رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 340943

شی جینپینگ: از هر اینچ از قلمرو چین محافظت میکنم

ساعت24-«شی جینپینگ» رئیس‌جمهور چین که دور دوم ریاست‌جمهوری خود را آغاز می‌کند، روز سه‌شنبه (امروز) وعده داد که از «هر اینچ» از قلمرو چین محافظت کند.

بنا به گزارش خبرگزاری آسوشیتدپرس، شی که قدرتمندترین رهبر چین در چندین دهه بوده است، به وضوح به دولت خودمختار تایوان که پکن معتقد است جزء قلمرو چین محسوب می‌شود، هشدار داده است.

رئیس‌جمهور چین اینگونه گفت: «هر اینچ از سرزمین مادری بزرگ ما نمی‌تواند از چین جدا شود و قطعاً جدا نخواهد شد. تمامی اقدامات و حیله‌ها برای تجزیه این سرزمین مادری محکوم به شکست است و مردم آن را محکوم می‌کنند و تاریخ این اقدام را مجازات خواهد کرد».

پارلمان چین چند روز پیش مجدداً «شی جینپینگ» را به عنوان رئیس‌جمهور این کشور و همچنین رئیس کمیسیون نظامی ارتش جمهوری خلق چین برگزید.

شی جینپینگ در حالی مجدداً رئیس‌جمهور شد که هفته پیش کنگره ملی چین محدودیت 2 دوره ریاست جمهوری برای یک نفر در قانون اساسی این کشور را لغو کرد.

چندی پیش، کمیته مرکزی حزب کمونیست چین پیشنهاد داده بود جمله‌ای که دوره ریاست جمهوری و معاون رئیس جمهور را به 2 دوره محدود می‌کند، از قانون اساسی حذف شود.

سخنگوی دولت چین هفته پیش گفت برداشتن محدودیت دوره‌های ریاست جمهوری در قانون اساسی این کشور برای حفظ اقتدار حزب حاکم کمونیست است.

با قانون اساسی چین، شی جین‌پینگ رئیس جمهور کنونی چین و رئیس حزب کمونیست این امکان را خواهد داشت تا به طور مادام‌العمر رئیس جمهور بماند.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها