رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 364268

حجت‌الاسلام قرائتی: خاک حوزه و دانشگاه را باید عوض کرد/ هیچ‌گاه روزنامه نمیخوانم و فیلم نمیبینم

ساعت24-اینهایی که ما می‌خوانیم علم نیست، تغییر اصطلاحات و جزء کارهای بیهوده است، امروزه بی‌اهمیت‌ترین حرف‌ها را با اصطلاحات همراه می‌کنند و به‌نام حوزه علمیه تحویل جامعه می‌دهند.

حجه الاسلام قرائتی
روزنامه رسالت نوشت:رئیس ستاد اقامه نماز با بیان اینکه خاک حوزه و دانشگاه را باید عوض کرد؛ گفت: طلاب ما باید خطرات فضای مجازی را به‌مردم و جوانان گوشزد کنند.

حجت‌الاسلام محسن قرائتی در جلسه‌ای از سلسله جلسات درس اخلاق با محوریت بایستگی‌های تبلیغ که در مسجد دانشگاه علوم اسلامی رضوی، برگزار شد، در خصوص اهمیت و ارزش علم گفت: انسان که اشرف مخلوقات بوده و سگ حیوانی پست و نجس بوده است، اما آموزش در هر دو اثر دارد، گاهی یک مسئله علمی بعد از صدها سال تجربه به‌دست آمده که نشان دهنده اهمیت علم است.

رئیس ستاد اقامه نماز با بیان اینکه علم دارای 3 بخش است؛ اظهار کرد: مردم در بحث علم، تولیدکننده، توزیع‌کننده یا مصرف‌کننده هستند و برترین افراد طلبه بوده، چراکه اگر علمی تولید نکند، قطعا توزیع‌کننده است.وی با اشاره به‌ اینکه آیا دانشگاه‌های ما در بحث علم، پاسخگو نیاز جامعه هستند یا خیر، افزود: ما ٣ نوع علم مفید، مضر و نه مفید و مضر داریم، زمانی که آدم علم یاد گرفت، عقل و چشم‌انداز او رشد می‌کند، اما بسیاری از علوم رشدی در پی ندارد.

قرائتی با تأکید بر اینکه 350 «اعوذ» در قرآن کریم داریم؛ یادآور شد: یکی از آنها در ارتباط با علم و کسانی است که فقط مدرک داشته و علمی ندارند.رئیس ستاد اقامه نماز ضمن اشاره بر لزوم انتشار علم مفید؛ افزود: آیت‌الله بروجردی می‌گفت، تمام آیات و روایات ارزش علم برای علمی است که گفته شود و به‌دست مردم برسد، همچنین اگر محفوظات همراه با ارتباط با جوانان و نوجوانان شهر بوده، این علمی نافع است.

وی متذکر شد: برای مدرک درس نخوانید، علمی تاثیرگذار است که با جوانان ارتباط داشته باشد.قرائتی بسیاری از حرف‌ها را تخمین حدسیات برشمرد و گفت: تشابهات، علم نیست، امروزه بدیهیات را به‌نام علم به‌مردم می‌دهیم، این اشتباه است، علم باید نور باشد و تاریکی را روشن کند.

رئیس ستاد اقامه نماز با بیان اینکه هیچ‌گاه روزنامه نمی‌خوانم و فیلم نمی‌بینم؛ عنوان کرد: برای اینکه از جامعه عقب نمانم، خلاصه اخبار را گوش می‌کنم، اما وقت بسیاری صرف آن نمی‌کنم. وی با تاکید براینکه ۵ میلیون دانشجو و ١٢ میلیون دانش‌آموز در کشور داریم؛ خاطرنشان کرد: این افراد، 90 روز درس و کلاسی ندارند، در تابستان کدام‌یک از این دانشجوها ١٠ نفر از دانش‌آموزان را برای آموزش کنار خود جمع می‌کند؟

قرائتی علم مفید را همراه با رشد دانست و اظهار کرد: علم باید انسان را بزرگ کند نه مغز او را، وصل انسان به‌خدا، انسان را بزرگ می‌کند.رئیس ستاد اقامه نماز با انتقاد از علم در جامعه امروز؛ بیان کرد: اینهایی که ما می‌خوانیم علم نیست، تغییر اصطلاحات و جزء کارهای بیهوده است، امروزه بی‌اهمیت‌ترین حرف‌ها را با اصطلاحات همراه می‌کنند و به‌نام حوزه علمیه تحویل جامعه می‌دهند.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها