رفتن به محتوا
سام سرویس
کد خبر 33309

پس از کیتارو موسیقیدان ژاپنی

یانی به ایران میآید

ساعت24- مدیر دفتر موسیقی وزارت ارشاد، خبرداد که یانی، آهنگ‌ساز و نوازنده معروف یونانی، بزودی به ایران سفر خواهد کرد و قرار است که در تهران و کیش برنامه اجرا کند.
پیروز ارجمند، مدیر کل دفتر موسیقی وزارت ارشاد،‌ در این مورد که یانی در ایران چه خواهد کرد گفت: ما علاقمند هستیم این گروه‌ها در کشور ما اجرا کنند و اجراهای اخیر مثل کیتارو نشان داد که مخاطبان خوبی داریم و این‌ها تنها کمی از ظرفیت‌های دفتر موسیقی ارشاد است. به گفته پیروز ارجمند، یانی در ماه‌های آینده در تهران و کیش اجرای برنامه خواهد داشت.

یانی به ایران می‌آید
در صورت عملی شدن سفر یانی،‌ او دومین آهنگ‌ساز و نوازنده شهیر جهانی، پس از کیتارو خواهد بود که پس از انقلاب به ایران سفر می‌کند.

کیتارو به همراه گروهش،‌ اواخر مهرماه به ایران رفت و ۴ اجرا در تهران برگزار کرد. او قرار بود برای شب پنجم نیز به روی صحنه برود که با مخالفت اداره اماکن نیروی انتظامی روبرو شد و این اجرا لغو شد.

یانی موسیقی دان یونانی به اجرای کنسرت های وسیع و گروهی در جهان مشهور است و با یک بار به رهبری شهرداد روحانی از موسیقیدانان ایرانی نیز به اجرای برنامه پرداخته است که در آکروپولیس انجام شد.
پیش از این صحبت‌هایی مبنی بر سفر یانی به ایران و اجرای برنامه در تخت جمشید مطرح بود اما این سخنان هیچگاه عملی نشد.



اما شاید بیشترین دلیل محبوبیت یانی در ایران،‌حضور یک ایرانی به عنوان رهبر ارکستر و نوازنده در چند اجرای او بوده است؛ شهرداد روحانی،‌ موزیسین و آهنگ ساز ایرانی،‌ در کنسرت معروف یانی در آتن،‌ پایتخت یونان به عنوان رهبر ارکستر حاضر بود و به هنرمندی پرداخت. این کنسرت بینندگان بسیار زیادی در سراسر جهان داشته و ویدئوی آن از پرفروش‌ترین‌ها در دنیا بوده است.

در همین حال،‌ شهرداد روحانی، که این‌روزها در ایران به سر می‌برد، درباره کنسرت و حضور یانی در ایران به اظهار نظر پرداخته است.

رهبر سابق ارکستر کنسرت‌های «یانی» با اشاره به خبر حضور این آهنگ‌ساز و نوازنده جهانی در ایران به خبرگزاری مهر گفته است: «با این‌که حضور این نوازنده و آهنگساز جهانی موسیقی کشور ما را متحول نمی‌کند اما می تواند تاثیر زیادی در معرفی اوضاع فرهنگ و هنر کشورمان و همچنین اعتلای نام ایران در منطقه داشته باشد.»

روحانی با اشاره به این‌که مدت‌هاست با «یانی» ارتباط ندارد، اعلام کرده است: «هنوز نمی‌توانم اطلاعات دقیقی بدهم که آیا می‌توانم با او در ایران برنامه‌ای اجرا کنم یا خیر. ولی چه با من و چه بدون من، حضور یانی در ایران خبر بسیار خوشایندی است که می تواند موجب ایجاد ثبات فرهنگی و تبیین دیپلماسی فرهنگی شود.»

اگر سفر یانی و برنامه کنسرت وی عملی شود بدون شک این برنامه موسیقی پس از ماه‌های محرم و صفر بر پا می شود. گفته شده که مدیربرنامه‌های او چند روز پیش برای هماهنگی در مورد این اجرا ها از دوبی وارد ایران شده است.
نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها