رفتن به محتوا
سام سرویس
کد خبر 203835

چگونه به آرامش درون برسیم ؟ / تکنیکهای سریع آرامش درون

چگونه به آرامش درون برسیم؟ / روشهای سریع و موثر در رسیدن به آرامش درون برای کسانی که آرامش را جستجو می کنند.تکنیکهای آرامش درون

dir="RTL">چگونه به آرامش درون برسیم؟

در زندگی پرتنش و استرس امروزی، آرامش و راحتی خیال دغدغه بسیاری از افراد می‌باشد، اما آرزو و یا خواسته دور از انتظاری نیست بلکه با کمی همت و اراده می‌توان کنترل زندگی را به دست گرفت و از تمام لحظات آن لذت برد چرا که اگر دیدمان را به زندگی عوض کنیم و اجازه ندهیم لحظات زندگی‌مان متاثر از هر گونه اضطراب و ترس از آینده باشد و به جای این دغدغه‌های ذهنی سعی کنیم به نحو احسن از حال استفاده کنیم و در همین لحظه شاد باشیم آن لحظه قادر خواهم بود حقایق زندگی را به خوبی ببینیم و تجربه کنیم.

برخی روش‌ها و تکنیک‌های سودمند را در ره رسیدن به آرامش ذهن در ادامه آورده‌ایم:

اول از همه مثبت فکر کنید

۱- با اندیشیدن به افکار خوب خود را با نیروهای مثبت مرتبط کنید و اجازه دهید شادی به وجودتان راه پیدا کند!

سعی کنید افکار و عقاید منفی را از ذهن‌تان بیرون کنید به چشم عناصر ویرانگر ذهن به آن نگاه کنید و تا یک فکر منفی و یا اندیشه یاس و نومیدی به ذهنتان خطور می‌کند آن را متوقف کنید و همان لحظه به عکس آن مثل افکار خوب و آرزوهای قشنگ و نیات درست بنیدیشید. به خاطر داشته باشید که افکار و نیات و آرزوهای ما از وجودمان به صورت انرژی‌های مثبت و منفی ساطع می‌شوند و محیط اطراف نیز به آن واکنش نشان داده و به ما آنچه را اندیشیده بودیم، برمی‌گرداند پس چه بهتر اگر حتی نیت بدی در مورد دیگران داریم آن را به آرزویی خوب برایشان تبدیل کنید تا بتوانید شاهد آثار مثبت در زندگی خودتان باشید.

۲- سعی کنید قضاوت و مداخله در کار دیگران و نقد اطرافیانتان را کم کنید، به تاخیر بیندزید و کم‌کم از زندگی روزمره‌تان حذف کنید. تا با صرف وقت بیشتری برای ذهن و روح خود شادی و آرامش را به خویشتن هدیه دهید.

ارزیابی کردن دیگران از گذشته جزو عادت‌های انسان بوده که باید سعی کنید این بخش را از وجودتان حذف کنید و به ندای درونتان گوش فرا دهید که به شما می‌گوید: «من باتمام وجود دوستت دارم و تو را همان گونه که هستی می‌پذیرم!»

۳- هر از گاهی لیستی از موفقیت‌ها و کامیابی‌هایی که تاکنون نصیبتان شده را بر روی کاغذ بیاورید و با خواندن آن به خود انرژی و انگیزه مضاعف دهید.

۴- همیشه در هفته زمانی را به استراحت و تفریح بپردازید (حداقل یک بار در هفته به پیاده‌روی بروید).

۵- به کسی که دوستش دارید و با او احساس خوبی به شما دست می‌دهد زنگ بزنید و در تماس باشید و از معاشرت با کسانی که ناشکر و گله‌گذار هستند ردوی کنید.

۶- سعی کنید دیگران را همان گونه که هستند بپذیرید، آنها را چون مطابق عقاید شما رفتار نمی‌کنند مقصر ندانید، انتظاراتتان را پایین بیاورید تا با پذیرش همه افراد با عقاید و رفتارهای متفاوت قلب و روحتان را بزرگ کنید و خود را از قید نقد و بررسی رفتارها و واکنش‌ها نجات دهید و ذهنتان را آرام سازید.

۷- به خاطر داشته باشید لحظه‌ حال تنها زمانی است که در اختیار دارید پس تا می‌توانید تمرین کنید در حال زندگی کنید و در حال فکر کنید، هرگز افسوس گذشته را نخورید و بیم و هراس اتفاقات آینده را به دل راه ندهید تا با این مناظرات ذهنی زمان حال را بیهوده از دست ندهید و برای وقت خود ارزش قائل باشید هیچ گاه عقب‌نشینی نکنید و در همین زمان حال به خود فرصتی برای موفقیت دوباره دهید!

۸- از خود و آنچه هستید راضی باشید.ذهن خود را به جای نداشته‌ها بر روی داشته‌ها متمرکز کنید و این نوعی تمرین غربال عقاید و برگزیدن اعتقادات و افعال پسندیده است که بایستی بدان پایبند باشید. خود را کمتر قضاوت کنید و با تکیه بر نقاط قوت خود نقاط ضعفتان را کمرنگ کنید و اگر هم اخیرا شکستی در زندگی داشته‌اید هرگز خود را سرزنش نکنید و با آغوش باز به استقبال آینده بروید و به فکر موفقیت‌های پیش رو باشید. خود را با دیگران مقایسه نکنید تا با بزرگنمایی داشته‌های آنان جلوی پیشرفت خود را بگیرید و کمبودهای خود را بزرگ جلوه دهید راضی بودن از خود تمرین بسیار مهمی در کسب آرامش درون می‌باشد زیرا با تمرین رضایت از خویشتن زمینه برای اعتماد به نفس و دوست داشتن خود را مهیا می‌کنید تا بتوانید در زندگی حال آرامش بیشتری داشته باشید.

۹-اهداف خود را بر روی کاغذ بیاورید و برایشان برنامه‌ریزی کنید و با استفاده از تکنیک‌های مدیریت زمان خود را در مسیر پیشرفت زندگی‌تان قرار دهید. ابتدا هدف‌های کوچکی را برای خود بنویسید تا با رسیدن و تلاش برای آنها رضایت از خویش را بالا ببرید و ذهنتان را با آرامش بیشتری برای اهداف بزرگ‌تر آماده سازید.

۱۰- از یاد خداوند غافل نباشید، هر چند وقت یکبار با خدا راز و نیاز کنید. انسان موجودی ایده‌آل‌گراست، ایمان به خدا و یاد او به تمام پریشانی‌ها پایان می‌دهد با توکل به خدا و هر چه بیشتر ارتباط با او، همراهی او را به سوی خود جلب می‌کنید و آرامش و نشاط بیشتری به دست می‌آورید.

۱۱- تا می‌توانید ببخشید و فراموش کنید، با خود تمرین کنید اشتباهات دیگران را چشم‌پوشی کنید زیرا یادآوری خطاهای آنها باعث ایجاد احساساتی مانند خشم و نفرت خواهد شد که همانند سمی به جسم و روح انسان صدمه می‌زند در صورتی که با بخشش به خود سلامت عاطفی و روانی و جسمی را هدیه می‌دهید، با رها کردن کینه و استفاده از تمرینات مدیتیشن در کنترل احساس خشم و تقویت احساس شفقت و بخشش حس بهتری نسبت به اطرافیانتان خواهید داشت و این کلید سلامت و آرامش ذهنی شما خواهد بود.

۱۲- فقط ذهن را خانه تکانی نکنید، محیط اطرافتان را هم هر چند وقت یک بار خانه تکانی کنید! مثلا با در کتاب‌ها و وسایل و لباس‌های خود آنهایی را که دیگر به کارتان نمی‌آید را ببخشید و به نیازمندی بدهید و بدین طریق انرژی خانه‌تان را به جریان درآورید.

۱۳- آرامش ذهن در راستای زندگی سالم و آرام ایجاد می‌شود و برای داشتن زندگی سالم از رژیم غذایی مناسب و ورزش و فعالیت بدنی غافل نباشید.

آرامش درون

در نهایت جملان تاکیدی را فراموش نکنید:

- از صمیم قلب خودت را دوست داشته باش

- با خود پیمان ببندید آنقدر قوی شوید که هیچ چیز و هیچ کس نتواند آرامش ذهنیتان را بگیرد

- همواره نکات مثبت دوستانتان را به آنها یادآور شوید (حس خوب مفید بودن را به آنها هدیه دهید)

- از دیدن موفقیت اطرافیانتان شاد شوید گویی که شما آن موفقیت را کسب کرده‌اید

- من اشتباهات گذشته‌ام را فراموش کرده‌ام زیرا به سوی اهداف بزرگ‌تری برای آینده‌ام گام برمی‌دارم

- من همیشه لبخند می‌زنم و راضی هستم

- اگر احساس آزردگی یا افسردگی دارم حتما هدفی غلط در پیش گرفته‌ام و رسیدن به آرامش را فراموش کرده‌ام

- اگر به موفقیتی رسیدم حتما برای خود هدیه کوچکی هم که شده در نظر می‌گیرم!

- من هرگز قربانی حوادث این جهان نیستم زیرا دنیایی بدون هراس برای خود ساخته‌ام و همواره امیدوارم!

- من همیشه بخش خوب شخصیت افراد را می‌بینم

- من هرگز نمی‌خواهم دیگران را تغییر دهم و به آنها با نگاهی آکنده از عشق می‌نگرم و خود را جدا از دیگران نمی‌بینم و بدینترتیب بدون توقع و انتظار پذیرای همگان خواهم بود (به قول هنری فورد عشق از آن جهت در ما به ودیعه گذشته شده که آن را به دیگران ببخشیم)

- من برای رسیدن به آزادی خود را از دل‌مشغولی‌های آینده و افسوس گذشته می‌رهانم و با تمام تلاش در رسیدن به اهدافم در حال زندگی می‌کنم!

- من هرگز از یاد خداوندو توکل بر یاری او غافل نمی‌شوم!

- هیچ کس نمی‌تواند مرا تحقیر کند، زیرا من نمی‌خواهم تحقیر شوم!

- من هر روز تنفس عمیق را فراموش نمی‌کنم

- من گاهی از خود انتقاد می‌کنم تا جایی که «در حد توانم» با کاستی‌هایم مبارزه کنم

- من همیشه از خداوند سپاسگزار هستم.

- من در هدف‌گذاری‌ها مطابق توانم واقع‌بین خواهم بود

- من وقت‌شناسی را فراموش نمی‌کنم

- و من مطالعه را برای بهبود وضعیت خویش فراموش نمی‌کنم.

امیدواریم پاسخ چگونه به آرامش درون برسیم را گرفته باشید.

آرامش چیست

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تیتر داغ
تازه‌ترین خبرها