رفتن به محتوا
سام سرویس
کد خبر 630530

تشدید فشار و تهدید خبرنگاران از سوی طالبان

ساعت 24- مرکز خبرنگاران افغانستان به مناسبت روز ملی خبرنگاران، از وخامت وضعیت آزادی رسانه‌ها و خبرنگاران در سال گذشته خورشیدی در افغانستان زیر حاکمیت طالبان خبر داده است.

بنیاد گزارش سالانه مرکز خبرنگاران افغانستان که یک‌شنبه ۱۷ مارچ به مناسبت روز ملی خبرنگاران نشر کرده است، در سال ۱۴۰۲ خورشیدی از میان ۱۳۹ مورد نقض حقوق رسانه‌ها و خبرنگاران در افغانستان، ۸۰ مورد آن تهدید و ۵۹ مورد آن بازداشت خبرنگاران بوده است.

این نهاد، ۱۳۹ مورد از نقض حقوق رسانه‌ها و خبرنگاران ازجمله نزدیک به ۶۰ مورد بازداشت خبرنگاران در سال گذشته خورشیدی را مستند کرده است.

مرکز خبرنگاران افغانستان در گزارش سالانه خود گفته که سرکوب و تهدید رسانه‌ها و خبرنگاران در افغانستان زیر حاکمیت طالبان در سال ۱۴۰۲ خورشیدی شدت پیدا کرده است. مرکز خبرنگاران افغانستان در گزارش سالانه خود گفته که سرکوب و تهدید رسانه‌ها و خبرنگاران در افغانستان زیر حاکمیت طالبان در سال ۱۴۰۲ خورشیدی شدت پیدا کرده است. به بنیاد گزارش سالانه مرکز خبرنگاران افغانستان که یک‌شنبه ۱۷ مارچ به مناسبت روز ملی خبرنگاران نشر کرده است، در سال ۱۴۰۲ خورشیدی از میان ۱۳۹ مورد نقض حقوق رسانه‌ها و خبرنگاران در افغانستان، ۸۰ مورد آن تهدید و ۵۹ مورد آن بازداشت خبرنگاران بوده است.

این نهاد در گزارش خود همچنان گفته است که فشار بر رسانه‌ها و خبرنگاران و تهدید آنان از سوی مقام‌های طالبان نسبت به سال ۱۴۰۱ «شدت بیشتری» پیدا کرده است. به بنیاد یافته‌های مرکز خبرنگاران افغانستان، مبنی این شدت یافتن فشار و تهدیدها، دستورالعمل‌هایی است که از سوی رژیم طالبان صادر شده است.

در این گزارش، به‌گونه نمونه از دادگاهی کردن مدیران مسئول دو رادیوی محلی به اتهام‌های جنایی و همکاری با «رسانه‌های بیرونی و جاسوس» یاد شده است. گفته شده است که این دو فرد همچنان در زندان طالبان هستند.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها