رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 155596

تاثیر چای سبز در لاغری | چای سبز معجزه برای درمان بیمارهای نظیر چاقی و پوست

خوردن چای سبز راه موثری در پیشگیری و درمان بسیاری از بیماری ها است با خوردن این معجون سلامتی میتوانید در مدت زمان کوتاهی تاثیرات معجزه آسای آن را تجربه کنید. در ادامه به برخی از این خواص اشاره میکنیم.

چای سبز
html>

چای سبز محبوبیت فوق العاده ای به عنوان اکسیر سلامتی فراگیر به دست آورده است ، که برای سوزاندن چربی و جلوگیری از ایجاد بیماری های مختلف از جمله سرطان و بیماری های قلبی توصیه می شود.

بسیاری از افراد برای کاهش وزن به سمت مکمل های چای سبز کشیده می شوند. براساس آخرین اطلاعات موجود از مجله تجاری Nutrition ، مصرف کنندگان در سال 2015 حدود 140 میلیون دلار برای آنها هزینه کردند. در همین حال ، چای ، از جمله چای سبز - ساخته شده از برگهای چای سبز یا مخلوط کردن پودر چای سبز در آب گرم ، دومین نوشیدنی محبوب در سراسر جهان است که فقط از آب فراتر رفته است.

اما آیا یک ماده علمی در پشت این ادعا وجود دارد که چای سبز برای کاهش وزن یا سلامتی کلی مفید است؟ ما این تحقیق را مرور کردیم و برای شناختن آنها با کارشناسان صحبت کردیم.

آیا چای سبز در کاهش وزن کمک می کند؟

به گفته دیوید نیمان ، Dr.PH ، مدیر آزمایشگاه عملکرد انسان در دانشگاه دولتی Appalachian در Boone ، NC Nieman ، که چای سبز را به طور گسترده مطالعه کرده است ، می گوید ، چای سبز می تواند میزان متابولیک شما را بالا ببرد ، بنابراین کالری بیشتری می سوزانید. این اثر احتمالاً به دلیل ترکیبی از کافئین و کاتچین های آنتی اکسیدان آن است که در چای سبز فراوان است و در مقادیر کمتری در برخی از میوه ها و شکلات تیره وجود دارد.

اما در صورت وجود اثر ممکن است ، تغییر چندانی در مقیاس نداشته باشد. Nieman می گوید: "مردم فکر می کنند اگر چند فنجان چای سبز بنوشید ، چربی ها از بین می روند." "این فقط اتفاق نمی افتد."

حتی در دوزهای زیاد ، تأثیر چای سبز برای کاهش وزن حداقل است. به عنوان مثال ، در مطالعه ای که در سال 2016 در ژورنال Clinical Nutrition منتشر شد ، زنان دارای اضافه وزن دوز روزانه حدود 1.350 میلی گرم عصاره چای سبز را به صورت مکمل (معادل تقریبا 15 فنجان چای سبز) یا دارونما به مدت 12 هفته مصرف کردند. . اگرچه گروه چای سبز به طور متوسط 2.4 پوند کاهش یافت ، اما زنانی که دارونما مصرف می کردند 4.4 پوند از دست دادند.

علاوه بر این ، متخصصان نسبت به مصرف مقادیر زیاد مورد استفاده در مطالعات مانند این هشدار می دهند و در بسیاری از برچسب های مکمل توصیه می شوند. گزارش هایی در مورد آسیب جدی کبدی در افرادی که از مکمل های چای سبز استفاده کرده اند ، گزارش شده است.

جی اچ هوفنگل ، M.D ، مدیر شعبه تحقیقات بیماری های کبد در انستیتوی ملی بهداشت می گوید: "این میزان مصرف ممکن است در حد سم باشد." خطر احتمالی آسیب کبدی یکی از دلایلی است که عصاره چای سبز در لیست 15 مکمل CR که هرگز نباید مصرف کنید در لیست CR قرار دارد.

با این حال ، وقتی وزن کم می شود ،استفاده از چند فنجان چای سبز دم کرده در رژیم غذایی شما لزوماً ایده بدی نیست. اما مقدار زیاد مصرف نکنید. دقیقاً مشخص نیست چقدر چای سبز برای نوشیدن بی خطر است ، زیرا غلظت کاتچین ها از فنجان به فنجان می تواند تا حد زیادی متفاوت باشد. لیپمن می گوید ، روزانه چند فنجان بی خطر است.

پیشنهاد می شود بخوانید : طرز تهیه مینی چیزکیک با طعم چای سبز
خواص چای سبز
چای سبز و سلامتی

آیا چای سبز می تواند از بروز بیماری های قلبی جلوگیری کند؟

برخی داده ها حاکی از آن است که چای سبز می تواند خطر ابتلا به بیماری های قلبی عروقی همچنین باریک شدن شریان ها که می تواند منجر به حمله قلبی ، درد در قفسه سینه یا سکته مغزی را کاهش دهد .

به عنوان مثال ، در یک مطالعه بیش از 40.500 بزرگسال ، محققان در ژاپن دریافتند که افرادی که روزانه پنج یا بیشتر فنجان چای سبز مصرف می کردند ، در مقایسه با افرادی که فقط یک فنجان در روز نوشیده اند ، احتمال ابتلا به بیماری قلبی و عروقی در طی یک دوره 11 ساله 26 درصد کمتر دیده اند.

به همین ترتیب ، یک مطالعه از 76.979 نفر در ژورنال اپیدمیولوژی و سلامت جامعه در سال 2011 منتشر شده است که زنانی که روزانه یک تا شش فنجان چای سبز می نوشند ، خطر کاهش مرگ و میر بیماری قلبی عروقی (بیش از متوسط 13 سال) را کاهش داده اند.

چای سبز چگونه می تواند قلب را محافظت کند؟ کارشناسان می گویند ممکن است سطح کلسترول بالا و فشار خون بالا که از عوامل مهم در بیماری های قلبی عروقی هستند ، بکاهد.

لیپمن می گوید: "این یافته ها جالب توجه هستند و هیچ ضرری در نوشیدن مقادیر معقول چای سبز وجود ندارد."

وی می گوید ، برای کاهش خطر ابتلا به بیماری هایی مانند سرطان و بیماری های قلبی (و همچنین برای اینکه وزن خود را کنترل کنید) ، باید رژیم غذایی سالم بخورید که شامل بسیاری از میوه ها ، سبزیجات و غلات کامل باشد. همچنین باید ورزش کنید و از کشیدن سیگار خودداری کنید.

آیا چای سبز از بروز سرطان جلوگیری می کند؟

کاتچین ها به عنوان پتانسیل مقابله با سرطان در چای سبز شناخته می شوند. این آنتی اکسیدان ها توانایی مسدود کردن عملکرد مولکول هایی به نام رادیکال های آزاد را دارند که می تواند باعث ایجاد سلول های سالم که بعضا منجر به سرطان می شوند شود. با این وجود هنوز هیچ مدرک محکمی وجود ندارد که نشان می دهد کاتچین موجود در چای سبز با وجود برخی مطالعات امیدوارکننده در لوله های آزمایشگاهی و حیوانات ، از بروز سرطان در انسان جلوگیری می کند.

طریقه مصرف چای سبز

چای سبز را چگونه دم کنیم

یک قاشق مرباخوری چای سبز را در یک لیوان بریزید و آب جوشیده شده را به آن اضافه نمائید برخلاف چای سیاه، چای سبز را هنگام دم کردن روی حرارت نمی گذاریم.10 دقیقه به آن زمان دهید تا دم بکشد وعصاره ی آن آزاد گردد .بعد آن را از صافی بگذرانید و میل نمائید .

چای سبز با دارچین

خواص چای سبز با دارچین
فواید چای سبز

بعضی از افراد از بو وطعم چای سبز خوشششان نمی آید برای این که بوی چایتان بهتر گردد می توانید چند عدد چوب دارچین را نیز هنگام دم کردن چای اضافه نمائید و 10 دقیقه صبر کنید وآن را میل کنید.شما با این کار از خواص گوناگون دارچین هم بهرمند می شوید که از طبع گرم برخوردار می باشد .

پیشنهاد می شود بخوانید : چای سبز در درمان یبوست

چای سبز برای پوست

خواص چای سبز برای پوست
معجزه چای سبز برای پوست

چای سبز دارای خاصیت های فراوانیست یکی از این خاصیتهای درمانی رساندن شادابی و در خشندگی به پوست می باشد .وجود انتی اکسیدانهای چای سبز پوست شما را در مقابل اشعه های زیان بار آفتاب نیز محافظت نموده واز پیری زود رس جلوگیری می نماید .شما به جای شستن پوستتان با آب معمولی می توانید با چای سبز که از قبل دم کشیده وخنک شده است استفاده کنید .بعد از این کار صورت را خشک نکنید وبگذارید خودش خشک گردد. این کار اگر مداومت داشته باشد جای جوش ولک ها از بین خواهد رفت. این کار یک مرطوب کنندگی طبیعی به پوستتان است.برای درمان پف چشم می توانید از چای کیسه ای سبز استفاده نموده و به مدت 10 دقیق دراز کشیده وچشمهایتان را بسته و آن را روی چشمتان بگذاریدتا چشمان درخشان وشادابی پیدا کنید

ماسک چای سبزبرای پوست :چای سبز را دم کرده بعد از خنک شدن 3 قاشق سس مایونز به آن اضافه نمائید و روی پوست صورتتان بمالید مواظب باشید که مواد داخل چشمتان نرود . 15 الی 20 دقیقه صبر کنید.صورتتان را با آب ولرم بشویید و با یک حوله نرم خشک نمائید ودر آخر نیز یک مرطوب کننده مناسب پوستتان را به پوستتان بمالید.

اسکراپ چای سبز وشکر برای پوست:چای سبز را با شکر مخلوط نموده و آن را روی پوستتان ماساژ دهید با این کار سلولهای مرده پوستتان از بین خواهد رفت.

ماسک چای سبز وآرد برنج:چای سبز دم کشیده وخنک شده را با مقداری آرد برنج مخلوط نمائید و چند قطره آب لیمو در آن بچکانید با این کار خمیری به دست آورید آن را روی پوستتان پهن کنید و بعد از 10 دقیقه بشویید این ماسک مناسب پوستهای چرب است .

چای سبز را با چی بخوریم

شما می توانید چای سبز را با مواد گونا گونی ترکیب نموده وا ز فواید چای سبز به همراه مواد دیگر بهره مند گردید .

چای سبز با آبلیمو:یک عدد لیموی تازه را در استکان بچکانید سپس چای سبز دم کشیده را به ان بیافزائید .وجود آنتی اکسیدان در چای سبز و آبلیمو خاصیت آن را پانصدبرابر می نمایدو می تواند سوخت وساز بدنتان را چند برابر کند .این نوشیدنی را صبحها می توانید میل نمائید.

طریقه مصرف چای سبز
لیمو با چای سبز

چای سبز و عسل:بعضی از افراد هنگام خوردن چای سبز دچار افت فشار خون می گردند که می توانند برای جلوگیری از آن چای سبز را با عسل بخورند ودر نتیجه هم از خاصیتهای عسل بهره برد وهم از چای سبز،

چند تا از خاصیتهای چای سبز وعسل عبارتند از :1-ضد سرطان2-تقویت عضلات قلب 3-آرام بخش4-انرژی زاوتقویت بدن5-سلامت دهان ودندان6-شادابی پوست7-درمان سرما خوردگی و آنفلانزا8-کمک به درمان نارسایی کبد .

طرز تهیه:یک قاشق چای سبز را در یک لیوان آب جوش ریخته 10 دقیقه صبر نمائید تا دم بکشد و یک قاشق مربا خوری عسل به آن اضافه کنید و سرو کنید.

نکته شما می توانید برای طعم دار کردن چای سبز از نعناع،هل ،زنجبیل ،دارچین استفاده نمائید و عطر و طعم بهتری به چایتان هدیه دهید.

دیگر خواص چای سبز

سرطان یکی از مهمترین دلایل مرگ و میر در سراسر جهان است. شناخته شده است که رشد کنترل نشده سلولها توسط فرآیندهای اکسیداتیو ایجاد می شود. برای محافظت از خود در برابر این آسیب سلولی ، بدن به آنتی اکسیدان های گیاهان نیاز دارد

چای سبز منبع عالی آنتی اکسیدان است. این ماده می تواند از سرطان پستان ، سرطان پروستات و سرطان روده بزرگ محافظت کند.

یک مطالعه مشاهده ای نشان داد که در زنانی که بیشترین چای سبز را نوشیده اند 20 تا 30 درصد خطر ابتلا به سرطان پستان کمتر است.این اثر در سرطان روده بزرگ نیز نشان داده شد.

امیدواریم مطلب تاثیر چای سبز برای لاغری برایتان مفید باشد.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها