رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 341038

سخنگوی وزارت خارجه: حضور رهبران القاعده در ایران دروغی بزرگ است/ ایران دختر بن لادن را تحویل عربستان سعودی داده است

ساعت24-بهرام قاسمی سخنگوی وزارت امور خارجه ایران سخنان اخیر محمدبن سلمان ولیعهد عربستان سعودی علیه جمهوری اسلامی ایران را "ناشیانه و متوهمانه " توصیف کرد.

بهرام قاسمی

محمد بن سلمان به تازگی در مصاحبه با شبکه ان بی سی مطالبی را علیه مسوولان ایرانی مطرح کرده بود.

سخنگوی وزارت خارجه ایران اضافه کرد: ادعای بن سلمان درباره حضور رهبران القاعده در ایران دروغی بزرگ است. او نمی تواند با این دروغ پراکنی های ناشیانه نقش دولت و حاکمان عربستان را در ایجاد خطرناکترین گروه های تروریستی تاریخ معاصر و حوادث تروریستی مهمی همچون ١١ سپتامبر را کتمان کند.

قاسمی افزود: در سالهای اول حمله ایالات متحده امریکا به افغانستان و متواری شدن نیروهای القاعده و حضور برخی از آنان در منطقه و کشور عربستان، تعدادی از آنها به صورت خود خواسته و غیر قانونی از طریق برخی مرزهای زمینی طولانی ایران با کشور افغانستان وارد ایران شدند که دستگیر و متناسب با نوع مدارک و تابعیت شان تحویل دولتهای خود آنها شدند که از آن جمله تعدادی از خانواده بن لادن بود که بدلیل دارا بودن مدارک و تابعیت کشور عربستانی سعودی، موضوع به اطلاع دولت عربستان رسید که با هماهنگی آنها دختر بن لادن تحویل سفارت عربستان در تهران شد و نظر مقامات سعودی این بود که سایر اعضای خانواده بن لادن از همان مرزی که از آن بصورت غیر قانونی وارد ایران شده بودند، اخراج شوند که طبق خواسته آنان به همین شکل عمل شد.

قاسمی اظهار داشت: بن سلمان در سفر به آمریکا بطرز وقیحانه ای تلاش می کند از هر وسیله ای برای هموار کردن مسیر رسیدن به تاج و تخت استفاده کند و ظاهرا سرازیر کردن صدها میلیارد دلار ثروت مردم عربستان به جیب صنایع تسلیحاتی آمریکا کافی نبوده و باید فکری هم برای پاک کردن سوابق اثبات شده حمایت حاکمان کنونی سعودی از تروریسم و افراط گرایی بکند، اما او در مصاحبه اخیر نشان داد دروغ گویی ناشی و کج فهم است که حتی بدرستی تاریخ و فرهنگ کشورش را نیز نمی شناسد.

قاسمی خاطر نشان کرد: تاسیس سازمان تروریستی القاعده توسط نهادهای اطلاعاتی عربستان و ارتباط سیستماتیک با آنان بر کسی پوشیده نیست؛ بخش منتشر شده گزارش طبقه بندی آمریکایی ها در مورد حادثه ١١ سپتامبر بیانگر بخشی از این حقایق غیر قابل تغییر است که نشان می دهد بسیاری از مقامات و افرادی که هم أکنون در عربستان در مسند های گوناگون به حکمرانی مشغولند، در این حادثه نقشی آشکار و عیان داشته اند.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها