رفتن به محتوا
سام سرویس
کد خبر 315859

میشل عون: باید علیه تصمیم آمریکا به شورای امنیت سازمان ملل شکایت شود

ساعت24-«میشل عون» رئیس جمهوری لبنان در نشست ویژه سران سازمان همکاری اسلامی خواستار تقدیم شکایت به شورای امنیت سازمان ملل علیه تصمیم اخیر ترامپ درباره قدس با هدف لغو آن شد.

نشست فوق العاده سران کشورهای عضو سازمان همکاری اسلامی در دفاع از قدس و بررسی راهکارهای مواجهه با تصمیم «دونالد ترامپ» رییس جمهوری آمریکا در شناسایی قدس به عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی امروز (چهارشنبه) در استانبول ترکیه برگزار شده است.

رئیس جمهوری لبنان در سخنرانی اش در این نشست گفت: باید علیه هر کشوری که قدس را به عنوان پایتخت اسرائیل شناسایی می کند اقدامات تنبیهی وضع شود.

وی همچنین درباره رفتار رژیم صهیونیستی گفت: اسرائیلی ها زشت ترین انواع پاکسازی نژادی را در فلسطین مرتکب شده اند.

عون افزود: اسرائیل از ابتدای تاسیس متکی بر زور و سلب حقوق دیگران و کوچ اجباری فلسطینیان بوده است و از وتوی (آمریکا) نیز استفاده کرده است.

رئیس جمهوری لبنان تصریح کرد: تصمیم ترامپ عنوان ابرقدرت را از آمریکا سلب کرد. هیچ کشوری تاکنون جرات نکرده است که به قدس و بزرگی و نماد بودن آن آسیب بزند.

وی تاکید کرد: هدف ما صلح است اما صلح بدون عدالت و عدالت بدون احترام به حقوق همه امکان پذیر نیست.

عون با انتقاد از عملکرد سازمان ملل گفت: سازمان ملل که فلسطین را تقسیم کرد هرگز در محکومیت یا در بازداشتن او موفق نبوده است.

وی بر ضرورت پایبندی به «ابتکار صلح عربی» بدون «انحراف» تاکید کرد و گفت که میانجیگری باید از طریق یم میانجی «صادق» انجام شود.

رئیس جمهوری لبنان در بخش دیگر سخنانش گفت: نزاع اعراب و اسرائیل به نزاع اعراب با اعراب و مسلمان با مسلمان تبدیل شده است.

منبع: ایرنا

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تیتر داغ
تازه‌ترین خبرها