رفتن به محتوا
سام سرویس
کد خبر 318973

دیدار رئیس مجلس ایران با روسای مجلس ترکیه و افغانستان

ساعت 24- علی لاریجانی با روسای مجالس ترکیه و افغانستان دیدار و گفت‌وگو کرد.

علی لاریجانی
style="text-align:justify">علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی که به پاکستان سفر کرده است، امروز دوشنبه، 4 دی جداگانه، با رؤسای مجالس ترکیه و افغانستان دیدار و گفت‌وگو کرد.

بنابر این گزارش، رئیس مجلس شورای اسلامی و رئیس مجلس ملی ترکیه در دیدار دوجانبه خود، بر ضرورت افزایش همکاری ها و توسعه روابط اقتصادی تأکید کردند.
اسماعیل قهرمان رئیس مجلس ترکیه، در این دیدار به افزایش روابط بین ایران و ترکیه اشاره کرد و روابط دو کشور را در حال گسترش دانست و گفت: تبادلات هیات های پارلمانی مکمل روابط دوجانبه است.
همچنین رئیس مجلس شورای اسلامی با عبدالرئوف ابراهیمی رئیس مجلس افغانستان نیز دیدار و گفت و گو کرد.
لاریجانی در این دیدار آمادگی ایران برای افزایش روابط ایران و افغانستان در حوزه های مختلف سیاسی، اقتصادی، فرهنگی و امنیتی را اعلام کرد.
رئیس مجلس شورای اسلامی همچنین حضور افغانستان در نشست راهکارهای مبارزه با تروریسم در پاکستان را مثبت ارزیابی و خاطرنشان کرد: به درستی تمام نقطه نظرات شما در لفافه و آشکارا در خصوص تروریسم مطرح شده است.
عبدالرئوف ابراهیمی رئیس مجلس افغانستان نیز با یادآوری مشکلاتی که تروریست ها در منطقه ایجاد کرده اند، گفت: خواهشمندیم رئیس مجلس شورای اسلامی ایران با توجه به نقش برجسته خود در بین کشورهای منطقه شرایط افزایش روابط با افغانستان را فراهم کند.

خانه ملت

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تیتر داغ
تازه‌ترین خبرها