رفتن به محتوا
سام سرویس
کد خبر 250726

اعتصاب غذای رهبر حزب مخالف اردوغان در زندان ترکیه

ساعت 24- صلاح الدین دمیرتاش رئیس حزب "دمکراتیک خلق ها" بزرگ ترین حزب طرفدار کردها در ترکیه در اعتراض به شرایط نگهداری "غیرانسانی" زندان محل بازداشتش دست به اعتصاب غذا زده است.

صلاح الدین دمیرتاش
style="text-align:justify">رئیس حزب دمکراتیک خلق های ترکیه جمعه صبح و در اعتراض به شرایط نگهداری "غیرانسانی" در زندانی که از نوامبر گذشته در آن زندانی است اعتصاب غذای خود را آغاز کرد.

وی پیشتر در بیانیه ای اعلام کرده بود هدف از این اعتصاب غذا محکوم کردن رویه های غیر قانونی و غیر انسانی در زندان ادیرنه (شمال شرقی ترکیه) است .
در این زندان پیش از این شمار دیگری از زندانیان کُرد اعتصاب غذای خود را شروع کرده بودند.
به جز زندان ادیرنه، شمار دیگری از زندانیان کُرد نیز به تازگی اعتصاب غذایی را در زندان های ازمیر (غرب)، آنکارا و وان (شرق) در اعتراض به شرایط بازداشت خود آغاز کرده اند.
به گزارش خبرگزاری فرانسه از دیاربکر، صلاح الدین دمیرتاش در بیانیه ای که روز جمعه منتشر کرد گفت پس از دریافت قول هایی درباره حل مشکلات موجود، به همراه سایر زندانیان، به اعتصاب غذای خود پایان می دهد.
هنوز هیچ خبری درباره مذاکرات صورت گرفته منتشر نشده است.
دولت اردوغان، اخیرا حملات گسترده ای علیه مخالفان به ویژه کسانی که به صراحت از اصلاح قانون اساسی ترکیه با هدف افزایش اختیارات رئیس جمهور، انتقاد می کنند آغاز کرده است. حاکمیت ترکیه به بهانه های مختلف فعالان کرد را دستگیر و آنها را به بهانه ارتباط با گروه مسلح پ.ک.ک متهم می کند.

العالم

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تیتر داغ
تازه‌ترین خبرها