رفتن به محتوا
سام سرویس
کد خبر 372486

کلینتون: آمریکا در دوره ترامپ در حال از دست دادن دوستان و متحدانش است

ساعت24-وزیر خارجه پیشین آمریکا هشدار داده است که ایالات متحده در معرض خطر از دست دادن دوستان و متحدانش در دوره ریاست جمهوری دونالد ترامپ است.

کلینتون
هیلاری کلینتون روز شنبه در سخنانی تاکید کرد: ایالات متحده در خطر از دست دادن جایگاه خود به عنوان یک رهبر جهانی در دوره ریاست جمهوری ترامپ است.

وی در ادامه تصریح کرد: بسیاری از متحدان آمریکا دچار سردرگمی شده‌اند و نگران اقدامات دولت ترامپ هستند. یک عقب نشینی طبیعی از سوی متحدان آمریکا وجود دارد چرا که آنها نمی دانند چه انتظاری از واشنگتن داشته باشند.

وزیر خارجه سابق آمریکا اظهار داشت: آمریکا یک خلاء را در رهبری جهان ایجاد کرده است. شما دشمنانی مثل چین دارید که به سرعت این خلا ء را پر خواهد کرد. به زودی ما قادر نخواهیم بود تا از منافع خود حمایت و حفاظت کنیم.

کلینتون افزود: این منصفانه است که بگویییم ما در حال از دست دادن دوستان و متحدان مان هستیم چرا که آنها نگران اقدامات بعدی ما هستند.

اظهارات کلینتون در شرایطی است که سفر اخیر ترامپ به بروکسل و اظهارات وی در نشست رهبران ناتو با موج گسترده ای از انتقادات روبرو شده است.

دیدار ترامپ با ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه و مخالفت وی با انتقاد صریح از مسکو به خاطر دخالت در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا نیز با موجی از انتقادات از سوی سیاستمداران دموکرات و جمهوریخواه و مقام های اطلاعاتی روبرو شده است.

ترامپ ضمن انتقاد شدید از سیاست های آلمان، گفته است که برلین به خاطر وابستگی به منابع انرژی روسیه، به اسیر مسکو تبدیل شده است

منبع: تسنیم

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تیتر داغ
تازه‌ترین خبرها