رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 139923

چگونه ژله را از قالب درآوریم / چندر روش ساده و سریع

چگونه ژله را از قالب درآوریم / روشهایی که به سرعت می توانید استفاده کنید. حتی برای مبتدی‌ها.چگونه ژله را از قالب درآوریم سوالی است که بسیاری از افراد مبتدی برای درست کردن ژله با آن مواجه هستند. برای اینکه ژله به ظرف نچسبد و همچنین پاسخ به پرسش چگونه ژله درست کنیم وشناختن انواع ژله راه حل‌های زیر را به کار برید.

ژله

ژله از دسرهای خوش مزه است و روش‌های ساده برای تهیه ژله بر محبوبیت تهیه ژله بین خانم ها افزده است.اما معمولا کسانی که برا ی دفعات اول می‌خواهند ژله تهیه کنند با مشکلی به نام اینکه چگونه ژله را از قالب در بیاریم روبرو هستند. برای این کار روش‌های مختلفی وجود دارد.

ازقالب درآوردن ژله

برای درآوردن ژله از قالب 3 روش متداول وجود دارد

1-استفاده از آب گرم برای درآوردن ژله از قالب

این روش بیشتر مورد استفاده است.پس از اینکه ژله آماده شد ،ظرف ژله را داخل ظرفی باسایز کمی‌بزرگتر که پر از آب جوش است قرار دهید. پس از آنکه حدود 15 ثانیه گذشت ،ظرف ژله را از ظرف آب گرم درآورید و با برگرداندن ظرف ژله تو ظرف مورد نظرتون که می‌خواهید ژله را در آن سرو کنید، کار درآوردن ژله از قالب به اتمام می‌رسد.

در این روش دو تا نکته باید رعایت شود. اول اینکه بیشتر از 20 ثانیه قالب در آب نماند و دوم اینکه ظرف آب جوش خیلی بزرگتر از قالبتان نباشد که دستتان نسوزد.

2-استفاده از روغن برای اینکه ژله به قالب نچسبد

روش دیگر برای پاسخ به پرسش چگونه ژله را برگردانیم استفاده از روغن است.برای این منظور باید پیش از اینکه مواد ژله را در قالب بریزیم،آن را با کمی‌روغن چرب می‌کنیم.با این روش وقتی ژله آماده شد،با یک حرکت کوچک به قالب ژله جدا می‌شود.

بیرون آوردن قالب از ظرف آب جوش
بیرون آوردن قالب از ظرف آب جوش

چند نکته در مورد در آوردن ژله از قالب

برای این که ژله را راحت از قالب در آورید بهتر است قبل از اینکه مواد ژله را داخل قالب بریزید آن رابا آب سرد بشویید و پس از خشک کردن کامل قالب، به مدت 15 دقیقه در یخچال قرار دهید و بعد از آن که قالب را از یخچال بردارید و مواد را داخل قالب بریزید.

همچمنین برای اینکه ژله را راحت برگردانید بهتر است یک ظرف روی قالب قرار دهید و ظرف و قالب را محکم با انگشتانتان نگاه داریم بعد ظرف ژله را برداریم.

گذاشتن ظرف روی قالب
گذاشتن ظرف روی قالب
برگرداندن قالب ژله داخل ظرف مورد نظر
برگرداندن قالب ژله داخل ظرف مورد نظر

امیدواریم با مطالعه‌این مطلب از پرسش چگونه ژله را از قالب درآوریم پاسخ مناسبی دریافت کرده باشید. در صورتی که می‌خواهید اطلاعات تکمیلی در مورد ساخت ژله و انواع ژله داشته باشید ادامه مطلب را دنبال کنید.

ژله انواع مختلفی مانند ژله رولتی،ژله بستنی،ژله رنگین کمانی،ژل میوه‌ای،ژله شکسته دارد. اما ساده ترین آن تهیه ژله تک رنگ از یک طعم خاص با پودرهای آماده یا همان پودر ژلاتین است.

طرز تهیه ژله ساده با پودر ژلاتین

برای این منظور یک بسته پودر ژلاتین را در یک لیوان آب گرم می‌ریزید و به خوبی هم می زنید. پس از اینکه دانه‌های ژله به خوبی حل شد و دیگر مشخص نبود،یک لیوان آب سرد روی مواد می‌ریزیم و مجددا چند دقیقه هم می زنیم.سپس ظرف ژله را داخل یخچال قرار می‌دهید. پس از 4 ساعت ژله شما آماده است.پودر ژلاتین با طعم های مختلفی مانند پرتقالی،توت فرنگی،هندوانه،بلوبری،تمشک و...می توان درست کرد.

همچنین می توان ژله میوه‌ای با ریختن میوه‌های مختلفی داخل پودر ژلاتین درست کرد. اما باید دقت کرد که چند میوه هستند که در صورت استفاده از آن‌ها در ژله ، ژلاتین نمی‌بندد که دلیل آن وجود آنزیم در این میوه‌ها است. از جمله‌این میوه‌ها آناناس خام ، انجیر و کیوی را می توان نام برد.

نکته دیگر اینکه ژلاتین در دو حالت پودری و ورقه‌ای فروخته می‌شود. اما بایددقت کرد که برای معادل گرفتن پودر و ورقه ژلاتین از این روش استفاده کرد : یک قاشق چایخوری پودر ژلاتین معادل است با یک ورقه ژلاتینی بزرگ و یا دو کوچک.

مدت زمان آماده شدن ژله

شما می توانید به جای یک لیوان آب گرم،دو لیوان آب بریزید که باعث شفاف شدن ژله شود اما زمان بستن ژله حدودا نیم ساعت افزایش پیدا می‌کند و بین 4 تا 5 ساعت طول می‌کشد.

ژله تک رنگ
ژله تک رنگ
نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها