رفتن به محتوا
سام سرویس
کد خبر 272028

عذرخواهی «ترزا می» از روند رسیدگی به وضعیت برج گرنفل

ساعت24- «ترزا می» نخست وزیر انگلیس روز چهارشنبه طی اظهاراتی در مجلس عوام رسما از روند رسیدگی به وضعیت برج مسکونی «گرنفل» که بر اثر آتش سوزی در این برج، ده ها تن کشته شده اند، عذرخواهی کرد.

ترزا مِی
style="text-align:justify">نخست وزیر انگلیس در اولین روز از بازگشایی پارلمان خطاب به نمایندگان مجلس گفت: 'به عنوان نخست وزیر انگلیس بابت ناتوانی دولت، نیروهای محلی و ملی در زمان نیاز عذرخواهی می کنم و مسئولیت درست کردن کارها را برعهده می گیرم.'

وی با اشاره به اینکه 'آسیب دیدگان در ساعات اولیه وقوع این حادثه هیچ وسیله ای نداشتند، سقفی روی سرشان نبود و نمی دانستند چه اتفاقی اتفاده ، چه کار بایستی انجام دهند و چگونه می توانند طلب کمک کنند' افزود: 'من به طور شفاف اعلام می کنم که وضعیت رسیدگی به خانواده های آسیب دیده در ساعات اولیه اصلا مناسب نبود.'
نخست وزیر انگلیس بیان داشت که دولت انگلیس هزینه های قانونی قربانیان این حادثه را می پردازد.
آتش سوزی در برج مسکونی گرنفل ساعت 01:15 به وقت محلی روز چهارشنبه گذشته از طبقه چهارم این برج آغاز و سپس به طبقات فوقانی سرایت کرد.
به گفته شاهدان، در زمان وقوع این آتش سوزی، آژیر حریق برج به صدا در نیامده و این درحالی است که سال گذشته میلادی 10 میلیون پوند هزینه تعمیرات این ساختمان شده است.
این برج مسکونی به شهرداری منطقه متعلق بوده، اما یک شرکت خصوصی اداره آن را به عهده داشته است.
برج 24 طبقه گرنفل در سال 1974میلادی ساخته شده و دارای 120 آپارتمان مسکونی بوده و ساکنانش را در حدود 600 نفر برآورد کرده اند.
شمار قابل توجهی از ساکنان این برج مسلمان و نیز از ملیت های گوناگون از جمله ایرانی بوده اند.
براساس گزارش های منتشر شده، یک ایرانی ساکن این برج از جمله مفقود شدگان پس از این آتش سوزی است.
بر اساس برآورد پلیس تاکنون 79 نفر بر اثر این حادثه جان باخته اند.

ایرنا

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها