رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 607630

علاءالدین بروجردی: دولت واگذاری اقتصاد به مردم را جدی بگیرد/ دولت‌های گذشته آمادگی نداشتند

ساعت24-تسنیم نوشت: نماینده ادوار مجلس گفت که انتظار می‌رود آقای رئیسی و دولت سیزدهم با تشکیل یک کارگروه تخصصی، به‌طور دقیق واگذاری اقتصاد به مردم را جدی بگیرند؛ اگر قانون‌گذاری نیاز است، مجلس شورای اسلامی می‌تواند به مسئله ورود کند.

علاءالدین بروجردی رئیس اسبق کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی درباره شعار سال و بیانات رهبر معظم انقلاب پیرامون لزوم نقش‌آفرینی مردم در اقتصاد کشور، گفت: یکی از مهم‌ترین مطالبات مقام معظم رهبری که هنوز بعد از سال‌ها عملی نشده، واگذاری امور اقتصادی به مردم است؛ این یک اصل بسیار مهم مغفول در دهه‌های گذشته است.

وی افزود: انتظار می‌رود دولت در این‌باره سریعا با تشکیل کارگروه تخصصی به مسئله بپردازد. علیرغم اینکه در اصل 44 قانون اساسی تصریح شده مردم درگیر اقتصاد شوند و کار را به آنان واگذار شود، تقریباً هیچ‌کدام از دولت‌های گذشته آمادگی این کار را نداشته‌اند. تجربه نشان داده که هرکجا کار به مردم سپرده شد، حل مشکلات و پیشرفت داشته‌ایم؛ همان‌گونه که بار سنگین انقلاب و دفاع مقدس بر دوش مردم بود.

نماینده ادوار مجلس اظهار داشت: بعضا شرکت‌هایی واگذار شده ولی آن هم به شرکت‌های خصولتی تبدیل شده‌اند که ظاهری خصوصی داشته و باطنش دولتی است.

بروجردی عنوان کرد: انتظار می‌رود آقای رئیسی و دولت سیزدهم با تشکیل یک کارگروه تخصصی، به‌طور دقیق واگذاری اقتصاد به مردم را جدی بگیرند؛ اگر قانون‌گذاری نیاز است، مجلس شورای اسلامی می‌تواند به مسئله ورود کند. این اقدام با همکاری دولت و مجلس شدنی است.

وی اضافه کرد: یکی از برکات این مهم، سرمایه‌گذاری در داخل و جلوگیری از خروج سرمایه از کشور خواهد بود. کار دولت سیاستگذاری است و بسیاری از مشکلات اقتصادی کشور با اجرای این دستور و رهنمود مقام معظم رهبری حل خواهد شد.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها