رفتن به محتوا
سام سرویس
کد خبر 309126

درخواست دیده بان حقوق بشر از آمریکا

ساعت24 -دیده بان حقوق بشر روز چهارشنبه با استناد به مدارکی درباره نقض حقوق بشر کودکان فلسطینی به دست رژیم صهیونیستی، از آمریکا خواست کمک های نظامی خود را به این رژیم متوقف کند.

کاخ سفید
div align="right">دیده بان حقوق بشر روز چهارشنبه با استناد به مدارکی درباره نقض حقوق بشر کودکان فلسطینی به دست رژیم صهیونیستی، از آمریکا خواست کمک های نظامی خود را به این رژیم متوقف کند.

به نقل از پایگاه اینترنتی دیده بان حقوق بشر، تجربه تلخ نقض حقوق بشر کودکان فلسطینی، برای بسیاری از کودکان فلسطینی در کرانه باختری که تحت اشغالگری نظامی و سرکوب رژیم صهیونیستی زندگی می‌کنند، به امری عادی تبدیل شده است.

سالانه صدها کودک در سرزمین های اشغالی با موارد خشن ازسوی نظامیان صهیونیستی روبرو می شوند چرا که در کرانه باختری، ارتش اسرائیل قوانین سختگیرانه‌ای برای کودکان فلسطینی درنظر گرفته است. ارتش اسرائیل، کودکان فلسطینی را در دادگاه های نظامی محاکمه می کند و مانند افراد بزرگسال با آنها برخورد می کند.

آمریکا به خوبی می تواند به این اقدام رژیم صهیونیستی پایان دهد چرا که واشنگتن هجده و نیم درصد از بودجه دفاعی (جنگی) سالانه اسرائیل را تامین می کند و اهرم لازم را در این خصوص در اختیار دارد و کافیست اراده کند تا این روند تغییر یابد.

نمی توان این موضوع را درنظر نگرفت که کمک های نظامی واشنگتن به تل آویو که در طول ده ها سال به 127 میلیارد و 400 میلیون دلار می‌رسد، ممکن است مهر تأییدی بر اقدامات غیرقانونی اسرائیل باشد.

طبق قوانین اسرائیل، اگر نظامیان اسرائیلی با کودک فلسطینی مواجه شوند که به خودروی شهرک نشینان سنگ پرتاب کرده است، نیمه شب به خانه کودک یورش می‌برند، او را از تخت خواب بیرون می‌کشند و ساعت ها او را برای بازجویی بیدار نگه می‌دارند. این در حالیست که کودک اجازه ندارد در این مدت حتی با خانواده اش تماس بگیرد.

بازجو‌ها اغلب کودک را تحت فشار می‌گذارند تا زیر گزارش بازجویی را که به زبان عبری نوشته شده است و اکثر کودکان فلسطینی معنای آن را نمی دانند، امضا کند.

در همین ارتباط، بسیاری از سازمان های مدافع حقوق بشر و حقوق کودکان از آمریکا می خواهند برای در تنگنا قراردادن رژیم صهیونیستی مبنی بر نقض مکرر حقوق کودکان، فروش سلاح به تل آویو را قطع کند.

منبع:ایرنا

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها