالا تولید می شود و در صنایع مختلف مانند ساختمان سازی، الکترونیک و… استفاده می شود. این فوم ضد آب، سبک، با مقاومت بالا نسبت به ضربه‌ها، عایق گرما و برق است و عملکرد فوق العاده ای دارد.

فوم پشم شیشه

فوم پشم شیشه یک نوع فوم با چگالی بالا است که از شیشه بازیافتی ساخته می‌شود. این فوم عایق حرارتی و صوتی است. پشم شیشه، مقاومت فشاری بالایی دارد و در برابر حرارت، رطوبت، اشعه ماوراء بنفش نیز مقاوم می‌باشد.

از این رو، فوم پشم شیشه در صنایع مختلف مورد استفاده قرار می‌گیرد که به عنوان نمونه، می‌توان به ساخت کارتن‌های سی‌دی و دی‌وی‌دی، عایق‌های حرارتی و صوتی، عایق‌بندی و پوشش دیوارها اشاره کرد.

مزیت دیگر فوم پشم شیشه کنترل انتشار صدا می باشد و در محیط هایی که نیاز به کاهش سطح نویز دارند، مثلاً در استودیوهای صدابرداری، تئاتر و ... مورد استفاده قرار میگیرد.

فوم پشم سنگ

فوم پشم سنگ یک نوع فوم با چگالی بالا است که از سنگ بازیافتی ساخته می‌شود. این فوم دارای خصوصیاتی مانند مقاومت بالا در برابر حرارت، صدا و آتش دارد.

همچنین، باعث جذب رطوبت و کاهش انتقال حرارت از یک سطح به سطح دیگر می‌شود. با توجه به خواص این فوم، می توان آن را به عنوان یکی از بهترین مصالح برای استفاده در ساختمان‌های صنعتی و مسکونی به کار می‌برند.

فوم XPS

فوم XPS یک نوع فوم سخت و فشرده است که مقاومت بالایی در برابر حرارت و شرایط محیطی مختلف دارد. علاوه بر عایق بندی در مقابل رطوبت، حرارت و صدا این فوم در مصرف انرژی نیز صرفه جویی می کند.

قیمت فوم ساندویچ پانل

قیمت انواع فوم ساندویچ پانل

قیمت فوم های ساندویچ پانل به عوامل مختلفی بستگی دارد. فوم هایی که در داخل ایران تولید می شوند به نسبت نمونه های خارجی قیمت مناسب تری دارند و در دسترس تر هستند. چرا که اگر برای ساخت فوم شرکت تولید کننده نیازمند خریداری مواد اولیه از کشورهای دیگر باشد، قیمت ساندویچ پانل بیشتر می شود.

شرکت پانل بارون Panel Baron تولید کننده انواع ساندویچ پانل ها با مناسب ترین قیمت در بازار می باشد و شما می توانید برای خرید و کسب اطلاعات با کارشناسان فروش تماس بگیرید.

شرکت پانل بارون تولید کننده و عرضه کننده انواع ساندویچ پانل

شرکت پانل بارون انواع ساندویچ پانل را با عایق پلی استایرن، پلی اورتان، پشم سنگ، پشم شیشه و XPS را با انواع ورق های رنگی، آلومینیوم، آلوزینک و گالوانیزه تولید می کند. این پانل ها با رنگ، طول و ضخامت متفاوت بر اساس سفارش مشتری ساخته می شوند.

برای کسب اطلاعات و دریافت مشاوره، تنها کافیست با شماره تلفن ۰۵۱۳۶۲۲۸۸۱۴ تماس حاصل فرمایید. همچنین می توانید به آدرس مشهد، بزرگراه پیامبر اعظم (ص)، بین سجادیه و آیت الله هاشمی رفسنجانی، روبروی پیامبر اعظم (ص) ۷۷، نمایشگاه فروش پانل بارون مراجعه کنید.

همچنین می توانید به مشهد، بزرگراه میثاق، میثاق ۳۴/۱ برای دسترسی به کارخانه مراجعه کنید تا انواع فوم های ساندویچ پانل را با بالاترین کیفیت خریداری کنید.

بهترین فوم برای پانل

این مطلب تبلیغاتی است و محتوای آن توسط سفارش دهنده تهیه شده است.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تیتر داغ
تازه‌ترین خبرها