رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 167219

مراقب قاتل خوشمزه ای که در کمین شماست باشید!

ساعت ۲۴-حنای کوکاکولا در جهان دیگر رنگی ندارد و این موضوع را نمی توان منکر شد. پژوهشی که توسط نشریه تایمز انجام شده نشان می دهد که کوکاکولا سالانه میلیون ها دلار پول خرج می کند تا آن چه را که نمی توان منکر آن شد انکار کند.

کوکاکولا
به گزارش ساعت ۲۴، گفته می شود کوکاکولا اسپانسر بسیاری از پژوهش هایی است که خروجی آنها این است که نوشیدن نوشابه های گازدار شما را چاق نمی کند. در واقع، کوکاکولا پول خرج می کند تا به شما بگوید می توانید پول بیشتری خرج کنید، نوشابه بیشتری سر بکشید و البته چاق هم نشوید! متن زیر نوشته کریس همینگز است، یک فروشنده معمولی نوشابه در بریتانیا و تلاش او برای تبلیغ آنکه نوشیدن نوشابه های گازدار، به ضرر مصرف کننده است. این متن در نشریه ایندیپندنت چاپ بریتانیا منتشر شده است:

اگر بخواهیم صریح تر صحبت کنیم، اگر کسی آن قدر ساده لوح باشد که نتایج هر پژوهشی را باور کند که می گوید سر کشیدن یک قوطی پر از شکر شما را چاق نمی کند، واقعاً ابله است. مشکل اصلی اما این نیست. مشکل اصلی کاری است که کوکاکولا هر روز انجام می دهد و کسی هم جلودارش نیست.

وقتی که من اولین کار آبرومندانه ام را در سال ۲۰۰۹ شروع کردم، مسئول فروش محصولات نوشابه بودم. یک اتوموبیل ون پر از نوشابه از برندهای مختلف داشتم، از اسپرایت گرفته تا فانتا و البته کوکاکولا و کارم این بود که تا جایی که می توانم نوشابه بفروشم. اما دو روز بیشتر طول نکشید تا تمام اشتیاقم از بین رفت.

در دومین روز کاری ام وارد فروشگاهی شدم که از حضور در آن یک هدف بیشتر نداشتم: اطلاعاتی در مورد فروشگاه به دست بیاورم و همین طور اطلاعاتی در مورد مشتری های فروشگاه. در آنجا پسرکی ۱۴ ساله را دیدم که دست کم ۹۰ کیلوگرم وزن داشت و یک بطری دو لیتری نوشابه اسپرایت در دست داشت که حدود ۱۳۶ گرم قند دارد. این مقدار قند یعنی ۱.۴۴ برابر قند بیشتر نسبت به آنچه که او باید به طور روزانه دریافت کند. این حس به من دست داد که منادی چاقی هستم و این اصلاً حس خوبی نبود.

به گزارش ساعت ۲۴، آن زمان، عضو تازه وارد باشگاه نوشابه ها هنوز در راه بود: نوشیدنی انرژی زا. از هنگام ظهور ردبول، این بازار جدید سالانه چند صد درصد رشد می کرد و هیچ نشانه ای از افول هم در آن دیده نمی شد.

در میتینگی که در شرکت برگزار شد، محصولات تازه مملو از کافئین و شکر به ما معرفی و هدف گذاری جدید هم به ما اعلام شد: «بچه مدرسه ای ها!...مدرسه های بزرگ در مناطق خودتان را پیدا کنید و به فروشگاه ها هم نمودارها و تصاویر محصولات را نشان دهید و مطمئن باشید بچه ها عاشق این محصولات جدید خواهند شد!»

معلمان مدارس به تازگی شروع به شکایت از این کرده اند که شاگردانشان سر کلاس نوشیدنی های انرژی زا می خورند تا خستگی دیرتر به سراغشان بیاید. به همین دلیل، بسیاری از مدارس فروش نوشیدنی های گازدار در بوفه ها را ممنوع کرده اند. واکنش کوکاکولا ساده بود: آنها ماشین های خودکار فروش نوشابه را از مدارس خارج کردند و در بیرون از آن کار گذاشتند تا بچه ها بعد از مدرسه به سراغ نوشابه ها بروند.

یک قوطی ۵۰۰ میلی لیتری مانستر ریپر(Monster Ripper)، نه فقط ۴۷ درصد از نیاز روزانه ما به قند را تأمین می کند که ۱۶۰ میلی گرم کافئین هم دارد که در مجموع معادل ۱.۵ فنجان قهوه، با ۱۰ عدد قند است. مطمئن باشید که دختربچه مدرسه ای شما نمی تواند چنین معجونی را سر بکشد.

به گزارش ساعت ۲۴، در طول دوران بازی های المپیک ۲۰۱۲، کوکاکولا همچنین شروع به ارائه پیشنهاداتی است تا مشتریانش را اندکی تحریک کند. ما در شرکت با ۴ سوپرمارکت زنجیره ای بزرگ در بریتانیا قراردادهای داشتیم تا نوشابه هایمان را به صورت مجانی با پیتزا، مرغ، ادویه و همین طور خود نوشابه کوکاکولا به فروش برسانند. با پول می توانید هر کاری بکنید و پول همان چیزی است که کوکاکولا زیاد دارد.

منبع: ایندیپندنت

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها