رفتن به محتوا
سام سرویس
کد خبر 357364

کاخ سفید: تیمی برای تدارکات نشست احتمالی ترامپ و اون راهی سنگاپور شد

ساعت24-تیمی از کاخ سفید طبق برنامه پیشین عازم سنگاپور شد تا زمینه نشست احتمالی میان رهبران آمریکا و کره‌شمالی را فراهم کند. این اقدام را می‌توان نشانه‌ای از بازگشت مذاکراتی دانست که ترامپ اخیرا آن را لغو کرده است.

کاخ سفید
دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری آمریکا جمعه از واکنش سازش‌طلبانه کره‌شمالی به نامه خروجش از نشست ۱۲ ژوئن استقبال کرد و گفت حتی این احتمال وجود دارد که نشست در همان تاریخ از قبل تعیین شده برگزار شود. او در توئیتی نوشت: آنها خیلی مشتاق هستند که این کار انجام شود. دو کشور مذاکرات بسیار سازنده‌ای دارند.

به گزارش خبرگزاری آسوشیتدپرس، سارا سندرز هاکبی، سخنگوی کاخ سفید شنبه گفت، طبق برنامه یک تیم عازم سنگاپور می‌شود تا در صورتی که نشست برگزار شود آماده باشند. این تیم به رهبری جو هاگین، معاون رئیس دفتر در امور ماموریت‌هاست.

این تحولات، همراه با نشست غیر منتظره روز شنبه میان رئیس‌جمهوری کره‌جنوبی و رهبر کره‌شمالی امیدها را برای پیشرفت به سمت توقف برنامه تسلیحات هسته‌ای کره‌شمالی احیا کرد. کیم جونگ اون،‌ رهبر کره‌شمالی و مون جائه-این، رئیس‌جمهوری کره‌جنوبی درباره اجرای تعهدات صلح‌طلبانه‌ای که در دیدار اول حاصل شده بود و نیز نشست احتمالی کیم با ترامپ گفت‌وگو کردند.

منبع: ایسنا

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها