رفتن به محتوا
سام سرویس
کد خبر 630608

11 نکته طلایی در ترید طلا در فارکس

برای موفقیت در بازار فارکس باید جدی باشید و به فارکس به عنوان یک کسب‌وکار نگاه کنید.

اگر ترید در فارکس را جدی نگیرید متحمل ضررهای هنگفتی می‌شوید. توجه داشته باشید که شاید شروع یادگیری دشوار باشد اما نتایج بسیار درخشان خواهند بود. برای تبدیل شده به یک تریدر حرفه‌ای با ما در آرون همراه باشید رمز موفقیت در ترید طلا را بیاموزید. ترید طلا تفاوت‌هایی با ترید دیگر ابزارهای مالی دارد و موقعیت‌های درخشانی را برای شما رقم خواهد زد. موقعیت‌هایی که سود سرشاری برای شما در پی خواهند داشت.

چرا ترید طلا و بهترین استراتژی‌ها

در گذشته ترید طلا دشوار بود: باید خود فلز را می‌خریدید و می‌فروختید. این روزها معاملات آتی و اختیار معامله به معامله گران امکان می‌دهد طلا را خرید و فروش کنند آن هم بدون اینکه در واقع یک گاوصندوق پر از شمش، سکه یا جواهرات داشته باشند. روی کارآمد بروکرهایی مانند آرون گروپس دسترسی به بازار را ساده کرده است و از هر جایی که هستید می‌توانید در این بازار وارد معامله شوید.

امروزه ترید طلا تقریباً هیچ تفاوتی با ترید ارز ندارد. برای برخی از افراد، ترید اونس طلا به این دلیل جذاب است که دارایی اصلی به جای یک عدد در یک حساب بانکی، فیزیکی است. استراتژی‌های مختلفی برای ترید طلا وجود دارد که از مطالعه عوامل اساسی موثر بر عرضه و تقاضا، مطالعه موقعیت فعلی معامله‌گران طلا تا تحلیل تکنیکال و مطالعه نمودار قیمت طلا را شامل می‌شود.

بسیاری از معامله گران با تجربه موافق هستند که حتی برای کسانی که اصولاً به اصول بنیادی تکیه می‌کنند، بهتر است برخی از مولفه‌های تحلیل بنیادی، احساسات و فنی را نیز در نظر بگیرند. نکته‌ای که ما ارائه می‌دهیم این است که تحلیل بنیادی و احساسات می‌تواند به شما در شناسایی روندها کمک کند، اما مطالعه نمودار و الگوهای قیمت طلا می‌تواند به شما در ورود و خروج از معاملات خاص کمک کند.

ترید طلا در مقابل ترید فارکس

طلا به طور سنتی به عنوان یک ذخیره ارزش تلقی می‌شده است، به این دلیل که مانند ارزها تابع هوس‌های دولت‌ها و بانک‌های مرکزی نیست. قیمت طلا مستقیماً تحت تاثیر سیاست‌های مالی یا سیاست‌های پولی نیست و همیشه ارزشی خواهد داشت - برخلاف ارزی که می‌تواند به دلیل تورم افسارگسیخته تقریباً بی‌ارزش شود.

طلا همچنین می‌تواند توسط معامله‌گران به عنوان "پناهگاه امن" همراه با دارایی‌هایی مانند ین ژاپن، فرانک سوئیس و اسکناس‌ها و اوراق قرضه منتشر شده توسط خزانه داری ایالات متحده مورد استفاده قرار گیرد. این بدان معناست که وقتی معامله‌گران نگران روند ریسک هستند، تمایل به خرید دارایی‌های با ثبات دارند. از طرف دیگر، معامله گران معمولاً وقتی ریسک پذیری افزایش می‌یابد، دارایی‌های خود را می‌فروشند و در عوض سهام و سایر ارزها را با نرخ بهره بالاتر انتخاب می‌کنند. این امر باعث می‌شود طلا به یک محافظ مهم در برابر تورم و دارایی ارزشمند تبدیل شود.

البته توجه داشته باشید که در حالی که امکان معامله فرانک سوئیس یا ین ژاپن در برابر انواع ارزهای دیگر وجود دارد، طلا تقریباً همیشه در برابر دلار آمریکا معامله می‌شود. بنابراین، معامله طلا به این معنی است که باید حرکات دلار آمریکا را در نظر بگیرید. به عنوان مثال، اگر ارزش دلار آمریکا در حال افزایش باشد، می‌تواند قیمت طلا را کاهش دهد. در صفحه اطلاعات بازار طلا ما با دلار آمریکا و سطوح کلیدی طلا به روز باشید.

یک عامل دیگر که باید هنگام یادگیری نحوه معامله طلا در نظر گرفت، نقدینگی بازار است. شورای جهانی طلا تخمین می‌زند که میانگین حجم معاملات روزانه طلا بیشتر از هر جفت ارزی به جز EURUSD، USDJPY و GBPUSD است. این باعث می‌شود که مثلاً از حجم معاملات روزانه در EURJPY بالاتر باشد، بنابراین اسپردها یا همان تفاوت بین قیمت‌های خرید و فروش، بسیار کم است و طلا را نسبتاً ارزان برای معامله می‌کند.

در نهایت، ساعت معاملات طلا نزدیک به 24 ساعت در روز است. مبادلات طلا تقریباً همیشه باز هستند و ترید به طور یکپارچه از لندن و زوریخ به نیویورک تا سیدنی و سپس به هنگ کنگ، شانگهای و توکیو پیش می‌رود تا اروپا دوباره زمام امور را در دست بگیرد. این به این معنی است که نقدینگی در تمام ساعات شبانه روز بالا است، اگرچه، مانند ارز خارجی، پس از بسته شدن نیویورک، می‌تواند نسبتاً آرام باشد، با حجم کمتر و در نتیجه احتمال نوسانات قیمت‌ها.

نحوه معامله طلا با استفاده از تحلیل تکنیکال

معامله گران فنی متوجه خواهند شد که چگونه وضعیت بازار نمودار قیمت طلا در طول سال‌ها تغییر کرده است. قیمت طلا از سال 2005 تا 2015 در یک روند قابل توجه بود. از سال 2015، قیمت طلا در محدوده مشخصی معامله می‌شود و بین 1000 تا 1400 دلار تغییر می‌کند. در آرون گروپس ما در مورد تطبیق استراتژی معاملاتی فنی طلا شما با شرایط بازار صحبت می‌کنیم. اگر بازار در حال روند است، از استراتژی حرکت استفاده کنید. اگر نمودار طلایی محدود به محدوده است، از یک استراتژی نوسان یا دامنه کم استفاده کنید. این یک عنصر کلیدی در استراتژی تجارت طلا است.

نکاتی برای ترید طلا

نکاتی در ادامه با شما در میان می‌گذاریم نتیجه ترید شما را تعیین می‌کند:

1. به چرخه‌ها و نقاط عطف توجه کنید.

بسیاری از بازارها ماهیت چرخشی دارند (یعنی شاخص دلار آمریکا) و چرخه‌ها و نقاط عطف می‌توانند در مورد معاملات کوتاه مدت و بلندمدت کمک بزرگی باشند.

2. کارایی هر شاخص را بررسی کنید.

قبل از اعمال هر شاخصی در بازار طلا (یا سایر بازارها)، و معامله سرمایه واقعی بر اساس آن، مطمئن شوید که آیا به طور مداوم کار می‌کند یا خیر. فقط به این دلیل که قبلا کار می‌کرد، تضمین نمی‌کند که یک بار دیگر کار کند، و اگر نشد، یک هشدار بزرگ است. همانطور که شهرت خوب یک نفر تضمین نمی‌کند که او صادق باشد، شهرت یک فرد به عنوان یک دروغگو (که توسط خودتان تایید شده است) نشان می‌دهد که بهتر است از شخص دیگری اطلاعات دریافت کنید.

3. استفاده از اندیکاتورهای RSI و Stochastic را در نظر بگیرید.

شاخص‌های RSI و تصادفی برای سهام طلا، نقره و معدن طی سال‌ها ثابت کرده‌اند که مفید هستند. MACD نیز ممکن است مفید باشد، اما بیشتر در مورد حرکات بسیار طولانی مدت. سایر اندیکاتورها نیز می‌توانند مفید باشند، اما قبل از تصمیم گیری در مورد تصمیم گیری معاملاتی بر اساس آن‌ها، حتما آن‌ها را بررسی کنید.

4. در صورت لزوم شاخص ها را اصلاح کنید.

اگر یک شاخص معین «تقریباً به همان خوبی» کار می‌کند که شما می‌خواهید، اما می‌بینید که پتانسیل بیشتری دارد، از اصلاح آن نترسید. به عنوان مثال، در مورد RSI، اگر زمانی که این اندیکاتور به 65 یا بیشتر می‌رسد (به جای سطح کلاسیک 70)، فرصت‌های فروش خوبی را مشاهده می‌کنید، آنگاه می‌توانید (1) اضافه خرید یا فروش اضافی اضافه کنید، می‌تواند مفید و سودآور باشد. سطح، (2) شکستن که یک سیگنال تولید می‌کند (در این مورد سیگنال فروش) یا (3) برای تغییر پارامترهای نشانگر، انحراف از مقادیر استاندارد.

5. از میانگین‌های متحرک تنها در صورتی استفاده کنید که در گذشته برای یک بازار معین کار می‌کردند.

اگر یک بازار خاص از میانگین‌های متحرک خاصی چشم پوشی کرده است، به احتمال زیاد شما هم می‌توانید همین کار را انجام دهید. در واقع، این «قاعده طلایی» برای همه ابزارها و شاخص‌ها است – اگر قبلاً در بازار معینی کار نکرده‌اند، ممکن است دفعه بعد روی سودمندی آن‌ها حساب کنید. در مورد طلا، میانگین متحرک 50 روزه اغلب کار می‌کند (هم به عنوان حمایت و هم به عنوان مقاومت)، اما هر بار کار نمی‌کند. بنابراین ایده خوبی است که از آن به عنوان مقاومت یا پشتیبانی تنها در صورتی استفاده کنید که سایر تکنیک‌ها آن را تایید کنند.

6. فصلی بودن قیمت را پیگیری کنید.

درست مانند پاییز یا بهار با مجموعه‌ای خاص از الگوهای آب و هوایی برای نقاط مختلف جهان، بازار طلا و سایر فلزات گرانبها تحت تاثیر آنچه فصلی بودن قیمت نامیده می‌شود، قرار می‌گیرند. درک این الگوهای بازار برای دانستن اینکه چه زمانی زمان خوبی برای معامله طلا است و در شرایط بد آب و هوا برای فلز زرد، چه زمانی باید آن را کوتاه کرد، مهم است.

7. از خطوط روند و کانال‌های روند استفاده کنید.

خطوط و کانال‌های روند اغلب به عنوان خطوط / سطوح حمایتی و مقاومتی در مورد سهام طلا، نقره و معدن مفید هستند. هرچه پایین یا اوج‌ها برای ایجاد یک خط روند یا کانال معین استفاده شود، حمایت یا مقاومت قوی‌تر است.

8. اوج و پایین‌های قبلی اغلب به عنوان سطوح حمایت / مقاومت عمل می‌کنند.

هر چه یک بالا یا پایین مهم‌تر باشد، سطوح حمایت/مقاومت قوی‌تر است. این برای اکثر بازارها (اگر نه همه) صدق می‌کند، اما ما آن را در لیست قرار می‌دهیم تا تاکید کنیم که این تکنیک در بازار فلزات گرانبها نیز مفید است. خطوط روند ایجاد شده با اتصال پایین یا رویه‌های قبلی یکی دیگر از تکنیک‌های مفید جهانی است که در بازار فلزات گرانبها نیز کاربرد دارد. درست مانند سطوح مقاومت/حمایت ایجاد شده توسط بالا و پایین، هرچه این افراط‌های قیمتی مهم‌تر باشند، خط مبتنی بر آن‌ها حمایت/مقاومت قوی‌تری ایجاد می‌کند.

9. بازارها نه تنها ماهیت چرخه‌ای دارند، بلکه فراکتال نیز هستند.

افزایش‌ها و کاهش‌ها در بازار طلا و سایر بازارها مشابه هستند، به این معنی که الگوهای قیمتی که در مقیاس بزرگتر مشاهده کردیم، به احتمال زیاد در مقیاس کوچکتر (به تناسب) دیده می‌شوند. این مشاهدات می‌تواند کمک بزرگی در تعیین میزان پایین یا بالا رفتن ذخایر طلا، نقره یا معدن باشد. اگر حرکت قیمت فعلی بسیار شبیه به موارد قبلی باشد، به احتمال زیاد قسمت پایانی الگو - که هنوز در پیش است - نیز مشابه باشد، که به شما امکان می‌دهد موقعیت خود را برای استفاده از آن موقعیت دهید.

10. به حجم توجه کنید.

حجم اطلاعات بسیار مهمی است که اغلب نادیده گرفته می‌شود. اگر یک رالی با افزایش حجم همراه باشد، احتمالاً شروع یک رالی بزرگتر است. با این حال، اگر یک رالی با حجم کم یا کاهش قابل مشاهده همراه باشد، احتمالاً پایان می‌یابد. اگر کاهش با حجم بالا یا افزایش همراه باشد (مگر اینکه روزی باشد که قیمت به وضوح معکوس شود)، احتمالاً کاهش ادامه خواهد یافت. برعکس، اگر کاهش با حجم کم همراه باشد، هیچ پیامد معنی‌داری وجود ندارد.

11. منتظر تایید باشید.

معمولاً بهتر است قبل از اقدام، منتظر تایید شکست / خرابی باشید. در مورد بازار فلزات گرانبها، و بر اساس تجربه ما، قبل از مشاهده شکست / شکست به عنوان "تایید شده" و معنی‌دار، ارزش دارد که منتظر سه قیمت بسته شدن متوالی زیر / بالاتر از سطح قیمت بحرانی باشیم. باطل شدن شکست یک علامت نزولی و باطل شدن شکست یک علامت صعودی است.

دانستن نکات ترید طلا در بالا، شما را از نظر بینش بازار بالاتر از اکثر معامله گران قرار می‌دهد، و وقتی آن‌ها را با استراتژی‌های درست ترکیب کنید، می‌توانند نتایج عالی داشته باشند.

ترید طلا در آرون گروپس

در آرون گروپس، تعهد ما به ارائه تحلیل‌های درجه یک و عملی بازار طلا است. پیش‌بینی قیمت طلا در دنیای فلزات گرانبها برتر است و پیش‌بینی طلا تخصص ماست.

اما ما همچنین معتقدیم که موفقیت واقعی فراتر از دستاوردهای مالی است. این در مورد پذیرش یک رویکرد جامع به زندگی است. به همین دلیل است امکان ترید طلای آب شده را برای سرمایه‌گذاران ایرانی فراهم کرده‌ایم.

شما به دنبال چیزی بیش از اعداد و ابزار برای کسب سود هستید. هدف شما غنی‌سازی زندگی‌تان است و سود کلی خود را در اولویت قرار می‌دهید. دقیقاً به همین دلیل است که ما شما را تشویق می‌کنیم تا فراتر از آن کاوش کنید و بخشی از جامعه معامله‌گران آرون گروپس. ترید طلا را با حساب دموی آرون گروپس شروع کنید و پس از کسب تجربه برای ترید در بازار واقعی آماده شوید

این مطلب تبلیغاتی است و محتوای آن توسط سفارش دهنده تهیه شده است.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تیتر داغ
تازه‌ترین خبرها