رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 364190

روحانی: صدا و سیما نشانه حیات سیاسی و اجتماعی نظام است

ساعت 24- رئیس‌جمهوری کشورمان رسانه ملی را در خط مقدم مقابله با جنگ روانی دشمنان برای ضربه زدن به اعتماد و امید مردم و عامل اصلی بسیج افکار عمومی برای ایستادگی در برابر فشار بدخواهان دانست و تاکید کرد: رسانه ملی نقش بسیار موثری در امیدآفرینی و تقویت نشاط، وحدت و انسجام جامعه ایفا می‌کند.

روحانی
div>

حجت‌الاسلام والمسلمین حسن روحانی عصر امروز (چهارشنبه) در نشستی با رئیس، معاونان و مدیران ارشد سازمان صدا و سیما که حدود سه ساعت به طول انجامید، با بیان این که مدیران صدا و سیما در شرایط کنونی مسئولیت سنگینی بر دوش دارند و با آگاهی نسبت به آن با تمام توان به وظایف خود عمل می‌کنند، ‌اظهار داشت: اهمیت صدا و سیما مورد اجماع است و تعامل میان دولت و رسانه ملی که در متن مسایل فکری، ‌فرهنگی، اجتماعی و رسانه‌ای کشور قرار دارند، بسیار حائز اهمیت است.

رئیس‌جمهور در این جلسه که مسئولان اطلاع‌رسانی دولت نیز حضور داشتند، رئیس سازمان صدا و سیما را به عنوان خط رابط اصلی میان دولت و رسانه ملی دانست و با تأکید بر اینکه امروز سرمایه اجتماعی، ارزشمندترین عنصر در کشور به شمار می‌رود، گفت:‌ تقویت اعتماد و انسجام میان مردم و نظام یک اصل اساسی بوده و رسانه ملی می‌تواند در این راستا نقش مؤثری در امیدآفرینی و نشاط در کشور داشته باشد.

روحانی صدا و سیما را یکی از ارکان تأثیرگذار و اصلی در امنیت ملی و حیات نظام برشمرد و خاطر نشان کرد: امروز در شرایطی قرار داریم که کینه‌توزترین دشمنان تندرو در برابر ملت ایران قرار گرفته و به خاطر ۴۰ سال موفقیت ملت ایران در عرصه‌های مختلف بین‌المللی، منطقه‌ای و پایداری اقتصادی در سال‌های اخیر؛ نه تنها نسبت به نظام بلکه با نقشه، نام و مردم ایران کینه‌توزانه دشمنی می‌کند.

رئیس‌جمهور با اشاره به اینکه امروز دشمنان از اینکه ملت ایران در مراحل گوناگون موفقیت‌های بزرگ به دست آورده‌اند، عصبانی هستند، افزود: برگزاری انتخابات پرشور، با حضور تمامی افکار، عقاید، مذاهب و قومیت‌ها در کشور پهناور ایران مبارزه با داعش در منطقه و نقش تأثیرگذار ایران در ثبات و امنیت منطقه و جلوگیری از تفرقه‌افکنی دشمنان و حمایت از مردم مظلوم فلسطین موجب ناراحتی دشمنان کینه‌توز و بی‌تدبیر ملت ایران شده و آنها به دنبال این هستند تا اقتدار این ملت و نظام را در هم بشکنند.

روحانی ادامه داد: در این شرایط علیرغم آنکه ملت ایران در برابر توطئه دشمنان همواره بیدار و هوشیار بوده و در مراحل مختلف ایستادگی کرده‌اند، اما صدا وسیما در خط مقدم مقابله با جنگ روانی دشمن قرار دارد.

رئیس‌جمهور رسانه ملی را دستگاهی توانمند در تبلیغات و موج‌آفرینی مثبت دانست که اکثر مردم به آن مراجعه می‌کنند، اظهار داشت: امروز که ارزش‌های انقلاب اسلامی ایران در بیشتر نقاط جهان اثرگذار بوده و بسیاری از کشورها و ملت‌های جهان به این ارزش‌ها دل بسته‌اند، دشمنان به دنبال توطئه‌افکنی علیه این ارزش‌ها هستند که باید با تلاش و فداکاری در برابر اقدامات آنها مقاومت و ایستادگی کنیم.

روحانی با تأکید بر اینکه مطمئناً ملت ایران در برابر توطئه‌ها و فشارهای بی‌منطق دولت آمریکا هرگز تسلیم نشده و آنها نیز هیچ‌وقت به اهداف خود نخواهند رسید، گفت: باید تلاش کنیم، هرگونه نگرانی مردم نسبت به آینده را که هدف دشمن است، کاهش داده و اطمینان دهیم که هرگز اجازه نخواهیم داد مردم برای تأمین نیازمندی‌های ضروری‌شان دچار مشکل شوند.

