رفتن به محتوا
سام سرویس
کد خبر 325725

ریچارد نفیو: درخواست‌های غیرمنطقی ترامپ، بقای برجام را به خطر انداخته است

ساعت24-یک مسئول پیشین آمریکایی در مورد تحریم‌های ایران به شبکه سی‌.ان‌.‌بی‌.سی گفت که ممکن است توافق هسته‌ای ایران ظرف مدت چهار ماه آینده تمدید نشود؛ چراکه ترامپ درخواست‌های غیرمنطقی را از متحدان اروپایی واشنگتن درخواست کرده است.

بانک
ریچارد نفیو که پیش‌تر در وزارت خزانه‌داری آمریکا در مورد تحریم‌های ایران فعال بوده است به شبکه خبری سی‌.‌ان‌بی‌.سی گفت: من بسیار نگرانم که توافق هسته‌ای در می 2018 که تاریخ بعدی تمدید تعلیق‌ تحریم‌های ایران است، لغو شود؛ چراکه ترامپ فهرستی از درخواست‌های غیرمنطقی را مطرح کرده است که فکر نمی‌کنم هیچ اروپایی واقع‌گرایی با توافق کنگره به آن‌ها پاسخ دهد.

نفیو افزود: یک واقعیت ساده آن است که ترامپ از برجام متنفر است و با وجود آن‌که آن را درک نکرده است، با این حال که مشاوران ترامپ همواره تلاش می‌کنند که او را وادار کنند تا واقع گرایانه‌تر به برجام نگاه کند اما به نظر نمی‌رسد که تلاش دائمی آن‌ها موثر واقع شود.

به گفته او تیلرسون، وزیر خارجه، جیمز متیس، وزیر دفاع و ژنرال مک مستر، مشاور امنیت ملی ترامپ بودند که خطرات خروج از برجام را به وی گوشزد کردند. برجام به یک مشکل بسیار بزرگ از روشی قابل راستی‌آزمایی پاسخ داده است.

به گزارش ایسنا، مقامات کشورمان همواره تاکید کرده‌اند که بازبینی در برجام غیرممکن است و هرگونه اصلاح آن نقض این توافق محسوب می‌شود.

همچنین مقامات اروپایی نیز ضمن انتقاد از درخواست ترامپ در پی مذاکره مجدد برجام، بر لزوم حفظ این توافق بین‌المللی حمایت کردند.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تیتر داغ
تازه‌ترین خبرها