رفتن به محتوا
سام سرویس
کد خبر 315756

مایک پنس به سرزمین‌های اشغالی میرود/ بازدید از دیوار ندبه در دستور کار

ساعت24-یک رسانه رژیم صهیونیستی گزارشی درباره سفر دو روزه «مایک پنس» معاون رئیس‌جمهور آمریکا به رژیم صهیونیستی و برنامه او برای بازدید از «دیوار ندبه» خبر داده است.

هفت ماه پس از آنکه دونالد ترامپ در جریان سفر به قدس اشغالی از «دیوار ندبه» دیدن کرد و تبدیل به اولین رئیس‌جمهور مستقر آمریکا شد که از این دیوار بازدید کرده است، نفر دوم دولت او نیز قصد بازدید از این دیوار کرده است.

روز گذشته یک رسانه صهیونیستی، «مایک پنس» نفر دوم دولت آمریکا را «معمار شناسایی بیت‌المقدس به عنوان پایتخت اسرائیل» خواند و بر تمرکز معاون رئیس‌جمهور آمریکا روی «ایران» تاکید کرده بود(جزئیات بیشتر).

حالا روزنامه «جروزالم پست» در گزارشی به سفر دو روزه آتی معاون دونالد ترامپ که قرار است روز یکشنبه آغاز شود، پرداخته است.

سفر معاون رئیس‌جمهور آمریکا به اراضی اشغالی در حالی قرار است انجام شود که اعتراض‌ها به اقدام آمریکا در به رسمیت شناختن بیت‌المقدس به عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی در مناطق مختلف به ویژه کشورهای اسلامی ادامه دارد.

حال این رسانه صهیونیستی به نقل از منابع مطلع خبر داد: «مایک پنس معاون رئیس‌جمهور آمریکا روز یکشنبه پس از ورود به اسرائیل به منظور انجام سفر دو روزه، از دیوار ندبه دیدن خواهد کرد».

اول خرداد سال جاری بود که دونالد ترامپ با دیدن کردن از دیوار ندبه، تبدیل به اولین رئیس‌جمهور مستقر آمریکا شد که از این دیوار دیدن کرده است.

دیوار نُدبه که مسلمانان آن را «دیوار بُراق» می‌خوانند یکی از مقدس‌ترین اماکن برای یهودیان و مسلمانان محسوب می‌شود. این دیوار بر روی تپه «موریا» در شهر قدس قرار دارد.

جروزالم پست در ادامه گزارش خود افزود: «هفت ماه قبل در جریان دیدن کردن رئیس‌جمهور آمریکا به همراه خانواده‌اش از دیوار ندبه، بنیامین نتانیاهو نخست‌وزیر اسرائیل او را همراهی نکرد و اینطور تفسیر شد که آمریکا تلاش کرد به نظر نرسد حاکمیت اسرائیل بر شهر قدیمی(قدس) را تایید کند».
بنا بر گزارش این روزنامه صهیونیستی، «بعید است نتانیاهو این بار هم پنس را در بازدید از دیوار ندبه همراهی کند. اگرچه هفته گذشته واشنگتن اورشلیم(بیت‌المقدس) را به عنوان پایتخت اسرائیل به رسمیت شناخت اما ترامپ تصریح کرده که او در موضوع (ترسیم) مرزهای آینده در این شهر مداخله و اظهارنظر نمی‌کند».

انتهای پیام/م

فارس

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تیتر داغ
تازه‌ترین خبرها