رفتن به محتوا
سام سرویس
کد خبر 632172

انتخابات سراسری در هند آغاز شد

ساعت 24 - انتخابات سراسری در هند با ۹۶۹ میلیون نفر واجد شرایط رای‌دهی از روز جمعه، ۳۱ فروردین، آغاز شد. این انتخابات شش هفته به طول می‌انجامد.

در انتخابات جاری که از ۳۱ فروردین تا ۱۲ خرداد ادامه خواهد داشت، ناراندا مودی نخست‌وزیر ۷۳ ساله هند در تلاش است برای سومین بار پیروز انتخابات باشد. کارشناسان نیز پیروزی دوباره او را پیش‌بینی می‌کنند.

احزاب اپوزیسیون می‌گویند در صورت پیروزی آقای مودی، دموکراسی در کشور تضعیف خواهد شد.

حزب دست راستی بهاراتیا جاناتا (بی‌جی‌پی) به رهبری آقای مودی در تلاش برای جلب اکثریت مطلق آرا برای توسعه سیاست‌های ملی‌گرایانه‌ و فاصله گرفتن از بنیاد سکولار کشور است، سیاست‌هایی که طی ۱۰ سال گذشته داشته و با انتقادهای اپوزیسیون و بعضا غرب مواجه شده است.

نخست‌وزیر هند متهم به آزار ۲۳۰ میلیون شهروند مسلمان و اعمال تبعیض دینی در کشور است.

اگرچه نرخ بیکاری در میان جوانان، خصوصا مناطق روستایی افزایش یافته، کشور هند با ۱.۴ میلیارد نفر جمعیت، در زمان رهبری آقای مودی در مجموع شاهد رشد اقتصادی چشمگیر و حضور پررنگ‌تر در عرصه جهانی بوده است.

کارزار انتخاباتی حزب بهاراتیا جاناتا نیز بر کاهش نرخ بیکاری و فقر، توسعه بخش مسکن و برنامه‌های کمک‌غذایی به قشر فقیر جامعه تمرکز کرده است.

مودی می‌خواهد کشور را به یک مرکز تولید جهانی تبدیل کند، به تحول عظیم زیرساخت‌های هند ادامه دهد و تا سال ۲۰۴۷ به استقلال انرژی دست یابد.

در صحنه جهانی نیز او خواهان عضویت دائم هند در شورای امنیت سازمان ملل متحد، تلاش برای میزبانی بازی‌های المپیک تابستانی ۲۰۳۶ و توسعه بیشتر برنامه‌های فضایی کشور است.

اپوزیسیون اصلی کشور «کنگره ملی هند» و یک اتحاد تازه تشکیل یافته از احزاب هند است؛ اما حزب کنگره ملی هند طی سال‌های گذشته تضعیف شده و در صف اتحاد احزاب هند نیز شکاف‌های جدی وجود دارد.

تمرکز اصلی اپوزیسیون گسترش آزادی‌های مذهبی و رسانه‌ای، دفاع از حقوق اقلیت‌های جنسی، حقوق زنان، عدالت، برابری و شعارهایی است که در تقابل با سیاست‌های آقای مودی طی ده سال گذشته بوده است.

نظرسنجی‌ها نشان می‌دهد حزب بهاراتیا جاناتا به رهبری آقای مودی پیروز انتخابات سراسری هند خواهد بود.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تیتر داغ
تازه‌ترین خبرها