رئیس‌جمهور با بیان اینکه دولت اجازه نمی‌دهد که عرصه تولید به هر قیمتی از پا بیفتد و دچار اختلال شود، گفت: رسانه ملی می‌تواند با برنامه‌سازی مناسب در تقویت امید و نشاط در جامعه بسیار تأثیرگذار بوده و افکار عمومی را برای مقابله و ایستادگی در برابر فشار هدفمند دشمنان هر چه بیشتر بسیج کند.

روحانی با اشاره به موفقیت‌های به دست آمده در سال‌های اخیر در بخش‌َهای مختلف، گفت: امروز همه باید رقابت‌ها، گلایه‌ها و ناراحتی‌ها را کنار گذاشته و با وحدت و همدلی در کنار هم به دنبال عبور از مشکلات باشیم.

رئیس‌جمهور با اشاره به اینکه مطمئناً دولت، مجلس و سایر ارکان نظام در کنار مردم و با هدایت‌های رهبری بر مشکلات فائق آمده و دشمنان را مأیوس خواهند کرد، گفت: اگر در برابر بدخواهی‌ها و توطئه دشمنان مستحکم، ایستادگی کنیم، هرگز نمی‌توانند صدمه‌ای به ملت و نظام ایران وارد کنند.

پیش از سخنان رئیس‌جمهور علی عسگری رئیس سازمان صدا و سیما با بیان اینکه امروز به واسطه توطئه‌افکنی و فتنه دشمنان علیه ملت ایران در شرایط جدیدی قرار داریم، گفت: مطمئناً دولت توانمند است و با کمک دیگر بخش‌های نظام از این مرحله نیز با موفقیت عبور خواهیم کرد.

رئیس رسانه ملی با اشاره به اینکه سازمان صدا و سیما براساس تأکیدات مقام معظم رهبری، همواره خود را همکار، همدل و حامی دولت می‌داند، گفت: تلاش همه ما بر این است تا یاری‌کننده دولت در اجرای سیاست‌هایش باشیم، چرا که موفقیت دولت را در راستای موفقیت مردم و نظام اسلامی قلمداد می‌کنیم.

علی‌عسگری با تأکید بر ضرورت تقویت امید، همدلی و وحدت در کشور برای مقابله با فشارها و هجمه‌های تبلیغاتی و رسانه‌ای دشمنان گزارشی از برنامه‌ریزی‌ها و طراحی‌های انجام شده در راستای غلبه بر این فضا و امیدآفرینی و توسعه نشاط در کشور ارایه کرد.

همچنین معاونین و مدیران ارشد رسانه ملی نیز در این جلسه به بیان دیدگاه‌ها ونقطه‌نظرات خود پیرامون موضوعات مرتبط با حوزه‌های تخصصی خود ارائه کردند.

حفظ انسجام، وحدت ملی و تقویت فضای نشاط و امید در جامعه؛ تلاش برای تولید فیلم‌ها و سریال‌های فاخر و ممتاز، رعایت استانداردهای حداکثری در برنامه‌سازی در راستای جذب مخاطب بیشتر، ضرورت کمک و پشتیبانی بیشتر دولت از روند برنامه‌سازی در رسانه ملی، توسعه شبکه‌های رادیویی، ضرورت تقویت مشارکت و حضور مسئولان و دست‌اندرکاران در رسانه ملی، حمایت از کالای ایرانی، ضرورت پاسخگویی به موقع در زمینه مسایل مختلف اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی، ضرورت هماهنگی بیشتر روابط عمومی دستگاه‌های اجرایی با رسانه ملی و ایجاد کارگروهی متشکل از نمایندگان دولت و رسانه ملی در راستای تقویت همکاری‌ها، حمایت حقوقی و قانونی از شبکه‌های برون‌مرزی رسانه ملی در راستای ترویج سیاست‌های کشور در حوزه دیپلماسی عمومی و نشر انقلاب اسلامی، ارایه توانمندی‌های کشور در شبکه‌های بین‌المللی با هدف جذب سرمایه گذاری و توسعه گردشگری، ضرورت تقویت و به روزرسانی تجهیزات و دستگاه‌های فنی صدا و سیما و تقویت حضور رسانه ملی در فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی از جمله مواردی بود که معاونان و مدیران ارشد سازمان صدا و سیما در این نشست مطرح کردند.

ایسنا

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها