رفتن به محتوا
سام سرویس
کد خبر 623580

برنامه صبحگاهی از مهم‌ترین فرصت‌های تربیتی است/ تشکیل کمیته برنامه‌ریزی مراسم آغازین مدارس در استان سمنان

ساعت 24- جلسه تدوین سند برنامه صبحگاهی با تاکید بر اجرای پربار این برنامه در مدارس استان سمنان برگزار شد.

 سومین جلسه تدوین سند برنامه صبحگاهی با حضور معاونان پرورشی و فرهنگی، آموزش متوسطه، تربیت بدنی، آموزش ابتدایی و روسای امور فعالیت‌های دانش‌آموزی، اداره مشارکت‌ها، اداره شاهد و ایثارگران، اداره فرهنگی، هنری و کارشناس‌مسئول و کارشناس فرهنگی و هنری در محل دفتر معاونت پرورشی و فرهنگی اداره‌کل آموزش و پرورش سمنان برگزار شد.

علی‌اکیر عرب‌خراسانی معاون پرورشی و فرهنگی اداره‌کل آموزش و پرورش سمنان در ابتدای سخنانش ضمن تسلیت فرارسیدن ایام فاطمیه در راستای اجرای هدفمند برنامه آغازین مدارس اظهار داشت: با توجه به این‌که برنامه صبحگاهی یکی از مهم‌ترین فرصت‌های تربیتی است که باعث وحدت رویه و ایجاد آمادگی به‌منظور فرآیند یادگیری، برقراری نظم، تقویت روحیه همکاری، افزایش اعتماد به نفس و مسئولیت‌پذیری دانش‌آموزان می‌شود بایست چارچوب مناسبی با محتوای درست برای آن تهیه شود.

وی در ادامه با بیان این‌که بخشی از مطالبات مقام معظم رهبری و سند تحول بنیادین نیز در این برنامه گنجانده می‌شود بر الزامی‌بودن اجرای برنامه صبحگاهی در واحدهای آموزشی، تاکید و اظهار کرد: کمیته برنامه‌ریزی مراسم آغازین استان تشکیل شد و امید است با هم‌فکری و هم‌افزایی بتوانیم برنامه‌ی کاملی با چارچوب مناسب و محتوای درست، با توجه به جنسیت، مقطع سنی و بهره‌گیری از تمامی ظرفیت‌های نیروی انسانی، تهیه و به مدارس ارسال شود.

عرب‌خراسانی یادآور شد: مراسم صبحگاهی می‌تواند با تدبیر مدیران و بهره‌مندی از ظرفیت معلمان و قابلیت‌های مربیان، مشاوران، معاونان و تشکل‌های دانش‌آموزی پربارتر برگزار شود.

معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش استان سمنان تصریح کرد: در این طرح، مدارس خاص می‌توانند طلایه‌دار برنامه‌ها باشند و کلیپ‌های خود را به‌منظور ترغیب و آگاهی به مدارس دیگر ارسال کنند.

گفتنی است، اعضای حاضر در نشست، نظرها و دیدگاه‌های خود را بیان کردند و مصوب شد تا برنامه‌های پیشنهادی واحدها برای تدوین به معاونت پرورشی و فرهنگی استان ارسال شود.

خبر آنلابن 

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها