رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 115787

میوه آووکادو چه خواصی دارد؟

ساعت ۲۴-افرادی که تصمیم به رژیم لاغری می گیرند از مصرف خیلی از مواد غذایی منع می شوند. آووکادو نیز به دلیل پرکالری بودن جزو یکی از آن ممنوعه ها محسوب می شود. اما باید بدانید که این میوه حاوی کالری های سالم است که باعث چاقی نمی شوند.

اووکادو
آووکادو یک میوه ی سیرکننده است که پروتئین زیادی به بدن می رساند و یک جایگزین مناسب برای پروتئین های حیوانی محسوب می شود؛ بنابراین استفاده از این میوه در چهارچوب رژیم لاغری توصیه می شود. اگر رژیم لاغری شما اصولی باشد و مصرف چربی های اشباع شده را کاهش داده باشید مصرف روزانه ی آووکادو می تواند عادت خوبی باشد که علاوه بر تسریع روند لاغری به نفع سلامتی تان نیز خواهد بود. در این مطلب شما را با چند و چون تأثیر آووکادو در افزایش متابولیسم و لاغری آشنا می کنیم. لطفاً با ما همراه باشید.

آووکادو باعث تسریع متابولیسم یا همان سوخت و ساز بدن می شود

این میوه ی سبز با آن طعم خوش آیند و مطلوبش به تسریع سوخت و ساز بدن کمک می کند. در این صورت نیز چربی های بیشتری سوزانده می شود و روند کاهش وزن با سرعت بیشتری انجام می گیرد. اگر همیشه حساب و کتاب چربی های مصرفی تان را دارید بدانید که مصرف روزانه یک عدد آووکادو حدود ۱۵ تا ۲۰ گرم چربی به بدن می رساند. خوشبختانه این چربی ها از نوع چربی های دوستدار و مددرسان تمام عملکردهای داخلی بدن است که در طول رژیم لاغری مراقب سلامتی هستند.

باید بدانید که مصرف یک عدد آووکادوی متوسط در روز شما را به خوبی سیر می کند و چربی های اشباع نشده ی مونو یا اسید اولئیک را به بدن می رساند که برای سلامت قلب لازم و ضروری است. اگر دنبال یک ماده ی ضدالتهاب طبیعی هستید می توانید به آووکادو اعتماد کنید. این میوه ی پرخاصیت به کنترل کلسترول خون نیز کمک می کند. آووکادو یک جایگزین خوب برای پروتئین های گیاهی محسوب می شود. بنابراین با مصرف آن از جذب چربی های مضری که در طولانی مدت به سلامت قلب آسیب می رسانند دور خواهید ماند.

آووکادو مراقب دستگاه گوارش و برای بهبود جذب مواد مغذی

آووکادو حاوی اسید اولئیک است بنابراین خواص ضدالتهابی قوی دارد. مواد مغذی و آنزیم های متابولیکی موجود در این میوه به بدن کمک می کند تا با احتباس آب مقابله کند. این میوه دردهای مفصلی، بیماری های روماتیسمی و التهاب کبد را تسکین می دهد

اگر می خواهید خدمت زیادی به سلامتی و تناسب اندامتان بکنید سالادتان را با آووکادو، گوجه فرنگی و اسفناج غنی سازی کنید. آووکادو برای هضم غذا مفید است و از روده ها حفاظت می کند. با مصرف این میوه از یبوست و احتباس آب دور خواهید بود. توجه داشته باشید که هر چه روده ها تمیزتر باشند مواد مغذی را بهتر و سریع تر وارد جریان خون می کنند. مصرف روزانه ی آووکادو ۱۸ اسید آمینه وارد بدن می کند که برای سلامت کبد بسیار مفید هستند.

آووکادو برای تقویت سیستم ایمنی بدن

زمانی که رژیم لاغری می گیرید نباید از مصرف مواد غذایی حاوی ویتامین غافل شوید. چون این مواد غذایی باعث تقویت بدن و کسب انرژی می شوند. یادتان باشد هدف از کاهش وزن ارتقای سلامتی است. با حذف مواد غذایی مفید بدنتان را ضعیف می کنید که به راحتی در معرض بیماری ها قرار می گیرد. آووکادو منبع خوب ویتامین های A،D،C،E،B۶،B۱۲ و K و اسید فولیک، رتینول، بتاکاروتن و غیره است. این میوه همچنین جاذب مواد مغذی محسوب می شود. یعنی اینکه باعث جذب حداکثری ویتامین ها و مواد معدنی موجود در دیگر مواد غذایی می شود.

آووکادو ضدالتهاب است

آووکادو حاوی اسید اولئیک است بنابراین خواص ضدالتهابی قوی دارد. مواد مغذی و آنزیم های متابولیکی موجود در این میوه به بدن کمک می کند تا با احتباس آب مقابله کند. این میوه دردهای مفصلی، بیماری های روماتیسمی و التهاب کبد را تسکین می دهد.

آووکادو مفید برای دیابتی ها

اگر از دیابت رنج می برید می توانید بدون نگرانی از این میوه استفاده کنید چون باعث کنترل قند خون می شود. یادتان باشد که این میوه را با مواد غذایی دیگری که حاوی کربوهیدرات ها هستند (مانند برخی میوه ها) مصرف نکنید تا میزان قند خونتان افزایش نیابد. آووکادو برای افرادی که دچار دیابت یا چاقی مفرط هستند میوه ی مناسبی برای سلامتی است به شرطی که در چهارچوب یک تغذیه ی سالم و متعادل گنجانده شود.

شیوه ی مصرف آووکادو برای افزایش متابولیسم

سالاد کرفس، آووکادو، گوجه فرنگی، پیاز و پنیر موزارلا

مواد لازم

آووکادو نصف یک عدد

گوجه گیلاسی ۲ عدد

کرفس ۱ ساقه

پنیر موزارلا به میزان کم

پیاز خرد شده به میزان کم

آب لیموترش ۱ عدد

سرکه بالزامیک به میزان لازم

روش تهیه

کرفس را شسته و خرد کنید. گوجه گیلاسی ها را نیز نصف کنید. سپس آووکادو را به صورت مکعبی خرد کنید. داخل ظرف سالاد، آووکادو، کرفس، پیاز خرد شده، گوجه گیلاسی ها و پنیر موزارلا را مخلوط کنید. در مرحله ی آخر آب یک عدد لیموترش و کمی سرکه بالزامیک را به سالادتان اضافه کرده و نوش جان کنید.

اسموتی آووکادو

اسموتی سرشار از پروتئین

مواد لازم

آووکادو نصف یک عدد

سیب نصف یک عدد

برگ اسفناج ۱۰ برگ

موز ۱ عدد

نوشیدنی برنج ۱ لیوان (۲۰۰ میلی لیتر)

روش تهیه

می توانید از این اسموتی سبز سرشار از ویتامین عصر و یا برای صبحانه استفاده کنید. اسموتی آووکادو سرشار از ویتامین ها، مواد معدنی و به ویژه پروتئین است. این نوشیدنی مفید برای کنترل وزن، ایجاد احساس سیری طولانی مدت و پاکسازی بدن فوق العاده است. قبل از هر کاری آووکادو را پوست گرفته و به دو قسمت تقسیم کنید. این کار را با سیب نیز تکرار کنید و هسته های آن را درآورید. اسفناج ها را شسته و تمام مواد به اضافه ی موز را داخل مخلوط کن اسموتی ساز بریزید. افزودن نوشیدنی برنج به این اسموتی آن را مغذی تر می کند. تمام مواد را به خوبی مخلوط کنید تا یک اسموتی یکدست حاصل شود. با مصرف این نوشیدنی احساس شادابی خواهید داشت و از احساس خستگی و بی حالی رایج در رژیم های لاغری خلاص خواهید شد.

منبع: تبیان

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها