رفتن به محتوا
سام سرویس
کد خبر 372328

استیون منوچین:

آمریکا خواستار روابط تجاری «متعادل‌تر» با چین و اتحادیه اروپاست

ساعت 24- وزیر خزانه‌داری آمریکا گفت در نشست وزیران اقتصاد گروه ۲۰ در بوئنوس آیرس، چین و اتحادیه اروپا را تشویق خواهد کرد با روابط تجاری «متعادل‌تر» موافقت کنند.

style="text-align:justify"> استیون منوچین، وزیر خزانه داری آمریکا، روز شنبه گفت در نشست وزیران اقتصاد گروه بیست در بوئنوس آیرس، چین و اتحادیه اروپا را تشویق خواهد کرد با روابط تجاری «متعادل‌تر» موافقت کنند.

ترامپ چین، اتحادیه اروپا و روسیه را دشمنان «تجاری» معرفی و تهدید کرده است همه صادرات کالای 500 میلیارد دلاری به چین را با تعرفه های تنبیهی همراه خواهد کرد. منوچین در آستانه آغاز نشست دو روزه گروه بیست به خبرنگاران گفت: یک احتمال واقعی است و من نمی توانم این احتمال را کم کنم ما درباره درخواست هایمان بسیار روشن عمل کرده ایم. ما می خواهیم روابط تجاری متعادل تری را تجربه کنیم و این کار را با افزایش بیشتر کالا به چین انجام خواهیم داد. کسری تراز تجاری آمریکا با چین در سال 2017 تقریبا 376 میلیارد دلار بوده است.

منوچین افزود: گرچه هدف، رفع کسری تجاری است ما علاقه داریم که آنها درباره بازار خود به صورت شفاف عمل کنند و رقابتی عادلانه داشته باشیم و صادارت ما نیز افزایش یابد. من تصور می کنم این یک فرصت بی نظیر برای ما و چین است. چین جمعیتی زیاد و در حال رشد دارد که می خواهند محصولات بیشتری مصرف کنند و محصولات آمریکایی را دوست می دارند.

وزیر خزانه‌داری آمریکا به انرژی، کشاورزی و فناوری به عنوان موضوعاتی که آمریکا می تواند در این حوزه ها حضور بیشتری در چین داشته باشد اشاره کرد، اما افزود: سرمایه گذاری مشترک بین دو کشور از موضوعات مورد مناقشه است به خصوص در حوزه فناوری که به موارد «امنیتی» نیز باز می‌گردد. شرکت ها در تجارت در آمریکا بدون سرمایه گذاری مشترک آزادند.

منوچین همچنین درباره اوضاع کنونی و آینده احتمالی تحریم‌های تجاری در کشورهای کره شمالی، ایران، ونزوئلا و نیکاراگوآ، گفت: ما به گفتگو علاقمندیم ولی تا زمانی که پیشرفت ملموسی وجود نداشته باشد، خبری از لغو تحریم ها نیست. وی اذعان کرد آمریکا و اتحادیه اروپا دقیقا و از یک منظر به توافق هسته‌ای ایران نمی نگرند. ور با تکرار ادعاهای واهی مقامات واشنگتن علیه کشورمان، افزود یک نگاه مشترک وجود دارد و آن اینکه ایران هرگز نباید به سلاح های هسته ای دست یابد و باید صدور تروریسم به خاورمیانه (غرب آسیا) از سوی ایران را مانع شویم.

منوچین افزود: بحران ایجاد شده در ونزوئلا از سوی دولت نیکولاس مادورو غیر قابل قبول است و تحریم‌های آمریکا قدرتمندان این کشور را هدف گرفته تا رفتارشان را تصحیح کنند. وی افزود: تحریم های بیشتری نیز در انتظار نیکاراگوآ خواهد بود.

باشگاه خبرنگاران

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تیتر داغ
تازه‌ترین خبرها