رفتن به محتوا
سام سرویس
کد خبر 326957

وزیر برگزیت بریتانیا: لندن همه موارد مربوط به توافق تجارت آزاد با کانادا را نمیپذیرد

ساعت24-وزیر برگزیت انگلیس گفت که توافق تجارت آزاد کانادا با اتحادیه اروپا برای انگلیس کافی نیست و همه موارد مربوط به این توافق را نمی‌پذیرد.

آب
laquo;دیوید دیویس» وزیر برگزیت بریتانیا اعلام کرد که کشورش همه موارد مربوط به توافق تجارت آزاد با کانادا را نخواهد پذیرفت.

بنابر گزارش شبکه خبری اسپوتنیک، دیویس گفت که توافق‌های تجارت آزاد با اتحادیه اروپا که هم‌اکنون وجود دارند، زمینه‌ساز هستند نه اینکه برای آنچه که لندن می‌خواهد به دست بیاورد، سقفی ایجاد کنند.

وی امروز گفت که توافق تجارت آزاد کانادا با اتحادیه اروپا برای بریتانیا کافی نیست و افزود که بریتانیا هم تمامی موارد این توافق را نخواهد پذیرفت.

این مقام انگلیسی همچنین گفت که لندن انتظار دارد که تا ماه مارس بتواند به توافقنامه انتقالی دست‌ یابد و افزود که در طول این مدت به مذاکره تجاری با دیگر کشورها ادامه خواهد داد و انتظار می‌رود که در طول این مدت به جزئیات توافق هم پرداخته شود.

دیویس گفت که درباره روند خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا آرامش دارد و نگرانی او، آینده بریتانیا در ارتباط با اتحادیه اروپاست.

مردم بریتانیا (انگلیس، ولز، اسکاتلند و ایرلند شمالی) سال 2016 با شرکت در همه‌پرسی رأی به خروج از اتحادیه اروپا دادند. مذاکرات خروج ماه می سال 2017 آغاز شد و تا ماه مارس 2019 فرصت باقی است تا با اتحادیه اروپا به توافق دست یابند.

اتحادیه اروپا که در بدو تأسیس اتحادیه‌ای صرفا اقتصادی بود، اکنون یک اتحادیه اقتصادی-سیاسی است که شامل 28 کشور اروپایی می‌شود. 21 کشور از اعضای اتحادیه اروپا عضو «پیمان آتلانتیک شمالی» (ناتو) هستند. این اتحادیه 500 میلیون شهروند دارد.

انتهای‌پیام/م

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها